Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Eef+Stippels
#228044
Ik geef waffie en jiffie in het weekend sinds een tijdje op zaterdag twee sardientjes en twee kuikens bij hun gewone voer en op zondag krijgen ze dan de ene week ribben, de andere week ieders een halve kip en laatst ieders een halve kabeljauw.

Zou ik bijvoorbeeld elke week hetzelfde erbij kunnen geven? Dus bijvoorbeeld elke zaterdag vis, elke zondag kip, elke maandag konijn, elke dinsdag lamsribben etc.? Of is dat te eenzijdig? Dan bedoel ik bij de kvv.

Waffie en jiffie krijgen dit weekend voor het eerst konijn. Ik heb er gisteren twee gekocht bij de makro, om te proberen. Toen we thuis kwamen en ik die konijnen in mijn hand had, ging jiffie er al bijna mee vandoor. Ze greep het beest vast en begon eraan te rukken, zo van: " geef maar hier, ik lust het bevroren ook wel en ik wil ook niet wachten tot het weekend". Dus ik denk wel dat ze ervan zulen genieten!
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op ma 22 apr 2013, 09:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#228123
Wacht even, dus de hele week versvlees behalve op zaterdag t/m dinsdag? En je wilde dan alleen vis, kip of vlees geven? Geen groentes? Geen eitje? Op zich vind ik het qua vlees helemaal niet te eenzijdig. In tegendeel. Wilde je ze dan 's morgens en 's avonds kip of vis of lamsribben of konijn geven? Of geef je ze 1 keer per dag eten?
Door Eef+Stippels
#228298
[quote="Lizzy"]
Wacht even, dus de hele week versvlees behalve op zaterdag t/m dinsdag? En je wilde dan alleen vis, kip of vlees geven? Geen groentes? Geen eitje? Op zich vind ik het qua vlees helemaal niet te eenzijdig. In tegendeel. Wilde je ze dan 's morgens en 's avonds kip of vis of lamsribben of konijn geven? Of geef je ze 1 keer per dag eten?
[/quote]

Nee hoor niet alleen vlees!! Gewoon op alle dagen kvv en dan die kip, ribben etc erbij. Waffie is behoorlijk slank en Jiffie nog in de groei dus ze kunnen er allebei wel wat bij gebruiken, denk ik, dus ik wil het gewoon naast hun kvv geven. Ze krijgen drie maal per dag eten. Waffie kreeg normaal twee keer, maar hij staat er zo zielig bij als Jiffie alleen eten krijgt, dus hij krijgt nu ook drie keer.

Wat ik nu in het weekend doe is de kvv over twee maaltijden verdelen, s ochtends en 's avonds een maaltijd, en dan in de middag ribben, kip oid (daar zit dus altijd wel veel vlees aan, geen kale botten ofzo).

Dus het gaat mij er echt om of het als vlees voor naast/bij de kvv niet te eenzijdig is.
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op ma 22 apr 2013, 09:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Eef+Stippels
#229881
Waffie en Jiffie hebben gisteren voor het eerst konijn gehad. Jiffie was er helemal gek op, Waffie iets minder, maar hij heeft toch het grootste gedeelte opgegeten. Ze hebben het gisteravond gehad, ik ben er bij gebleven.

Toen ik vanochtend beneden kwam had waffie alles ondergepoept, hij was aan de diaree  :-\ Met Jiffie was er niets aan de hand, dus ik denk niet dat het een slecht konijn was ofzo. In Waffies poep zaten wel een paar stukjes bot, maar ik ben er gisteren bijgebleven en hij heeft wel goed gekauwd, volgens mij.

Iemand enig idee waardoor dit kan komen? Misschien was het teveel voor hem? Ze hebben ieders de helft van het konijn gehad, en Jiffie heeft ook nog een poot van zijn helft opgegeten...
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op ma 22 apr 2013, 09:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#230110
Hoeveel woog het konijn?

Blijkbaar heeft hij het konijn om de een of andere reden niet goed verteerd. Ik zou je niet durven zeggen waar dat door komt. Hij heeft nooit moeite met het verteren van andere botten?

Misschien was dit konijn niet helemaal goed (welk land kwam het vandaan?) of heeft hij last van een virusje en daarom diarree (plus slechte vertering)?
Door Eef+Stippels
#230125
[quote="Lizzy"]
Hoeveel woog het konijn?

Blijkbaar heeft hij het konijn om de een of andere reden niet goed verteerd. Ik zou je niet durven zeggen waar dat door komt. Hij heeft nooit moeite met het verteren van andere botten?

Misschien was dit konijn niet helemaal goed (welk land kwam het vandaan?) of heeft hij last van een virusje en daarom diarree (plus slechte vertering)?
[/quote]

Ik heb het konijn niet gewogen, ik gok 1 kilo, daar hebben ze dus ieders de helft van gekregen. Ik heb ze van kvv ieders een halve kilo minder gegeven, dus dan hebben ze hetzelfde gehad als normaal, in gewicht.

Jiffie is nog veel kleiner dan waffie en die kon het met gemak op, ik hoop/denk niet dat het te veel was.

Hij verteert ribben, kip vis allemaal prima, nooit een probleem, zijn ontlasting is normaal ook niet eens wit ervan. Mij leken konijnenbotten toch niet harder dan ribben, of zijn ze dat wel?

Ik weet niet van welk land het konijn kwam, moet ik even op de verpakking kijken. Ik had hem bij de makro gekocht.

Misschien inderdaad een virusje. Ik heb hem gisteren en vandaag probiotica gegeven.

Ik wilde ze eigenlijk vandaag lamsribben geven. Kan ik dat wel doen, of beter even wachten?
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op ma 22 apr 2013, 09:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Audrina
#230129
Ik denk dat je bij Wandor beter even kan wachten met het geven van lamsribben tot ie weer helemaal in orde is en tot zijn ontlasting weer normaal is.
Gebruikersavatar
Door Binno
#230133
Heeft Wandor de laatste tijd medicatie genomen, waardoor zijn darmflora misschien niet optimaal werkt? Probiotica is in elk geval een goed idee.
Hoe gaat het nu? Als hij nog diarree heeft zou ik ook nog eventjes wachten met de lamsribben.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#230139
[quote="Binno"]
Heeft Wandor de laatste tijd medicatie genomen, waardoor zijn darmflora misschien niet optimaal werkt? Probiotica is in elk geval een goed idee.
Hoe gaat het nu? Als hij nog diarree heeft zou ik ook nog eventjes wachten met de lamsribben.
[/quote]

Daar zat ik ook aan te denken ;), en idd probiotica geven en nog even wachten met de lamsribbetjes tot z'n ontlasting normaal is.
Beterschap met Wandor :-*.
Door Eef+Stippels
#230169
Hij krijgt prostavit en primeval gelatinaat, verder niets. Dit krijgt hij al een tijdje.

Zijn ontlasting was gisteren wel weer normaal.

Nou moet ik wel zeggen dat hij wel snel dunne ontlasting heeft. Als we in het bos zijn heeft ie daar vaak diaree, van de spanning.

Bedankt voor jullie reacties hoor! Ik geef hem straks en morgen ook nog probiotica en als hij vandaag nog weer diaree heeft, zal ik hem geen ribben geven.
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op ma 27 dec 2004, 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door richard
#231154
Mijn honden barfen in principe ook part-time; 's-ochtends altijd afwisselende soorten Bibi en 's-avonds gevarieerd kip, vis en soms duif, konijn, lam of wat er dan ook maar voorhande is. Elke dag vergezeld van verse groente, dagelijks knoflook, twee tot 3 maal per week een rauw eitje, zo nu en dan zalmolie en twee maal per week zuivel als toetje. Alhoewel ze de neig hebben om van zuivel direct aan te zetten.

Gaat prima!

richard

Oh ja, eens in de week een pakje fytomix per hond!
Laatst gewijzigd door richard op wo 29 dec 2004, 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Eef+Stippels
#231218
Mijn "probleem" is een beetje dat ik niet de tijd kan vinden om een hele barfmaaltijd samen te stellen inclusief groenten pureren etc. Vandaar dat ik het nu op kvv houd met daarnaast hele kip, konijn, vis, kuikens en lamsribben. Als ik over een paar jaar ofzo wat minder werk, ik werk nu 40 uur, dan ga ik echt barfen.
Door richard
#231496
Elke avond barfen onze honden. Wij hebben niets aan groente ingevroren, niks voorbereid (behalve vis of vlees ontdooien de dag er voor) en ben ongeveer 5!! minuten voor 2 honden kwijt....

richard
Door Eef+Stippels
#231543
Een halve minuut, ik vraag me af of Jiffie dat redt. Waffie eet nog wel min of meer beschaafd, maar Jiffie springt erop en vreet als een gek alles op, het liefst in 1 hap  ;D
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op ma 22 apr 2013, 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door