Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door senadance
#230664
heb net 5 ! kilo kippenekken kado gekregen .
Hoeveel mag Mozes daarvan hebben per keer???
Vanmorgen heeft hij bv. 300 gram bibi op en voor vanavond stond er op het plan 150 fythomix plus 250 gram lamsribbetjes.
Door Lizzy
#230667
senadance schreef: heb net 5 ! kilo kippenekken kado gekregen .
Hoeveel mag Mozes daarvan hebben per keer???
Vanmorgen heeft hij bv. 300 gram bibi op en voor vanavond stond er op het plan 150 fythomix plus 250 gram lamsribbetjes.
Dat ligt er een beetje aan hoe vaak je dit wilt geven en waar je het mee combineert en of je het als maaltijd wilt geven of als tussendoortje.

Als je het als maaltijd wilt geven, dan kun je gerust 200 a 300 gram kippennekken geven. Maar, dit bevat wel wat meer bot en als je hond geen bot gewend is of snel moeilijk poept, dan zou ik zeker minder kippennekken geven en de maaltijd aanvullen met vlees of pens. Je kunt de kippennekken ook geven ipv de lamsribben. Dus na de fytomixmaaltijd.
Door senadance
#230677
Bedankt, ga ik doen ( na de fythomix), hij krijgt inderdaad niet al te veel botten i.v.m. zijn schrokkerij, hij slikt gewoon hele stukken in.
Door Nelly
#231506
Ik geef de nekken altijd in combi met vuile pens. En dan eerst de pens, danschrokken ze niet meer zo en kauwen beter, hoewel Ashley ze ook regelmatig heel naar binnen slurpt hoor ;D Voor Andor sla ik ze nog steeds een beetje plat ;)
Door Lil
#231517
senadance schreef: heb net 5 ! kilo kippenekken kado gekregen .
Ik ben stinkend jaloers, ik moet voor mijn nekken betalen en helemaal naar Kerkrade naar de markt rijden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door