Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2310023
maandag gaat mijn meisje onder het mes.  :'(

ik heb besloten om haar wel de reguliere antibiotica te gaan geven. over pijnstilling twijfel ik nog.
is er een minder giftige pijnstilling die ik haar kan geven? ik heb al traumeel in huis werkt dit ook hiervoor?
en denk zelf aan probiotica om haar er even bij te geven ter ondersteuning van de narcose en medicijnen.
daarna misschien ontgiften met groene leem. hoe lang na de laatste dosis medcatie zal ik hiermee starten?

iemand nog do's &dont's?
#2310045
Traumeel is zeker nuttig. Ontgiften zou ik pas doen na een dag of tien. Afhankelijk van hoeveel dagen je ab meekrijgt. Persoonlijk zou ik dat liever met chlorella doen. Probiotica zou ik ook pas na de ab doen.
De pijnstilling zou ik zeker ook meenemen. Een hond loopt dan al wel vlot weer te springen, maar daarbinnen kan het best pijnlijk zijn. Daarbij is de pijnstilling ook ontstekinsremmend, dus best nuttig bij dit soort operaties.
#2310330
thanks angelique,bedoel je ontgiften met chlorella? ik heb toch altijd gedacht dat het een supplement was. het is best prijzig kan ik dan ook brandnetel thee geven?
ik wil dus en ontgiftinggskuur doen om de narcose en antibiotica eruit te halen. dit doe ik dan 10 dagen na de laatste dosering??

traumeel geef ik als extra naast de rymadil (waarschijnlijk)? of daarna?

en tijdens het ontgiften geef ik dus probiotica?

sorry maar wil het even duidelijk hebben.
Door Lil
#2310430
Pijnmedicatie meenemen! Hier heeft er een giga veel pijn gehad. Nu was het geen normale sterilisatie, maar dat wisten we van tevoren ook niet.

Angelique waarom geen probiotica tijdens de ab? Mijn da beveelt het juist aan.

Ontgiften idd pas na de medicatie.
#2310444
Ik zou zeker pijnmedicatie meenemen en ook geven.
Ik zou drainagecompositum geven en evt inwendig groene leem, beiden een beetje rustig opbouwen en starten nadat de ab op is. En gelijktijdig eventueel nog pro biotica, alhoewel mijn beesten na een narcose en ab nimmer darmontregelingen/maagontregelingen hebben gekend, en ik pro biotica nooit preventief geef. Maar goed in deze zijn de visies denk ik verschillend en wellicht moet je voor jezelf voelen wat goed is. Zelf doe ik door de groene leem nog weer wat etherische oliën heen, maar daar zijn andere mensen de meerwaarde weer niet van in.
Je zou ook nog wat Bach kunnen geven, rescue/walnut/crabapple. Gelijk en evt al vast een 2 dagen voor de operatie. En dan een week of vier de walnut en crabapple. Die laatste werkt ook door in het "wegwerken" van narcose, de andere zit in mijn optiek wat meer in het geestelijke stukje van de verandering.

Sterkte met de operatie en de tijd erna. Ik hoop dat alles goed gaat.
#2310471
de pijnstillers gaan dus ook mee en erin. en ik heb ergens vrees dat het zwaarder zal worden dan gepland. ze is al bijna 5 jaar en ben bang voor alle ziektes die ze kan krijgen vandaar ook de sterilisatie. verder heb ik geen aanleiding om aan te nemen dat ze enge dingen tegen zullen komen hoor, dat is mijn irriele angst. (misschien daar maar een pilletje voor nemen)

en idd angeique, ik dacht ook altijd dat probiotica tijdens een abkuurtje goed was. ik was zelfs van plan om dit nu al te gaan geven. niet dat ze een slechte weerstand heeft maar ff een weerstandboost zeg maar.

kira, wordt de drainage en groene leem niet teveel van het goede? het rustig opbouwen van de groene leem was ik zeker ook van plan. waarom adviseer je ze alle 2? en sorry over de etherishe olieen, behalve de bach doe ik daar niet zo aan. en de probiotica is in dit geval niet preventief alleen voor deze operatie. ik zal even kieken naar de bach's. kan rescue helpen?

excuus voor alle vragen; nogmaals ik wil het duidelijk hebben en ik denk dat ik het erger vind dan lisa zelf (alhoewel zij het moet ondergaan en wil haar zo min mogelijk last ervan laten hebben)
#2310674
Het heeft geen zin om tijdens een AB kuur probiotica te geven omdat die bacteriën meteen gedood worden door de AB. Na de AB is het wel nuttig om de bacteriën weer aan te vullen die gesneuveld zijn door de AB. Zo heb ik het begrepen.
Door Lil
#2310809
hannabelgje schreef: Het heeft geen zin om tijdens een AB kuur probiotica te geven omdat die bacteriën meteen gedood worden door de AB. Na de AB is het wel nuttig om de bacteriën weer aan te vullen die gesneuveld zijn door de AB. Zo heb ik het begrepen.
ahhh het is dus niet verkeerd, maar gewoon zinloos.

Toch werkt het hier wel een klein beetje tijdens de ab. Boris krijgt van ab diarree met bloed erbij. Geef ik probiotica tijdens de abkuur (voor de maaltijd) dan heeft hij alleen maar diarree. Maar het kan natuurlijk ook zijn dat hij door de jaren heen gewoon veel betere darmen heeft gekregen door de goede voeding en dergelijke.
#2311021
Lil schreef: ahhh het is dus niet verkeerd, maar gewoon zinloos.

Toch werkt het hier wel een klein beetje tijdens de ab. Boris krijgt van ab diarree met bloed erbij. Geef ik probiotica tijdens de abkuur (voor de maaltijd) dan heeft hij alleen maar diarree. Maar het kan natuurlijk ook zijn dat hij door de jaren heen gewoon veel betere darmen heeft gekregen door de goede voeding en dergelijke.
Frank had dat ook bij AB, maar volgens mijn DA kwam dat door de AB en kreeg hij die ook niet meer, hij kreeg daarna voortaan andere AB en dan had hij daar geen last van.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door