Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Mayka
#229059
Als het goed is gaan wij 3e kerstdag een pup halen. Hij is dan negen weken en krijgt nu brokjes te eten. Met Mayka ben ik in één keer probleemloos overgestapt naar Cb maar dat lijkt me bij een kwetsbare pup niet echt verstandig.

Is dit een goed idee: 2 x maal daags brokjes en 2 x maal Cb (evt. in het begin overgieten met kokend water) en dit dat na een week afbouwen naar 1 x daags brokjes tot na ongeveer twee weken alleen Cb?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#229067
Gewoon in 1 keer overzetten, dat gaat vaak probleemloos. Donna zat aan de euk brokken die heeft vanaf haar eerste maaltijd hier direct cb gekregen, niks niet gekookt ook, gewoon in 1 keer cold turky over, geen probleem.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#229077
[quote="Mayka"]
Als het goed is gaan wij 3e kerstdag een pup halen. Hij is dan negen weken en krijgt nu brokjes te eten. Met Mayka ben ik in één keer probleemloos overgestapt naar Cb maar dat lijkt me bij een kwetsbare pup niet echt verstandig.

Is dit een goed idee: 2 x maal daags brokjes en 2 x maal Cb (evt. in het begin overgieten met kokend water) en dit dat na een week afbouwen naar 1 x daags brokjes tot na ongeveer twee weken alleen Cb?
[/quote]

Wat leuk een pup erbij :D. Ik zou hem idd zo overzetten als jij nu van plan bent (incl. het in het begin overgieten met kokend water), want je weet niet hoe de overgang naar z'n nieuwe huis door jouw pup ervaren wordt.
Het kan idd goed gaan (zoals bij Sylvia het geval was), maar met het verhaal van wimk in mijn gedachten (pup kreeg diaree), zou ik kiezen voor een geleidelijke overgang.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#229107
[quote="Nitus"]
Wat leuk een pup erbij :D. Ik zou hem idd zo overzetten als jij nu van plan bent (incl. het in het begin overgieten met kokend water), want je weet niet hoe de overgang naar z'n nieuwe huis door jouw pup ervaren wordt.
Het kan idd goed gaan (zoals bij Sylvia het geval was), maar met het verhaal van wimk in mijn gedachten (pup kreeg diaree), zou ik kiezen voor een geleidelijke overgang.

[/quote]

De pup van Wimk is eigenlijk een uitzondering, de meeste pups kun je zonder problemen overzetten, en eigenlijk is dat mengen dus helemaal niet ideaal en zou juist een verstoorde darm functie kunnen geven, dat mengen is ooit bedacht om verschillende soorten brok door elkaar te doen en niet brok met vers.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#229119
Een pup zou ik ook direkt overzetten. Een dagje diarre (als het al gebeurd) is ook geen probleem.
Persoonlijk denk ik dat bij Wimk er eerder een virus meespeelt als dat deze elend allemaal van de vlotte omschakeling zou zijn. Bij oudere honden ben ik wel vooor een geleidelijker overgang.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#229195
[quote="Jolly"]
wauwie he pupsel, wat voor 1?, of is dat een domme vraag ;D
[/quote]
staat een foto in de bar Jol
Door jeanne
#229196
Hier is Bes ook meteen vanaf de eerste maatlijd op vers gegaan, no problems, alleen een beetje dunnere poep. Ook Sil die uit het asiel kwam kreeg meteen volledig vers, die heeft de eerste paar weken flinke hopen gescheten en nu is het nog maar een klein drolletje ;)

Enne, wat voor pup krijg je?
Enne, 3e kerstdag? wasda? is er ook nog een 4e kerstdag dan?? ;D :P
Door Mayka
#230734
Gister nadat we thuis waren meteen een bakje Cb gegeven en dat was natuurlijk in no time op. ;D
Zijn ontlasting ziet er prima uit, gewone drollen, dus een probleemloze overgang! Kan trouwens niet zeggen dat hij er van geniet; zo rustig en beheerst Mayka eet, zo vrEEt Youri!

Kan trouwens voorlopig wel even vooruit met beloningsbrokjes, we kregen van de fokker 15 kg Bosch (had ik nog nooit van gehoord ???) junior-brokjes mee.
Door Nelly
#230965
Prima dat je Youri gelijk hebt overgezet op vers, heb ik met Andor ook gedaan, en nog nooit een dun poepie gezien ;D Bosch brokken zou weleens een huismerk van de fa. Bosch in Maastricht kunnen zijn (van huis uit zadengroothandel), dus of het wat is? Ehh, sorry Leo, mag dit? Effe niet aan gedacht. Haal het anders maar weg hoor,
Gebruikersavatar
Door sylvia
#231023
[quote="Mayka"]
Gister nadat we thuis waren meteen een bakje Cb gegeven en dat was natuurlijk in no time op. ;D
Zijn ontlasting ziet er prima uit, gewone drollen, dus een probleemloze overgang! Kan trouwens niet zeggen dat hij er van geniet; zo rustig en beheerst Mayka eet, zo vrEEt Youri!

Kan trouwens voorlopig wel even vooruit met beloningsbrokjes, we kregen van de fokker 15 kg Bosch (had ik nog nooit van gehoord ???) junior-brokjes mee.
[/quote]
Youri denkt ook wauw das lekker , schuiven met die hap straks eet een ander het op ;D

Als die brokken de periode goed blijven die jij nodig hebt om het als beloningsbrokjes op te voeren dan kun je al nagaan wat erin zit
Gebruikersavatar
Door Nitus
#231066
[quote="Nelly"]
Prima dat je Youri gelijk hebt overgezet op vers, heb ik met Andor ook gedaan, en nog nooit een dun poepie gezien ;D Bosch brokken zou weleens een huismerk van de fa. Bosch in Maastricht kunnen zijn (van huis uit zadengroothandel), dus of het wat is? Ehh, sorry Leo, mag dit? Effe niet aan gedacht. Haal het anders maar weg hoor,
[/quote]

Bosch is volgens mij een duits 'kwaliteits' :P hondenvoer :-X.

Maar gelukkig eet Youri vers ;D, maar kun je die brokken anders niet aan de fokker terug geven?
Door tieneke
#231074
[quote="Mayka"]

Kan trouwens voorlopig wel even vooruit met beloningsbrokjes, we kregen van de fokker 15 kg Bosch (had ik nog nooit van gehoord ???) junior-brokjes mee.
[/quote]
Zelf zou ik die bagger niet meer geven aan mijn pup,de eerste maanden van zijn leven wordt de darmflora ontwikkeld wat van belang is voor de rest van zijn leven.
Je kunt ook gezonde beloningsbrokjes kopen ;)
En wat is een Bosch? ::) ::) ;D ;D
Door Nelly
#231503
O ja, wat betreft beloning, bij de C1000 hebben nu gedroogde visjes die beduidend groter zijn dan die van eerder, die waren wel heel erg klein. Heb gelijk een zakkie meegenomen. :P
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door