Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2313700
Ik vraag het toch maar even hier.

Jillz is schijnzwanger, behalve hollen graven, piepen en dekens scheuren is ze ook al 1 a 2 weken enorm lamlendig en hangerig.
Sinds een paar dagen heeft ze ook koorst/verhogings aanvallen, duren gelukkig niet lang.

Het viel me al een paar dagen op dat ze weer begon te ruiken voor andere honden, heb er vanmorgen nog 3 reuen afgetrokken.
Ook is ze haar vulva al weer een paar dagen flink aan het poetsen.

En net had ze dus een mega pus sliert er aan hangen, ze was veel sneller met likken dan ik met kijken  :-X :-X
Maar het was wit/geel en een behoorlijk 'klodder'.

Moet ik me zorgen maken?? Is het slim om naar een DA te gaan??
Om maak ik me zorgen om niets en komt dit vaker voor tijdens een schijnzwanger schap??
Laatst gewijzigd door Sammy1980 op ma 23 apr 2012, 10:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sella
#2313771
Ik zou zeker even overleggen, ik heb een hekel aan slierten pus, het zou soweiso wel een open bm zijn als het er een is, maar ik zou wel even telefonisch overleggen.
als het meezit kan je het nu nog af met een ab kuur en kan ze haar baarmoeder behouden.
#2313833
Toch even gebeld en helaas heeft de DA weekend dienst waar ik met een half dode hond nog niet heen ga  :-X >:(

Bleek wel weer aan de vragen die ze stelde, kwam er op neer dat ik het aan moest kijken want met de eerste loopsheid en haar jonge leeftijd kan ze absoluut geen BMO hebben  :-[

Toch een 2de DA geraadpleegt en die vond het verstandig om toch langs te komen, heb om half 8 een afspraak  :-[
#2313838
Sammy1980 schreef: Toch even gebeld en helaas heeft de DA weekend dienst waar ik met een half dode hond nog niet heen ga  :-X >:(

Bleek wel weer aan de vragen die ze stelde, kwam er op neer dat ik het aan moest kijken want met de eerste loopsheid en haar jonge leeftijd kan ze absoluut geen BMO hebben  :-[

Toch een 2de DA geraadpleegt en die vond het verstandig om toch langs te komen, heb om half 8 een afspraak  :-[
Heb je van Thor eerst gebeld?
Die in Rijswijk is wel ok zo ver ik weet. Als je wilt dat ik mee ga moet je even een seintje geven.
#2313842
Cindy de Wolf schreef: Heb je van Thor eerst gebeld?
Die in Rijswijk is wel ok zo ver ik weet. Als je wilt dat ik mee ga moet je even een seintje geven.
Nee had gewoon de spoed lijn gebeld en kreeg dus Thor  :-X

Daarna gewoon nummer van Rijswijk gebeld  :P
#2314018
Gelukkig ben ik toch naar de DA geweest, Jillz heeft een beginnende baarmoeder ontsteking  :-[ :-X

We zijn er op tijd bij, dus ze heeft voor nu een injectie AB gekregen en een kuurtje voor 5 dagen.
Maandag even met mijn eigen DA bellen om te vragen of we na deze 5 dagen nog even langs moeten komen voor controle.

Hoop dat mijn wijffie zich snel weer goed voelt!!
#2314027
sella schreef: Gelukkig heb je naar je gevoel geluisterd. Ik moest wel terugkomen met mijn meisje, om zeker te weten dat het niet meer rommelt daar binnen.
Ja ben wel blij dat ik geweest ben!!
Ze was gewoon al een paar dagen echt niet zichzelf, verklaart inderdaad een hoop.

Zal best dat ik nog even voor controle terug moet komen, even bellen voor de zekerheid  :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door