Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door signmodel
#2312706
voor een vriendin van mij;

haar ong. reu van 4 jaar heeft denk ik een voorhuidontsteking.
zij is hiermee al naar haar eigen reguliere da geweest en die zegt dat het vanzelf wel overgaat.
nu heeft hij het al een tijdje en wat mij opvalt eraan is dat er af en toe groene druppels uitvallen, de huidzelf erg rood is en de haren eromheen van het likken. ook vind ik het wat dik.

dus wat kan zij hier aan doen?

zilverwater in en uitwendig gebruiken? en waar koop je dat en hoe gebruik je dat?
of Echinacea Angustifolia? en waar koop je dat en gebruik je dat?
of en E. Purpurea ? (zelf nog nooit van gehoord) en waar koop en hoe gebruik je dat?
heeft het zin om de haren eromheen weg te knippen?
weet ook iemand of je die 'spuitmonden' ook ergens kan kopen? uitwendig gebruik betekend in zn dingetje spuiten en ff goed insoppen?? neem ik aan.
de hond staat op smuldier en leeft buiten.

iemand nog tips?

ik weet dat er meerdere tipics over zijn maar kan t ff niet vinden en graag in jip en janneke taal.  :biggrin2:

alvast bedankt
Door signmodel
#2312843
vanaalst schreef: geen haren weg halen...
niet teveel aan zitten rotzooien..
ik gaf silicea en later via een homeopaath korreltjes, die helpen helemaal super!!
er teveel aan zitten weet ik, maar hij loopt er al een tijdje mee en haar da zegt dat het vamzelf overgaat. in dit geval dus niet.
en dan krijgt ze waarschijnlijk prepusol mee, heb dat zelf eens op een wondje gedaan, dat brandt als de neten!
welke homeopaath ben je geweest?
Door tt-tjes
#2312910
Hibiscrub halen bij de apotheek. Verdunnen 1 deel hibiscrub/10 delen  lauw water. In de pielemoos spuiten, gaatje even dichthouden en doormasseren naar achteren.
Daarna naspoelen met lauw water.
Gewoon een week volhouden, helpt als een tierelier. Daarna eventueel 1x in de week bijhouden.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2313295
je zou eventueel via tannetje wat kunnen vragen..
en nee tuurlijk gaat dat niet zomaar over mijn ervaring is met prepusol in spuiten ed het alleen maar gekker wordt...
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2313526
Ik gebruik kamillethee. Als meneer teveel druppelt, dan spoel ik zijn pielemans met afgekoelde kamillethee. Prepusol heb ik ook staan, maar dat vindt hij heel akelig. En daar kan ik me wel wat bij voorstellen. Dus dat gebruik ik niet meer.

De eerste dag bij voorkeur op 2 verschillende momenten, daarna nog een dag of wat 1 keer. Ik spoel hem dan een paar keer, dus een keer of 3 het spuitje vullen. Hij vindt het niet leuk, maar vaak is het na 1 dag al veel en veel minder.

En verder heb ik een pot witkalk staan en wit ik de muren soms weer op spetter hoogte  :-X
Door signmodel
#2313574
kamille thee had ik ook al aangedacht, vraag me af of dat ook werkt als het best heavy is.
dat deed ik altijd zelf bij job maar die had het niet zo erg dat zn zaakje ook dik werd.

en deze meneer leeft buiten dus hun hebben geen spetter overlast
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2313777
Nou ja, in de tijd dat het bij Oscar heel erg was kon ik dus echt elke dag de klodders schoonmaken en regelmatig de witkalk pakken. Die vieze gele spetters op de muur, getver!

Eerst gebruikte ik prepusol en dat duurt een paar dagen voordat het wat minder wordt. Met kamillethee is het bij Oscar de tweede dag al beduidend minder. Ik denk vooral omdat prepusol 1 spuit is en klaar. Met kamillethee spoel ik een paar keer achter elkaar, zodat het echt schoon spoelt en alle rommel er op dat moment uit is. Bovendien kalmeert kamillethee en prepusol lijkt te irriteren.
Door deja
#2313818
tt-tjes schreef: Hibiscrub halen bij de apotheek. Verdunnen 1 deel hibiscrub/10 delen  lauw water. In de pielemoos spuiten, gaatje even dichthouden en doormasseren naar achteren.
Daarna naspoelen met lauw water.
Gewoon een week volhouden, helpt als een tierelier. Daarna eventueel 1x in de week bijhouden.
Ik heb met Beau het hele homeophatiecircus doorlopen zelfs een tel.consult met Tannetje gehad en een tijdje die korrels gebruikt, niets hielp daarna Hibiscrub gehaald en dat werkt fantastisch. Echte aanrader.
Door signmodel
#2313909
heb ff gegoogled op de hibiscrub en voor de prijs hoef je het ook niet te laten. welke moet ik hebben? die rode of blauwe??
Door deja
#2314046
signmodel schreef: heb ff gegoogled op de hibiscrub en voor de prijs hoef je het ook niet te laten. welke moet ik hebben? die rode of blauwe??
Ik heb de rode maar wist niets af van een blauwe ik heb het gekocht bij de apotheker.
Succes ermee ik ben heel blij met deze methode en het is zo gebeurd.
Door signmodel
#2314485
nou de rode dan maar. als ik jullie zo hoor, gaat het vast werken.
en dan spoel je eerst met water, dan de hibiscrub en weer met water??
dank allen!
Door tt-tjes
#2314497
signmodel schreef: nou de rode dan maar. als ik jullie zo hoor, gaat het vast werken.
en dan spoel je eerst met water, dan de hibiscrub en weer met water??
dank allen!
Nee, je maakt een mengsel van 1 deel hibiscrub en 10 delen water. Daar spoel je mee en daarna spoel je met lauw water na.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door