Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Annemarie Rijnveld
#2313798
Ik heb weer een vraagje.
Vandaag de slager gevraagd of hij voor mij kippennekken apart wil houden.
Dat wil hij graag doen, maar hij op zijn vraag of de nekken met of zonder kop moeten zijn, stond ik met mijn mond vol tanden. Het was echt geen geintje van hem.
Dus mijn vraag aan jullie: kan ik de kippennekken ook met de kop dran aan de pup geven??
Door deja
#2313803
Ik heb ze altijd van de kipfabriek in Hoorn Vleesch du Bois. maar daar zit ook regelmatig een kippenkop aan en dan kijken die oogjes je zo aan bah.
Ik laat het er wel altijd aanzitten een vissekop eten ze ook helemaal op.
Zou je niet kunnen zeggen of het voor een pup ook geschikt is.
Door ulla
#2313836
De bio-industrie kuikens die worden geslacht zijn amper 6 weken oud dus die koppen zullen echt niet hard zijn.
Anders knip je ze eraf en voert ze als je pup wat ouder is.
Door Annemarie Rijnveld
#2313846
Het gaat hier om biologische en scharrelkippen.
In het begin sla ik de nekken plat voor de pup, maar om nu ook de kop een dreun te geven gaat mij ietwat te ver.

Tja, eventueel geef ik de kopjes aan de katten. Dat kan ik natuurlijk ook doen.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2313870
Ik kan er dus niet meer aankomen, nekken met koppen. Sien bij mij eet weinig hele prooien, alleen nog maar kuikens en geslachte kwartels (muizen en ratten nooit gedaan, duiven lusten beiden niet meer). Ik was altijd erg blij met nekken met kop, zodat ik kon afwisselen. In een kop zitten toch weer dingetjes die elders niet inzitten, zoals een tongetje, mini-hersentjes (kippen zijn niet echt heel intelligent), etc. Sien heeft vanaf jonge kat af aan nekken met kop gegeten en daar nooit moeite mee gehad, dus ik denk dat het voor een hond die bij aankomst al groter is dan Sien ooit zal worden, ook geen probleem hoeft te zijn.
Vraag anders om de meeste zonder kop en een klein deel met kop.
Door Lizzy
#2313873
Annemarie Rijnveld schreef: Ik heb weer een vraagje.
Vandaag de slager gevraagd of hij voor mij kippennekken apart wil houden.
Dat wil hij graag doen, maar hij op zijn vraag of de nekken met of zonder kop moeten zijn, stond ik met mijn mond vol tanden. Het was echt geen geintje van hem.
Dus mijn vraag aan jullie: kan ik de kippennekken ook met de kop dran aan de pup geven??
Nou, als ik in jouw schoenen stond? Met!
Als jouw maag daar tenminste tegen bestand is!
Honden vinden de kop echt beyond-crunchy :biggrin2:
Door Annemarie Rijnveld
#2314120
In een kop zitten toch weer dingetjes die elders niet inzitten, zoals een tongetje, mini-hersentjes (kippen zijn niet echt heel intelligent)
;D ;D
Waar ik woon worden de vrouwen ''gallina padovana'' genoemd (kip uit Padua, vrij vertaald kip zonder kop) >:( Niet echt aardig hè.

Goed, Koekje en Lizzy, dan zal ik de slager zeggen dat ik een kip mèt kop wil, de nek mep ik dan wel, en de kop laat ik heel, zodat pup ook nog wat heeft aan dat friemeltje kippehersens.

(Trouwens wij vrouwen hebben ook minder herseninhoud dan mannen, maar we zijn beslist niet minder intelligent, integendeel zelfs.)
Door Xada
#2314190
Mijn honden, waaronder 2 pups van 5 maanden, eten alles van een kip of eend. Als ik ze slacht sla ik ze in porties kwa gewicht en krijgen ze ze zo.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2314273
koekje schreef: Ik kan er dus niet meer aankomen, nekken met koppen. Sien bij mij eet weinig hele prooien, alleen nog maar kuikens en geslachte kwartels (muizen en ratten nooit gedaan, duiven lusten beiden niet meer). Ik was altijd erg blij met nekken met kop, zodat ik kon afwisselen. In een kop zitten toch weer dingetjes die elders niet inzitten, zoals een tongetje, mini-hersentjes (kippen zijn niet echt heel intelligent), etc. Sien heeft vanaf jonge kat af aan nekken met kop gegeten en daar nooit moeite mee gehad, dus ik denk dat het voor een hond die bij aankomst al groter is dan Sien ooit zal worden, ook geen probleem hoeft te zijn.
Vraag anders om de meeste zonder kop en een klein deel met kop.
Daar zou je nog versteld van staan! Ik kan er geen filmpje van vinden, maar als je een kip door een doolhof laat lopen met aan het eind voer, dan kunnen ze héle slimme dingen! Zoals 3 keer aan een touwtje trekken om een deurtje te openen, of doelbewust een omweg nemen om bij hun doel te komen. Dat laatste is bijvoorbeeld iets wat paarden niet kunnen, die willen van a naar b en snappen niet dat ze daarvoor soms even om moeten lopen.

Maar dat terzijde. Ik zou ook nekken met kop voeren, als je die kans hebt.
Door Xada
#2314550
Kaela schreef: Daar zou je nog versteld van staan! Ik kan er geen filmpje van vinden, maar als je een kip door een doolhof laat lopen met aan het eind voer, dan kunnen ze héle slimme dingen! Zoals 3 keer aan een touwtje trekken om een deurtje te openen, of doelbewust een omweg nemen om bij hun doel te komen. Dat laatste is bijvoorbeeld iets wat paarden niet kunnen, die willen van a naar b en snappen niet dat ze daarvoor soms even om moeten lopen.
Maar dat terzijde. Ik zou ook nekken met kop voeren, als je die kans hebt.
Mijn paarden nemen wel die omweg zonder dat ik hun dat geleerd heb. Ook kennen ze allemaal hun eigen naam en luisteren beter dan mijn honden.
Eén keer zat een hond van mijn buren achter mijn haan aan en ik was niet snel genoeg om ze uitelkaar te halen. Komt opeens één van mijn paarden mij voorbij galopperen en geeft de hond een drukker naar links en de haan naar rechts. Probleem opgelost.
Maar ik en mijn buren stonden er versteld van.
Zo kun je zien dat er ook onder dieren veel verschillen zijn.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door