Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Martine-Tom
#2312755
Ja weer een ent-topic ;)

Ik twijfel heel hard over enten...Tom is nu ruim 2, heeft de pup entingen gehad maar de 1-jarige booster heb ik niet meer laten zetten omdat hij heftig reageerde op 1 van de entingen en ik daarvan schrok.
Maar nu loop ik er tegenaan...hij is hulphond en moet overal mee kunnen maar niet geente honden zijn niet overal welkom...
Dus ik denk dat ik toch ga enten...

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Ik wil het meest minimale enten wat nodig is...
En wat kan ik ter ondersteuning geven?

Zijn reactie bestond er de vorige keer uit dat hij een grote rode schijf kreeg, ong 2 uur na de enting geloof ik, elke beweging die hij maakte schreeuwde hij het uit van de pijn, hij kreeg er ook koorts bij...
Nadat ik de da daarover belde werd het weggelachen en ik kon wel even een pilletje komen halen, geen idee meer wat dat was maar na een half pilletje was de pijn iig over.

Waar doe ik nu goed aan?
Door Lizzy
#2313509
Waar word je vaccinatieboekje dan gecontroleerd? Volgens mij echt nergens, hooguit in een honden pension. En aan de grens. Maar dan heb je hooguit rabies nodig, de rest is niet verplicht.

Parvo heb je los. Maar ja, schiet je daar wat mee op...? Ik denk het niet. De kleinste enting die je kunt geven is de puppy DP. Dat is Parvo en Distemper. En volgens Intervet zelf kun je die ook bij de volwassen hond goed gebruiken. Heb je alleen geen enting tegen HCC maar dat schijnt niet zo vaak voor te komen. En anders wordt het toch de DHP (distemper, HCC, Parvo).
Door Martine-Tom
#2313590
Ja daar heb je ook weer gelijk in...
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door