Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Joss
#231513
Tibor is 4 dagen in een pension geweest en aangezien hij weinig tot niet blaft was ik verbaasd dat, toen ik met hem speelde, ik toch een hese blaf hoorde. Zou dat kennelhoest kunnen zijn ? (ik weet niet zo goed wat dat inhoud) En zo ja wat kun je daar aan doen.
Door lekker kort
#231522
Lijkt mij nu nog geen kennelkuch, hoeft het ook niet te worden de incubatietijd is namelijk 6 á 7 dagen.

Honden die vaak veel blaffen (dus ook thuis) worden niet zo gauw schor, honden die dat zelden of nooit doen en dan ineens wel een paar keer blaffen zijn veel gauwer schor, geef hem lekker een lepeltje honing om de keel een beetje te smeren.
Door Lizzy
#231554
Ik sluit me bij Fritz aan. Een lepel rauwe honing: doet wonderen.

En mocht het wel kennelhoest worden, dan helpen de tabletten van Tussistin van VSM echt heel goed.
Door Mayka
#231569
Hoe gevaarlijk is kennelhoest voor pupyy's en wanneer is het besmettelijk?

Een collega belde me nl net dat ze niet kwamen kijken naar Youri omdat hun hond kennelhoest heeft. Nu moet ik volgende week weer gaan werken en daar loopt diezelfde hond. Hij wordt er nu voor behandelt met ab (terwijl het maar een lichte vorm is :-X) dus is het dan maandag veilig zonder dat ik het meeneem naar huis?
Door lekker kort
#231588
Mayka schreef: Hoe gevaarlijk is kennelhoest voor pupyy's en wanneer is het besmettelijk?

Een collega belde me nl net dat ze niet kwamen kijken naar Youri omdat hun hond kennelhoest heeft. Nu moet ik volgende week weer gaan werken en daar loopt diezelfde hond. Hij wordt er nu voor behandelt met ab (terwijl het maar een lichte vorm is :-X) dus is het dan maandag veilig zonder dat ik het meeneem naar huis?
De kans is zeer klein, de besmetting vind over het algemeen plaats via direct contact
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door