Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door senadance
#23143
Lieve barfers ;D ;D

Mozessie is al een maand of twee aan het verharen :-\ :-\natuurlijk ook jgoed, nu hij zijn zomervacht moet verliezen, maar het houd gewoon niet op :-\ :-\ :-\
Hele plukken komen eraf.
Al zijn krullen zijn verdwenen en hij is nu een gladde lab,
Waarom duurt het deze keer zo lang ??? ???
kan ik er wat aan doen ???
Ik borstel hem iedere dag, maar het wordt niet minder dus HELP :-[ :-[ :-[ :-[ :-[
Laatst gewijzigd door senadance op vr 14 nov 2003, 09:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mister T
#23144
Borstelen moet je niet iedere dag doen,daarmee stimuleer je juist de haaruitval....desnoods 1 x per week afnemen met een vochtige zemen lap...
Door jeanne
#23147
zoals pam al zij, niet iedere dag borstelen ;)
Wat ook nog wel eens wil helpen is om je hond lekker in bad te zetten en dan even goed laten weken. Hij verliest met die wasbeurt veel haren verliezen en daarna lijkt het alsof ie nog meer verhaart als voorheen, maar dan moet het toch minder worden na een paar dagen.
Geef je al zalm-olie?
Trouwens, Freule begint ook weer te verharen hoor en die borstel ik maar zelden, omdat ze toch geregeld in bad moet vanwege de huid.
Het houd heus wel een keer op hoor ;)
succes
Laatst gewijzigd door jeanne op vr 14 nov 2003, 10:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door senadance
#23148
Hij krijgt iedere dsg een borage olie kapsel en een kapsel met visolie, dit ook i,.v.m. zijn droge neus wat nu al heel wat beter is geworden.
Door Lupa
#23149
hoi sena,
gewoon stoppen met kammen, zoals pam zegt.
wat ik een geweldige boek vind is"stop het verharen van uw hond" daar in wordt perfeckt weer gegeven hoe de vacht van honden in elkaar zit en wordt gegeven advies over bioritmische borstel en vachtverzorging.
Voor jou lab (heb ik gezocht) in het kort wordt het advies gegeven om zo veel mogenlijk de vacht met rust te laten alleen als hij goed in de rui is drastich aan te pakken, dus vlink kammen en borstelen in een keer alles eruit halen en dan niet meer.
Het ritme van de vacht moet weer herstellen

even iets verbeteren het borstelen of kammen moet niet tot de huid gbeuren maar alleen op de bovenvacht, de ondervacht moet met rust gelaten worden
Laatst gewijzigd door Lupa op vr 14 nov 2003, 10:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door jeanne
#23154
heb het al gevonden op google, ga het NU bestellen!!!
Ik wist de titel ook niet meer, alleen dat er een boek over was, hihi.
thanks :-*
Door senadance
#23156
o ,o o, :-\ :-\ wat kan een mens toch alles verkeerd doen, :'( maar ik ga het nu zo aanpakken zoals julluie mij aanraden ;D ;D ;D en hopelijk is de schade nog te verhelpen ??? ???

sena
Laatst gewijzigd door senadance op vr 14 nov 2003, 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ~anna~
#23264
Dat probleem heb ik ook met mijn hond nog nooit heb ik het zo erg meegemaakt als nu.Wou hem zo graag in schrijven voor de Winnertentoonstelling maar ik dacht hij is nu zo uitvacht dat kan nooit goed komen in 3 weken.Verder vind ik het niet zo erg hij krijgt goed voer en straks heeft weer een mooie wintervacht met een volle kraag.Ik kam hem met een herders harkje maar ook niet te vaak alleen als hij in de rui is verder alleen met me hand erdoorheen.
Door oebaya
#23349
Dat boek over het stoppen van het verharen heb ik ook en mijn Lab die vreselijk verhaart, ben ik zo gaan behandelen. Aangezien ik hem nu pas ruim 2 jaar heb, hij is op oudere leeftijd bij me gekomen, veranderde het verharen niet van de ene op de andere dag, maar er zat duidelijk verbetering in. Tot na deze idioot hete zomer, hij heeft een aantal weken tot gek makens toe verhaard, maar ik ben ervan afgebleven. Alleen tegen het eind een keer in bad en veel haar uitgespoeld. Als je het op kan brengen bij een grote hond, helpt droogföhnen ook nog extra, blaas je er haar uit. Nu zitten we weer in de fase dragelijk. Voor zijn droge neus krijgt hij al een hele tijd boreageolie in het voer, maar ik heb niet gemerkt, dat dat erg veel doet qua minder verharen. De neus begint echter wel behoorlijk op te knappen.
gr.
Nicolette
Door avalon
#23368
Ik ben hondentrimster en ik kam mijn honden nooit. Na een dag werken heb ik genoeg gekamt ;D. Avalon heeft geen last van ruien dat is het voordeel van een ruwhaar omdat ze ook op tentoonstelling komt wordt er om de 3 maanden een laagje afgeplukt. Angie mijn retrievertje haal ik alleen de klitjes achter de oren weg als ze die heeft. Ze wordt eingelijk nooit helemaal geborsteld. Ik heb dat boek ook (gesigneerd door de schrijfster nog wel). Als ze erg begint te verharen stop ik haar in bad even de shampoo in laten werken uitspoelen dan de waterblazer en de föhn en de haren vliegen in het rond, na een week of 3 is de rui dan wel over. En voor een hond die hooguit 1x in de 3 maanden gekamt wordt achter haar oren en broek eb staart ziet ze er toch best netjes uit. (tís geen salon hondje ;D).
Laatst gewijzigd door avalon op za 15 nov 2003, 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door