Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2312469
Vanmorgen viel ik bijna om van de pijn en ik blijk dus nierstenen te hebben. Inmiddels 2 huisarts bezoeken en 1 HA post bezoek achter de rug  plus injecties diclofenac en morfine plus zetpillen van beide soorten. Ik kom het weekend wel door denk ik.

Maar zonet kwamen we terug van de HA post en in de auto voelde ik iets wegschieten, werd de pijn in mijn nier een stuk minder maar heb ik nu wel hetzelfde gevoel als bij een blaasontsteking. Betekent dit dat het steentje is doorgeschoten en dat het nu een kwestie van uitplassen is?

Dat zou mooi zijn want ik word niet vrolijk van stenen in mijn nier en blijf overgeven tijdens de pijnaanvallen.
Laatst gewijzigd door Erna op do 12 apr 2012, 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door eelke
#2312473
Bij mij was er een vermoeden...

Ik kreeg trouwens toen de tip om door een panty heen te plassen, zodat je een eventueel steen of gruis kunt opmerken...sterkte, want pijnlijk is het wel!
Door Erna
#2312479
eelke schreef: Bij mij was er een vermoeden...

Ik kreeg trouwens toen de tip om door een panty heen te plassen, zodat je een eventueel steen of gruis kunt opmerken...sterkte, want pijnlijk is het wel!
Ik plas in een zeef.  :-)
Gebruikersavatar
Door nova
#2312484
    wat ik weet:


zEEEEEEEEEEEEEEErrrr pijnlijk..  :'( :'(

Nierstenen kun je idd uitplassen, voor vrouwen makkelijker dan voor mannen  :biggrin2:

Maar  dan heb je wel mazzel als je er op deze manier vanaf komt..
Andere methodes zijn: Operatief verwijderen of vergruizen in speciale  niersteen vergruizers. Ik meen dat  in Rotterdam de eerste niersteenvergruizer van Nederland  is komen te staan.
Door Erna
#2312487
nova schreef:     wat ik weet:


zEEEEEEEEEEEEEEErrrr pijnlijk..  :'( :'(

Nierstenen kun je idd uitplassen, voor vrouwen makkelijker dan voor mannen  :biggrin2:

Maar  dan heb je wel mazzel als je er op deze manier vanaf komt..
Andere methodes zijn: Operatief verwijderen of vergruizen in speciale  niersteen vergruizers. Ik meen dat  in Rotterdam de eerste niersteenvergruizer van Nederland  is komen te staan.
Volgens de dokters worden 80 tot 90% van de nierstenen gewoon uitgeplast. Dus we gaan er ff vanuit dat ik verder niet naar het ziekenhuis hoef. Daar zit ik echt niet op te wachten.

Mijn nier is op het moment helemaal niet pijnlijk maar mijn blaas of iets daar in de buurt wel.
Door Alba
#2312489
Helaas hier ervaring! Ik heb zelf nooit bewust meegekregen dat het steentje 'doorkwam' oid maar zo klinkt het bij jou wel.

Veel drinken, is vast gezegd door je HA. Wat bij mij helpt is bubbeltjeswater en, als je het lust, bier.
Ik heb al in geen jaren een aanval gehad, ik moet opletten met vooral genoeg vocht. Koffie, cola, zwarte thee ed. wat vocht 'vraagt' drink ik weinig en ik zorg altijd genoeg water en/of kruidenthee te drinken.

Hoe reageer je op de diclofenac? Mijn lijf reageert heel erg heftig op dat soort medicijnen maar went vervolgens ook heel erg snel. In het begin (ik heb er echt ruim 2 jaar mee gelopen voor ik zelf erachter kwam wat het probleem was) hielp de diclofenac geweldig omdat ik er heel slaperig van werd, in combinatie met valium als spierverslapper zorgde dat ervoor dat alles in mijn lijf ontspande en daardoor was ik weer een tijd pijnvrij.

Sterkte, ik hoop dat je aanval snel over is! :-*
Door conleeuw
#2312491
klinkt inderdaad of het door is gegaan tot de blaas, dan kan je als het goed is gewoon door zeef uitplassen, de gevoel van blaasontsteking klopt wel. Niet té snel juigen, maar als je geluk is blijft het hierbij. Een tip, indien je een huisarts heb die een beetje meedenk en meewerk. Vraag om Buscopan, dat is een goude middel voor niersteen aanvallen, een gladde spier verslapper, en werkt wonderen, in combinatie met de diclofenac, werkt volgens mij zelfs beter dan morfine, mijn huisarts doe er niet moeilijk over, ik heb zetpillen en tabletten, ze kunnen het ook spuiten indien nodig.
Sterkte ermee. Tip twee, drink veel, spoel je het er zo uit ;) :-* :-* :-*
Door Erna
#2312497
Alba schreef: Helaas hier ervaring! Ik heb zelf nooit bewust meegekregen dat het steentje 'doorkwam' oid maar zo klinkt het bij jou wel.

Veel drinken, is vast gezegd door je HA. Wat bij mij helpt is bubbeltjeswater en, als je het lust, bier.
Ik heb al in geen jaren een aanval gehad, ik moet opletten met vooral genoeg vocht. Koffie, cola, zwarte thee ed. wat vocht 'vraagt' drink ik weinig en ik zorg altijd genoeg water en/of kruidenthee te drinken.

Hoe reageer je op de diclofenac? Mijn lijf reageert heel erg heftig op dat soort medicijnen maar went vervolgens ook heel erg snel. In het begin (ik heb er echt ruim 2 jaar mee gelopen voor ik zelf erachter kwam wat het probleem was) hielp de diclofenac geweldig omdat ik er heel slaperig van werd, in combinatie met valium als spierverslapper zorgde dat ervoor dat alles in mijn lijf ontspande en daardoor was ik weer een tijd pijnvrij.

Sterkte, ik hoop dat je aanval snel over is! :-*
Ik mag juist niet veel drinken nu. Maximaal anderhalve liter per dag. De pijn komt volgens de dokter (zowel de HA als op de HA post) omdat de nier als het ware  opgeblazen wordt doordat het steentje de boel afsluit. Als je nu veel gaat drinken wordt de nier nog meer opgeblazen en de pijn dus ook nog erger. Ik mag geen alcohol, geen koffie, geen thee en niets wat de nier kan prikkelen. Het beste is om het bij gewoon water te houden dus ik doe dat heel braaf.

Volgens mij reageert mijn lijf helemaal niet op diclofenac. In ieder geval niet afdoende. Slaperig werd ik er sowieso niet van. De morfine werkte geweldig. Binnen 5 minuten was ik redelijk pijnvrij maar ik word daar wel slaperig van en gewoon hartstikke stoned.

Vorige week had ik toevallig een tramadol ingenomen voor iets anders en daar reageer ik wel veel te heftig op, dus die mag ik ook niet meer.

Het enige wat ik wel heb is jeuk en dat kan van Diclofenac en van morfine komen.
Door Erna
#2312500
conleeuw schreef: klinkt inderdaad of het door is gegaan tot de blaas, dan kan je als het goed is gewoon door zeef uitplassen, de gevoel van blaasontsteking klopt wel. Niet té snel juigen, maar als je geluk is blijft het hierbij. Een tip, indien je een huisarts heb die een beetje meedenk en meewerk. Vraag om Buscopan, dat is een goude middel voor niersteen aanvallen, een gladde spier verslapper, en werkt wonderen, in combinatie met de diclofenac, werkt volgens mij zelfs beter dan morfine, mijn huisarts doe er niet moeilijk over, ik heb zetpillen en tabletten, ze kunnen het ook spuiten indien nodig.
Sterkte ermee. Tip twee, drink veel, spoel je het er zo uit ;) :-* :-* :-*
Ik heb hem opgeschreven en als ik morgen weer naar de HA moet  ( ik hoop het niet) dan vraag ik het even na. Ik hoop zo dat ik hem vannacht uitpies.
Gebruikersavatar
Door Daantje
#2312510
Ocharme ,veel sterkte .
Op dit moment heeft mijn man zo'n niersteen aanval  :(
Zo vreselijk die pijn.

Ook hier geldt : redelijk veel drinken (water .thee,bier) BEHALVE als je stuwing hebt (dus de niersteentjes sluiten de urinebuis af)
dat verschil voel je echt wel,dan kun je ook slecht plassen.
Dan dus niet veel drinken is het advies.

Ibuprofen kan ook helpen en de kans is heel groot dat je het vanzelf uitplast zo te horen.
Het kan ook al uit zichzelf gruis zijn geworden en dan merk je nauwelijks dat je ze al kwijt bent.
Als je ze toevallig ziet in het zeefje lijkt het soms net een ienie-minie meteoriet (een rafelig frummeltje wat keihard is)
Door Erna
#2312532
Hij is eruit!!!

Wat een geweldig gevoel. Ik voelde hem zo eruit gaan en hij lag mooi in de zeef. Een ienieminie steentje van een paar millimeter. Morgen even wegbrengen voor onderzoek. Wat een opluchting. Nu hopen dat het er bij 1 bleef.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door