Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2310118
Hoi Hoi,
Ik vroeg me af of een hond de vitamine e.d uit stukjes fruit kan halen.
Judy is nl gek op fruit, staat te kwijlen voor een stuk sinaasappel, speurt naar appelklokhuizen en vind een hele peer ook heerlijk. En lekker een stuk banaan.
Dus als ik fruit eet dan komt ze ook wat halen en dat krijgt ze ook altijd, heerlijk vind ze het.
Maar heeft ze er zo ook wat aan? Of moet ik het in de blender gooien?
Ze krijgt het overigens nooit als ze net vlees heeft gehad.
#2310872
[quote="petramarcel"]
Hoi Hoi,
Ik vroeg me af of een hond de vitamine e.d uit stukjes fruit kan halen.
Judy is nl gek op fruit, staat te kwijlen voor een stuk sinaasappel, speurt naar appelklokhuizen en vind een hele peer ook heerlijk. En lekker een stuk banaan.
Dus als ik fruit eet dan komt ze ook wat halen en dat krijgt ze ook altijd, heerlijk vind ze het.
Maar heeft ze er zo ook wat aan? Of moet ik het in de blender gooien?
Ze krijgt het overigens nooit als ze net vlees heeft gehad.
[/quote]

Ja hoor, je kunt een hond prima fruit geven. Ze halen er ook zeker voedingsstoffen uit, daarvoor hoef je het niet eerst stuk te blenderen. Celwanden van fruit verschilt van die van groenten. Wolven eten ook fruit. Klokhuizen mag je ook geven. De pitten blijven namelijk in de maag heel en de pitten zijn pas ongezond wanneer je ze stuk maakt, dan komt er namelijk een klein beetje blauwzuur vrij. Fruit bevat echter wel veel suikers. Dus voor honden met suikerziekte of die te dik zijn, moet je een beetje oppassen en met mate voeren.
Door Martine-Tom
#2310935
[quote="Lizzy"]
Ja hoor, je kunt een hond prima fruit geven. Ze halen er ook zeker voedingsstoffen uit, daarvoor hoef je het niet eerst stuk te blenderen. Celwanden van fruit verschilt van die van groenten. Wolven eten ook fruit. Klokhuizen mag je ook geven. De pitten blijven namelijk in de maag heel en de pitten zijn pas ongezond wanneer je ze stuk maakt, dan komt er namelijk een klein beetje blauwzuur vrij. Fruit bevat echter wel veel suikers. Dus voor honden met suikerziekte of die te dik zijn, moet je een beetje oppassen en met mate voeren.
[/quote]Hihi had ik dat geweten...dan had Tom al veel langer stukjes appel kunnen krijgen ipv moes  ;D
#2310948
hee nuttig info, dit vroeg ik me  ook al een tijdje af! Reus is gek op de meeste soorten fruit. (alleen bang van citrusvruchten)

@Lizzy: heeft het voeren van fruit ergens positief effect op? ik bedoel, ik geef het Reus af en toe omdat ie het zo lekker vindt, maar het zou natuurlijk leuk zijn als dat ook nog ergens  goed voor is.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door