Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door cindy5409
#2314958
Yara is sinds vorige week zaterdag over op barf (bij haar vorige baasje kreeg ze brokken). Maar ze heeft al de hele week harde ontlasting. Ze moet echt moeite doen om te poepen. Het is gewoon van kleur, niet wit. Ik heb het spiervlees al verhoogd maar het lijkt niet beter te worden. Wat moet ik nu doen?
Door Maxine Rehl
#2315056
Dit is inderdaad wel belangrijk om te weten.

Heb je alleen het spiervlees verhoogd, of ook het botpercentage omlaag gehaald?
Door Lizzy
#2315061
Ja, graag willen we weten wat voor percentages je voert en wat voor vleesbotten je voert (en hoeveel vlees daar aan zit).
Door cindy5409
#2315144
percentages zijn

Rauwe vleesbotten 45%
Spiervlees 25%
Orgaan 20%
Vis10%

Tot nu heeft ze als bot alleen maar kippennekken en kippenkarkas (dit is zeker niet kaal) gehad.

Ik heb spiervlees en pens extra gegeven.
Door Lizzy
#2315198
cindy5409 schreef: percentages zijn

Rauwe vleesbotten 45%
Spiervlees 25%
Orgaan 20%
Vis10%

Tot nu heeft ze als bot alleen maar kippennekken en kippenkarkas (dit is zeker niet kaal) gehad.

Ik heb spiervlees en pens extra gegeven.
Je hond moet misschien ook nog wennen. Ik zou voorlopig ook even terug gaan naar 40% vleesbot en 30% spiervlees. En ik zou groenten toe gaan voegen. Dat levert ruwvezel, ook belangrijk.
Door smulpaap
#2315259
Nog even een vraagje .... geef je naast het barf menu toevallig ook nog gedroogde snacks ? En zoja welke ?
Door cindy5409
#2315375
Maxine Rehl schreef: Ik zou kijken hoe ze het dan doet op 40% vleesbot en 30% spiervlees.
En qua orgaan, hoe is dan je verdeling?
10% pens
10% hart/lever/nier

Ze heeft deze week drie keer een gedroogde runderlip gehad.

Ik ga even terug met de percentages kijken of dit de oplossing is. En wat groente toevoegen.
Door TMG1961
#2315586
Pixie heeft ook al gauw last van hardere ontlasting. Ik geef haar 40% vleesbot en 35% spiervlees, met die percentages doet ze het goed
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door