Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Monique
#2312745
Ofwel Excersise Indused Collapse. Zijn er hier heel toevallig mensen die ervaring hebben met dit syndroom?
Door labranwk
#2313539
Komt voor bij sommige labrador bloedlijnen, en is inmiddels te testen via LaboKlin (en vast inmiddels ook wijder dan dit Duitse Laboratorium). Zelf gelukkig geen ervaring mee, want (intensief) werken met een EIC-lijder kun je echt vergeten, maar ik weet wel enkele gevallen die inderdaad lijder zijn. Dragers zijn er overigens ook veel, maar naar ik begrepen heb, kan een drager met een vrije hond nooit een lijder geven.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#2313596
de site van Laboklin had ik inderdaad al doorgekregen van een kennis.
We verdenken Didge er nl van :(. Heel verhaal, maar wil eerst het e.e. zeker weten en/of uitsluiten
Word vervolgd
Gebruikersavatar
Door var Stolthet
#2313679
Wildwyre  (hier op barfplaats) heeft er helaas ook ervaring mee. Wel bij de labrador, volgens mij heeft ze ze hier in nederland laten testen (maar dat weet ik niet zeker)
Door labranwk
#2314251
*Monique schreef: de site van Laboklin had ik inderdaad al doorgekregen van een kennis.
We verdenken Didge er nl van :(. Heel verhaal, maar wil eerst het e.e. zeker weten en/of uitsluiten
Word vervolgd
In dat geval zou je het makkelijkste gewoon kunnen laten testen op het gen? Volgens mij is dat gewoon bloedafname en dan opsturen. Of ik verwissel het nu met de CNM, dat is volgens mij wangslijmvlies opsturen... Aan de hand van die test weet je in elk geval of hij lijder is.
Wat balen zeg dat je hem daarop verdenkt  :-\ is geen fijne aandoening voor een actieve hond... sterkte!
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2314323
Hier geen ervaring mee, maar ik vraag me af of er mensen zijn met ervaring die het met je willen delen?
Vaak zie je dat mensen er wel degelijk ervaring in hebben maar voor de buitenwereld vol blijven houden dat ze er geen ervaring mee hebben  ::)

Ik wil je iedergeval veel succes wensen !
Gebruikersavatar
Door *Monique
#2314423
Monique77 schreef: Hier geen ervaring mee, maar ik vraag me af of er mensen zijn met ervaring die het met je willen delen?
Vaak zie je dat mensen er wel degelijk ervaring in hebben maar voor de buitenwereld vol blijven houden dat ze er geen ervaring mee hebben  ::)

Ik wil je iedergeval veel succes wensen !
heeeeeeeeeeeeeeeeeeel bekend verschijnsel! Ik werk er in ieder geval niet aan mee! (aande schijn ophouden he ;))
Door Borke
#2314433
Je zou het wellicht kunnen vragen op het jachthonden forum, maar dan moet je net iemand kennen die je daar wil helpen met het stellen van je vraag.
Door Ine
#2314795
EIC is idd bekend bij de labrador. Alleen de testen zijn niet 100%.
Er zijn uitslagen bekend van lijders, die vrij zouden zijn. Uitslagen van Vrije, die wel nakomelingen hebben, die EIC hebben. Ik vraag mij dus af, of testen zinvol is.
Mocht Didge een aanval hebben, probeer dat dan met je mobiel te filmen.
Er zijn op youtube ook filmpjes te vinden.
Sterkte en ik hoop, dat je het mis hebt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door