Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door TessaThomas
#2314596
Wij zijn rustig aan begonnen met het voeren van kippen en eendennekken aan onze hond. We voeren al een tijdje Smuldier en zijn nu ook lotgering aan het voeren. Tussendoor was het dus de bedoeling soms wat te BARF hapjes te geven. Ze kauwt keurig de nekken stuk, doet er redelijk lang over, ging dus allemaal goed. Maar na die kippennek is ze 4 dagen aan de diarree geweest. Daarna rustig het voer weer opgebouwd en alles ging goed, toen een tweede keer een kippennek gegeven. Maar weer aan de diarree een aantal dagen.

Kan dit door de kippennekken komen? Zo ja, wat moeten we dan doen?

Even een aanpassing, hiervoor heeft ze al eerder een aantal keer kippennekken gehad en dat was geen probleem? Door een verhuizing tijdelijk niet en nu dus telkens aan de diarree.
Laatst gewijzigd door TessaThomas op zo 15 apr 2012, 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ulla
#2314650
Het lijkt mij niet dat ze van de kippennek aan de diarree gaat en dan zeker geen dagen achtereen.
Misschien een virusje opgelopen of een bacterie!!
Of een andere verandering in het voer, maar dan nog vind ik vier dagen lang.
Door Suzanne
#2314738
He, dat is apart!
Ik hoorde dat van iemand anders ook! diens honden waren het ook niet gewend en ik heb ze toen kipnekjes van mij meegegeven met ht idee dat dat helemaal niet zoveel kwaad kon; de honden waren wel kvv gewend.
Ook die honden gingen aan de dunne... maar ja... dat KAN toeval geweest zijn.
Toch blijft het dan apart dat jullie het er nu ook over hebben.

Suzanne
Door Lizzy
#2314897
TessaThomas schreef: Wij zijn rustig aan begonnen met het voeren van kippen en eendennekken aan onze hond. We voeren al een tijdje Smuldier en zijn nu ook lotgering aan het voeren. Tussendoor was het dus de bedoeling soms wat te BARF hapjes te geven. Ze kauwt keurig de nekken stuk, doet er redelijk lang over, ging dus allemaal goed. Maar na die kippennek is ze 4 dagen aan de diarree geweest. Daarna rustig het voer weer opgebouwd en alles ging goed, toen een tweede keer een kippennek gegeven. Maar weer aan de diarree een aantal dagen.

Kan dit door de kippennekken komen? Zo ja, wat moeten we dan doen?

Even een aanpassing, hiervoor heeft ze al eerder een aantal keer kippennekken gehad en dat was geen probleem? Door een verhuizing tijdelijk niet en nu dus telkens aan de diarree.
Ik vind KVV + vleesbot helemaal niet zo'n geweldig plan, eigenlijk. Ja, voor honden die van alles gewend zijn (de diehards) is dat leuk maar Smuldier bijv. is wel leuk maar bevat ook een calciumsupplement. En als je hond nog maar kort dat andere merk KVV eet, is ze niet echt gewend aan vleesbot. Ik zou eerder een maaltijd vervangen en wat spiervlees of pens met een eendennek geven, eens kijken hoe dat gaat. Als dat wel goed gaat, spiervlees of pens met een kippennek. Als er weer diarree komt: weet je zeker dat het van de kippennekken komt.
Door TessaThomas
#2314908
Ze eet nu sinds februari ook lotgering, misschien is dat inderdaad nog te kort. Ik was wel van plan om straks 3 dagen in de week de KVV helemaal te gaan vervangen, maar ik dacht er goed aan te doen om te beginnen met kippennekken.  :-[

Ik ben nog druk bezig met uitzoeken wat ik die 3 dagen ga geven qua vlees en bot enzovoorts, om beetje meer af te wisselen in diersoorten.
Door Lizzy
#2314911
TessaThomas schreef: Ze eet nu sinds februari ook lotgering, misschien is dat inderdaad nog te kort. Ik was wel van plan om straks 3 dagen in de week de KVV helemaal te gaan vervangen, maar ik dacht er goed aan te doen om te beginnen met kippennekken.  :-[

Ik ben nog druk bezig met uitzoeken wat ik die 3 dagen ga geven qua vlees en bot enzovoorts, om beetje meer af te wisselen in diersoorten.
Kippennekken zijn ook prima om mee te beginnen maar KVV + kippennek is erg veel bot.
Door TessaThomas
#2314919
Ah, okee! En alleen bot is ook niet goed, dus even pens halen en wat spiervlees voor erbij! Ik heb ook eendennekken liggen, dus dan probeer ik dat eens. Dank jewel!

Ik ga weer verder snuffelen!
Door Lizzy
#2314924
TessaThomas schreef: Ah, okee! En alleen bot is ook niet goed, dus even pens halen en wat spiervlees voor erbij! Ik heb ook eendennekken liggen, dus dan probeer ik dat eens. Dank jewel!

Ik ga weer verder snuffelen!
Ik zou een beginner niet alleen vleesbot geven nee. Dat is vaak teveel vleesbot en daar krijgen ze of diarree of verstoppingen van. Geef er lekker wat pens of spiervlees bij en het valt vaak beter.

KVV zit natuurlijk al gemalen bot in. Dus dan krijg je al voldoende vleesbot + nog meer vleesbot = erg veel vleesbot. En dat resulteert vaak ook in of verstopping of diarree. Mijn 3de generatie rauw gevoerde hond kun je zoiets echt wel geven, die draait daar d'r poot niet voor om. Maar jouw hond is pas sinds februari een KVV met gemalen bot gewend dus zij heeft meer tijd nodig.
Door Suzanne
#2314955
Hm... ja, maar als een kipnek een goed beginnersbot is, dan zou bij een kvv etende hond 1 kipnekje toch geen diaree moeten veroorzaken? In het geval waar ik het over had was dat wel aan de hand namelijk.
Het kipnekje was puur een extraatje; en dan vind ik het op zich vreemd dat dat diarree veroorzaakte.

Suzanne
Door Lizzy
#2314959
Suzanne schreef: Hm... ja, maar als een kipnek een goed beginnersbot is, dan zou bij een kvv etende hond 1 kipnekje toch geen diaree moeten veroorzaken? In het geval waar ik het over had was dat wel aan de hand namelijk.
Het kipnekje was puur een extraatje; en dan vind ik het op zich vreemd dat dat diarree veroorzaakte.

Suzanne
Als het tot 2 keer toe wel gebeurd (zoals TS beschrijft), zou het best wel eens kunnen, dat het toch diarree veroorzaakt. Niet alle honden hebben een sterk verteringsstelsel.
Door Maxine Rehl
#2315079
Hier gaat inderdaad KVV + vleesbot wel heel goed samen.

Dit omdat mijn honden net iets meer bot nodig hebben. Maar ze zijn ook al heel veel gewend en hebben ook een tijd op volledig BARF gezeten. Ze kunnen sowieso al heel veel hebben.

Maar je zegt dat je lotgering geeft. Dat zorgt bij sommige honden ook voor smeuige of dunne ontlasting. Misschien is dan dat extraatje erbij de druppel.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door