Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Parelridder
#2313333
Mijn kat heeft vandaag voor het eerst een kuiken gegeten en vond het heerlijk! :)
Hoeveel kuikens mag een kat per week?
Gebruikersavatar
Door koekje
#2313347
Ik vind een stuk of 3-4 wel het maximale. Bij meer kuikens is er minder plek in het menu voor andere dingen.
Door Parelridder
#2313825
YES! Ben erg blij dat ze er meerdere per week mag! We houden het er op 2 dan.
Dank je wel voor je reactie!!
Gebruikersavatar
Door koekje
#2313863
Aangezien dit bij kvv is gezet, ga ik er vanuit dat poeslief kvv eet. In dat geval vind ik 2 per week ook wel een mooi aantal. Kvv bevat meestal ruim orgaan en soms ook wat olietjes. Die dingen laxeren en kuikens doen dat soms ook bij sommige katten.
Door Parelridder
#2313886
Het staat onder kvv omdat ik nog niet goed thuis ben in het kattendeel en zodoende per ongeluk mijn vraag onder dit sub-forum plaatste :-[
Poes BARFt al sinds jaar en dag al wat ze zoal zelf vangt. Zo kan ze dagen smullen van een dikke duif en van de week had madame een haas(!) mee naar huis :o De verse voeding die wij haar voor zetten vindt ze maar zo-zo. Vandaar de euforie over het kuiken: je probeert eens wat, maar ik had het niet durven dromen! :biggrin2:
Door Parelridder
#2313899
Oh ja, reden om te kiezen voor 2 per week is dat je 3-4 wel maximaal vond. Nou hoef ik niet zo nodig die grens op te zoeken, dus vandaar 2 ;)
Verder is Sanne een dame die erg gesteld is op afwisseling, ik pas er voor dat de kuikens haar gaan vervelen. Veel te leuk hoe ze nu smulde! En ze kreeg 'm niet volledig op: pootjes en dooier bleven over, ze zat bomvol :biggrin2: Heeft later nog een verlekkerde blik geworpen op het restant, met zo'bn nagenietende hoofdbeweging :D Kortom, een kuiken is voor dit poesje 'een bord vol', daarom ga ik het haar niet vaker dan 2 maal per week geven.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door