Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door crutz
#23066
ff een vraagje

zit er nou wel of geen calcium preparaat toegevoegd bij de Rodi compleet

op een ander forum is er iemand die zijn pup Rodi voert en daarbij gistocal (schepje) voor de calcium
ik dacht dat de Rodi compleet, ook compleet was en dat er voor de calcium niet zoals bij bibi en carnibest gebruik was gemaakt van botten, maar van een calcium preparaat.
Hij heeft ff op de verpakking gekeken en er staat niets over calcium toevoegingen, vandaar dat hij de gistocal er over doet

weet iemand hoe dit zit ???
Door Lupa
#23071
volgens mij is dat overbodig, als het goed is zijn er in rodi ook botten gemalen(?) teveel aan calcium is het ook niet goed
Door ~anna~
#23087
Als iets compleet is dan is dat zo anders mag het er niet op staan.Het staat ook in de meeste hondenboeken bij kompleetvoer niks meer zelf toevoegen.
Door Lizzy
#23102
Deze informatie heb ik van deze website afgehaald: http://www.rodi-petfood.nl/

Complete met Pens & Hart (voorheen Kompleet)
Volledige voeding op basis van pens en boekmaag, aangevuld met lamshart, lever, nieren, ontsloten plantaardige producten, vitamines en mineralen.

Hier zit wel degelijk gewoon calcium in. Kan niet anders. Ik zou dus zelf heeeeel erg oppassen met het toevoegen van gistocal. Ergo, ik zou het echt afraden!

Groetjes, Lizzy
Door oebaya
#23134
Compleet voeren en calcium toevoegen geeft een overkalkte hond. Gevolg is, dat de spierontwikkeling fout gaat.
gr.
Nicolette
Door crutz
#23137
[quote="Lizzy"]
Deze informatie heb ik van deze website afgehaald: http://www.rodi-petfood.nl/

Complete met Pens & Hart (voorheen Kompleet)
Volledige voeding op basis van pens en boekmaag, aangevuld met lamshart, lever, nieren, ontsloten plantaardige producten, vitamines en mineralen.

Hier zit wel degelijk gewoon calcium in. Kan niet anders. Ik zou dus zelf heeeeel erg oppassen met het toevoegen van gistocal. Ergo, ik zou het echt afraden!

Groetjes, Lizzy



[/quote]

dat zei ik dus ook al, maar volgens hem was dat niet zo
het gaat om 2 duitsers waarvan de oudste nu iets boven een half jaar is en op de metacam staat voor de groeipijnen (die krijgt er nu geen of weinig gistocal bij) en een pup (net in huis) die krijgt er dus wel gistocal bij en hij zegt dus dat dat moet omdat er geen calcium in zit ::)
Door Angelique
#23188
En de laatste keer dat ik een pot gistocal in huis had stond er toch echt op dat je het niet aan honden in de groei mocht toedienen.
Wat een kamikazepiloot zeg, echt erg.
Door Paul_Barte
#23189
En straks krijgt het vleesvoer de schuld en komen er weer van die fantastische verhalen op het internet te staan :-\

Het heet Rodi COMPLEET omdat het compleet voer is.
Bijna zeker weten dat Rodi GEEN gemalen bot toevoegt maar uiteraard wel calcium en andere mineralen en vitaminen.

Overdoseren van kalk is funest voor iedere opgroeiende hond!!!
Door roger
#23191
<<Complete met Pens & Hart (voorheen Kompleet)
Volledige voeding op basis van pens en boekmaag, aangevuld met lamshart, lever, nieren, ontsloten plantaardige producten, vitamines en mineralen.<<


Tja, het is maar wat ge "compleet" noemt, alles wat er staat is orgaan, waar zit het spiervlees ??? ??? ??? ???

Wat mij betreft is dit een orgaan pakket, met gepofte rijst. ;D ;D ;D

Sorry Rodi !


Gr.
Roger
Door crutz
#23198
la mar, alle reacties ten spijt denkt hij zo goed bezig te zijn
aangezien dit zijn eerste duitser met groeipijnen is gaat hij nu weer terug op zn oude voer wijze, hart, pens, rodi eenofandere rijstmix (jarko ???) en gistocal
en omdat er niet specifiek als toevoeging calcium op de verpakking staat denkt hij dat het er niet aan toegevoegd is :-\
Door Lizzy
#23201
GistoCAL bevat gist en mineralen. Wat is calcium? Een mineraal. Waar staat de CAL voor in de naam GISTOCAL....? Juist, voor calcium.... Ohhh, jammer dat deze persoon niet wat beter z'n best doet om erachter te komen wat wel en niet goed is voor je hond....
Door Angelique
#23226
[quote="crutz"]
la mar, alle reacties ten spijt denkt hij zo goed bezig te zijn
aangezien dit zijn eerste duitser met groeipijnen is gaat hij nu weer terug op zn oude voer wijze, hart, pens, rodi eenofandere rijstmix (jarko ???) en gistocal
en omdat er niet specifiek als toevoeging calcium op de verpakking staat denkt hij dat het er niet aan toegevoegd is :-\

[/quote]

Hij hoeft alleen maar de gebruiksaanwijzing van Gistocal zelf te lezen. Als dat al teveel is, dan zou ik ook zeggen "la maar"
Na ja, hebben ze straks weer een stok om mee naar de fokker te slaan >:(
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door