Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Demi en Eyra
#231210
Mijn oudste herder heeft dus waarschijnlijk een voedselallergie, (uit zich in jeuk en slechte vacht) maar sinds 14-12 heeft ze dus alleen maar kvv en barf gegeten. De jeuk lijkt nu wat minder te worden, maar nu heeft ze vreselijk vieze ogen. Ik heb gelezen dat dat met ontgiften te maken kan hebben, maar hoe lang duurt zo iets, en waarmee kan ik haar ogen een beetje schoon houden? Ze gaat er steeds minder goed uitzien, en af en toe twijfel ik heel erg of het allemaal wel goed gaat? ???
Door richard
#231212
Heeft dat niet toevallig met de tijd van het jaar te maken? Mijn honden hebben de laatste week namelijk ook dat ze wat vieze ontstoken oogjes hebben... Hoeft dus niets met de voeding te maken te hebben, maar meer met de tochtige vrieskou van de laatste tijd.

richard
Door Demi en Eyra
#231215
richard schreef: Heeft dat niet toevallig met de tijd van het jaar te maken? Mijn honden hebben de laatste week namelijk ook dat ze wat vieze ontstoken oogjes hebben... Hoeft dus niets met de voeding te maken te hebben, maar meer met de tochtige vrieskou van de laatste tijd.

richard
Ja dat weet ik dus niet zeker, ik geef gelijk die rotbrokken maar de schuld, en misschien is dat ook wel niet goed... Maar maak jij de ogen schoon, en zoja waarmee ??
Gebruikersavatar
Door sylvia
#231219
Het beste kun je ze schoon maken met koud gekookt water, of bij de drogist babyneusreiniger halen van nivea dit zijn ampullen met steriel fysiologisch water

Viez\e ogen kan heel goed van het ontgiften zijn, maar heeft hij dan bv ook last van zijn oren?
Maar het kan ook door het waaierige weer komen dat er van alles in de ogen waait wat er natuurlijk ook weer uit moet.
Laatst gewijzigd door sylvia op wo 29 dec 2004, 15:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door richard
#231223
Meestal met wat lauwwarm gekookt water even schoonhouden, dan gaat het vaak vanzelf weg. Als het aan blijft houden dan heb ik goede ervaringen met Cavasan of Gentapol B. Blijft het nog aanhouden, dan even langs de DA. Met oogjes neem ik niet zoveel risico.

richard
Door Demi en Eyra
#231224
sylvia schreef: Het beste kun je ze schoon maken met koud gekookt water, of bij de drogist babyneusreiniger halen van nivea dit zijn ampullen met steriel fysiologisch water

Viez\e ogen kan heel goed van het ontgiften zijn, maar heeft hij dan bv ook last van zijn oren?
Maar het kan ook door het waaierige weer komen dat er van alles in de ogen waait wat er natuurlijk ook weer uit moet.

Ja sinds gisteren krabt ze inderdaad ook aan haar oren, heb zo goed en slecht als het ging erin gekeken, maar die lijken niet vuil
Door Lizzy
#231258
Ik sluit het niet uit dat het met ontgiften te maken heeft. Maar waarom twijfel je heel erg dat het wel goed gaat?
Door Demi en Eyra
#231372
???Tja, waarschijnlijk mijn eigen onzekerheid, en omdat ik graag wil dat m'n hond een blije hond is, die niet heel nerveus zit te krabben en bijten....
Dat jeuken wordt dus nu wat minder, maar dan zie ik die ogen vol bagger, en flinke bonken prut eronder....
Het is gewoon waardeloos, en je kan niet meer doen als het krabben en bijten verbieden, of ze afleiden, wat lang niet altijd lukt, en de ogen schoonmaken
Aan de andere kant, ze smullen nu echt van het eten, en botten zijn voor de grote en de kleine een waar feest! ;D Dat geeft wel een goed gevoel, alleen had ik dus gehoopt dat er al wat verbetering zou zijn nu. Ik denk dus dat ik te ongeduldig ben... Ik ben wel blij dat ik nu helemaal aan barf en kvv zit, voor allebei, alleen denk je dan wel, had ik maar eerder aan dat vers voer gedacht. Snap je?
Door Lizzy
#231414
Demi en Eyra schreef: ???Tja, waarschijnlijk mijn eigen onzekerheid, en omdat ik graag wil dat m'n hond een blije hond is, die niet heel nerveus zit te krabben en bijten....
Dat jeuken wordt dus nu wat minder, maar dan zie ik die ogen vol bagger, en flinke bonken prut eronder....
Het is gewoon waardeloos, en je kan niet meer doen als het krabben en bijten verbieden, of ze afleiden, wat lang niet altijd lukt, en de ogen schoonmaken
Aan de andere kant, ze smullen nu echt van het eten, en botten zijn voor de grote en de kleine een waar feest! ;D Dat geeft wel een goed gevoel, alleen had ik dus gehoopt dat er al wat verbetering zou zijn nu. Ik denk dus dat ik te ongeduldig ben... Ik ben wel blij dat ik nu helemaal aan barf en kvv zit, voor allebei, alleen denk je dan wel, had ik maar eerder aan dat vers voer gedacht. Snap je?
Ja tuurlijk snap ik dat... maar hoe lang heeft ze al jeuk? En hoe lang eet ze brokken? (en zet dat tegenover hoe lang ze nu vers eet). Overigens is er toch iets verbetering, met name in de huidjeuk?
Door Stephanie
#231429
Jersey heeft er ook veel last van en die heeft een witte vacht en dan krijg je van die rode strepen... zo zonde
Ik maak haar ogen iedere dag schoon met koud gekookt water en smeer er dan een heel klein beetje witte vaseline onder. Daardoor kan de nieuwe prut niet meer vast kleven aan haar vacht.
Helpt heel goed !
En idd wat Richard al zei misschien ook met t weer te maken.
Want Banjer heeft er nooit last van alleen in de winter... duss
Laatst gewijzigd door Stephanie op wo 29 dec 2004, 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
#231434
Je kunt het ook met koude kamillethee schoonmaken, werkt goed!
Door tieneke
#231648
Truus schreef: Je kunt het ook met koude kamillethee schoonmaken, werkt goed!
Zal ik meteen eens doen want mijn paard staat voor de zoveelste keer met een dik betraand oog ;)
Door Nelly
#231979
Mijn Ashley heeft ook een heel tijdje (ca. 6 a 7 weken) rondgelopen toen hij pas op de bibi stond. Angel had er geen last van, maar ze hebben wel allebei ontzettend geruid. Maar het is helemaal goed gekomen hoor ;D
Door Nelly
#231980
Nelly schreef: Mijn Ashley heeft ook een heel tijdje (ca. 6 a 7 weken) rondgelopen toen hij pas op de bibi stond. Angel had er geen last van, maar ze hebben wel allebei ontzettend geruid. Maar het is helemaal goed gekomen hoor ;D
Met vieze ogen. moest daar nog tussen. Sufferd! :-[
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door