Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door gytha
#2310119
Mijn hond van 16 maanden oud heeft 12 weken geleden een patella luxatie OK gehad, hiervoor antibioticum en Rimadyl gehad gedurende een week en verder is het volgens boekje gelopen. Vier weken geleden is zij aan haar andere knie geholpen met weer antibioticum en Rimadyl. Echter 3 dagen na de OK begon zij al haar eten te weigeren. Zij heeft ook veel meer pijn gehad dan bij de eerste keer en heeft nog tramadol erbij gekregen. Na 2 weken ging het eten nog steeds slecht en heeft zij Emeprid voor 3 dagen en Zitac voor 2 weken gekregen. Die Zitac 3 x daags en vrijdag is de kuur van 14 dagen voorbij. Echter het eten gaat nu soms wel en soms niet goed. Vooral de ochtend is een probleem. Zij krijgt Carnibest ´s morgens 80 gram, ´s middag 15 gram en ´s avonds 80 gram. Ik denk zelf dat zij last heeft van maagzuur of een geirriteerde maag na al die medicijnen. Ik weet even niet meer wat ik moet doen. Ik heb nog zitten denken aan Energique nummer 4, misschien het eten verdelen over 4 porties, misschien probioticum halen bij de dierenarts (als dat zinvol is bij Zitac), het vlees koken. Heeft iemand hier ervaring mee?
Groetjes, Yvonne
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#2310337
Krijgt ze nog steeds tramadol?
Daar kun je goed beroerd van zijn!

Hoe is haar gewicht, valt ze ook af?
Kan het zijn dat ze verzadigd is, doordat ze minder beweging mag hebben als normaal en dus minder verbruikt?
Door gytha
#2310437
Zij heeft maar 1 dag tramadol gehad in de eerste week na de OK. Ik heb een tijdje het eten er 's morgens in gepropt en na de eerste gedwongen happen ging zij eten. Daarom denk ik niet dat zij teveel eten krijgt.
Door Lizzy
#2310848
Maar wat krijgt zij nu nog aan medicijnen?

(mijn hond werd trouwens doodziek zwak en misselijk van zintac)
Door gytha
#2310943
Zij krijgt nu nog alleen Zitac 3 x daags tot zaterdag. Dan is de kuur van 14 dagen afgelopen. Ik weet ook niet of het misschien verstandig is om hierna af te bouwen. Hoe denken jullie over het verdelen in 4 porties?
Door Lizzy
#2310973
Ik zou met Zintac stoppen. Bij mijn weten hoef je Zintac ook niet af te bouwen. Het is gewoon een maagzuurremmer..... En kan echt heel verkeerd vallen. Ik zou daar mee stoppen en inderdaad 3 a 4 keer per dag een gemalen prak geven en dan even kijken hoe het gaat.
Door gytha
#2311220
Ik ben sinds gistermiddag overgegaan op 4 keer per dag. Het gevolg is dat zij nu steeds erg onrustig is, omdat zij nu honger heeft. Dit is ook niet leuk.
Door Lizzy
#2311224
gytha schreef: Ik ben sinds gistermiddag overgegaan op 4 keer per dag. Het gevolg is dat zij nu steeds erg onrustig is, omdat zij nu honger heeft. Dit is ook niet leuk.
Dan toch maar weer 2 keer per dag gaan voeren............ Tussendoor misschien wat yoghurt (met yoghurt culturen), dat helpt vaak ook goed bij maagzuur/misselijkheid. En Okugest van VSM geven, dat helpt ook goed tegen misselijkheid.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door