Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#2265900
Ik heb een grote emmer staan van 2,5 kilo.
Daar heb ik destijds wonden uitwendig mee behandelt , maar er is nog veel over.

Kan ik dit ook inwendig gebruiken om te reinigen?

Het gaat om Vertargil : the earhpowerof cley
                                  zonenergetisch / grof (ik vind het erg fijn poeder)
Bij de gebruiksaanwijzing staat alleen hoe je het uitwendig moet gebruiken.
Niets over inwendig gebruik.

Weet iemand dit?
#2265982
Ja volgens mij kan het wel.
Ik was laatst bij de Tuinen en daar lag er een uitgebreide folder over die ik heb staan lezen... nee, sorry, die heb ik niet meer.
Het komt erop neer geloof ik dat je eerst wat poeder in ene glas water laat weken en dan alleen het water opdrinkt.
Als je dit een tijdje hebt gedaan, dan kun je ook het natte poeder prutje opdrinken.
Misschien anders even kijken op hun website, of even de Tuinen bellen ofzo ?
#2265992
miik schreef: Ja volgens mij kan het wel.
Ik was laatst bij de Tuinen en daar lag er een uitgebreide folder over die ik heb staan lezen... nee, sorry, die heb ik niet meer.
Het komt erop neer geloof ik dat je eerst wat poeder in ene glas water laat weken en dan alleen het water opdrinkt.
Als je dit een tijdje hebt gedaan, dan kun je ook het natte poeder prutje opdrinken.
Misschien anders even kijken op hun website, of even de Tuinen bellen ofzo ?
zo werkt het inderdaad, maar dat staat bij de leem die ik heb er ook bij bij de bijsluiter! En je kan echt kiezen tussen een variant voor inwendig en voor alleen uitwendig gebruik... Anders gewoon af en toe voor jezelf een lekker kleimaskertje. Als je niet wil dat het opdroogd een warme natte handdoek er over heen, ook lekker voor handen en voeten!! :D
#2307839
Eef+doggies schreef: Ik heb daar afgelopen week nog over gemaild met fabrikant Argiletz.
Zij lieten mij weten dat ze sinds 1 juli 2009 niet meer op de verpakking mogen zetten dat de groene klei ook voor inwendig gebruik is.
Dat klopt , dat antwoord kreeg ik ook.
Maar het zou wel hetzelfde zijn als waar het wel op de verpakking staat.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door