Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door rupa
#2313621
Laatst gewijzigd door rupa op di 19 mar 2013, 22:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#2313622
Ik zou pup in 1 keer overschakelen. Maar het vleesbot malen of goed pletten en alleen zachte vleesbotjes nemen. Maar juist de combinatie 50% brok en 50% barf is veel problematischer vaak, dan in 1 keer overstappen.

De eerste dag zou ik zelf alleen wat pens en wat mager spiervlees geven. De dag erop wat pens, mager spiervlees en een beetje gemalen of geplet kippenvleesbot.
Gebruikersavatar
Door rupa
#2313627
x
Laatst gewijzigd door rupa op di 19 mar 2013, 22:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#2313685
rupa schreef: raken ze van pens niet nog extra aan de dunne? omdat ze de eerste dag in een nieuwe omgeving vaak aan de dunne zijn?

gr paulien.
Bedoel je door het ontbreken van vleesbot? Dat valt nogal mee. Ik denk dat je beter een pup hebt die aan de dunne kan gaan van pens dan van vleesbot. Je kunt dag 1 natuurlijk ook het voer geven dat pup bij de fokker kreeg.
Gebruikersavatar
Door rupa
#2313776
x
Laatst gewijzigd door rupa op di 19 mar 2013, 22:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Suzanne
#2314281
Als je het voor jezelf niet helemaal vertrouwd zou je altijd als " tussenstap"  kvv kunnen geven om dan na een poosje langzaam barf-dingen te introduceren.
Op dit moment denk ik dat ik zo'n stap zou overwegen, afhankelijk wat 'pupsel' bij de fokker wel of niet heeft gegeten.

Suzanne
Door ChantalKrijn
#2314315
Suzanne schreef: Als je het voor jezelf niet helemaal vertrouwd zou je altijd als " tussenstap"  kvv kunnen geven om dan na een poosje langzaam barf-dingen te introduceren.
Op dit moment denk ik dat ik zo'n stap zou overwegen, afhankelijk wat 'pupsel' bij de fokker wel of niet heeft gegeten.

Suzanne
Zo hebben wij het ook gedaan bij Tyke, en in 4 weken BARFte hij volledig zonder problemen!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door