Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door K@rin
#230862
Lizzy schreef: Salisprin wordt wel gezien als natuurlijke pijnstiller.
Moet dat via de dierenarts of kun je het ook zelf bestellen ?
Ik zoek iets voor Arak, wat hem een beetje helpt bij zijn groeipijn.
De beiden homeopatische middelen zijn een beetje onduidelijk v.w.b. zijn type .........
Ik wil iets hebben, voor de moeilijkere dagen, om hem iets te ontlasten.
Door Lizzy
#230897
Karin & Pyrs schreef: Moet dat via de dierenarts of kun je het ook zelf bestellen ?
Ik zoek iets voor Arak, wat hem een beetje helpt bij zijn groeipijn.
De beiden homeopatische middelen zijn een beetje onduidelijk v.w.b. zijn type .........
Ik wil iets hebben, voor de moeilijkere dagen, om hem iets te ontlasten.
Volgens mij zou Salisprin goed kunnen helpen. Het werkt ook pijnstillend op de gewrichten. Als je het zeker wil weten of het wat voor Arak is, dan zou je even op Tannetje moeten wachten (of haar een PB'tje moeten sturen).

Salisprin wordt volgens mij vooral door Vitotaal gemaakt. Ze verkopen dat bij redelijk wat reformwinkels, zaken als 'De Tuinen'. En volgens mij kun je het ook via internet bestellen: http://www.vitotaal.nl

Overigens: je zou ook glucosamine met pijnstillende kruiden misschien kunnen proberen! Ik vind het merk Animal Best goed. Maar volgens mij heeft de Groene Os en Bloem ook een versie waar o.a. Boswelia en salix alba (dat is ook wilgenbast, net als Salisprin), harpagophytum (dat is duivelsklauw), etc. in.
Door K@rin
#230904
Lizzy schreef: Volgens mij zou Salisprin goed kunnen helpen. Het werkt ook pijnstillend op de gewrichten. Als je het zeker wil weten of het wat voor Arak is, dan zou je even op Tannetje moeten wachten (of haar een PB'tje moeten sturen).

Salisprin wordt volgens mij vooral door Vitotaal gemaakt. Ze verkopen dat bij redelijk wat reformwinkels, zaken als 'De Tuinen'. En volgens mij kun je het ook via internet bestellen: http://www.vitotaal.nl

Overigens: je zou ook glucosamine met pijnstillende kruiden misschien kunnen proberen! Ik vind het merk Animal Best goed. Maar volgens mij heeft de Groene Os en Bloem ook een versie waar o.a. Boswelia en salix alba (dat is ook wilgenbast, net als Salisprin), harpagophytum (dat is duivelsklauw), etc. in.
Bedankt !!
Er zit een verkooppunt bij ons in Lochem, dus ik ga daar denk ik de Salisprin halen/bestellen .....
Ik nu nog ff bij de Groene Os kijken ......... ;)
Door Lizzy
#230920
Karin & Pyrs schreef: Ken je dit product ?

https://www.vanderpigge.nl/index.php?cr ... 5260a77e44
Ja, ik ken het en ik vind het drie keer niks.... Het bevat lijnzaadolie (en tarwekiemolie en olijfolie en weet ik wat voor olie nog meer). Lijnzaadolie: daar heeft een hond (en mens) praktisch niks aan. Het is niet-actieve omega 3 en dat moet eerst omgezet worden hetgeen gewoon teveel vraagt van het lichaam. Tarwekiemolie is voor de vitamine E. Je kunt ook gewoon tarwekiemolie bij de reformwinkel kopen en daar af en toe een lepeltje van geven. Veel goedkoper ook. Olijfolie: het is volstrekt onduidelijk wat een hond aan deze olie heeft.... Nee, als je goede olie voor de gewrichten wilt geven, neem dan visolie. Dat is actieve omega 3 en dat kan direct opgenomen worden door het lichaam.
en verder noemde iemand mij:
Haarlemmer olie

Ik weet dat we dit vroeger altijd aan paarden met koliek gaven, maar wat het nu precies is weet ik ook niet ........
Men zegt dat het een "wondermiddel" is tegen allerlei kwalen ....... :-\ :-\
Haarlemmerolie: ik weet niet wat het is maar als je het op google intikt, dan kom je al snel tegen dat dit 'overal goed tegen was' maar later niet gezond en zelfs giftig bleek te zijn. Ik zou me er (als ik jou was) niet aan wagen.....
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 28 dec 2004, 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door casangio
#230995
Lizzy schreef: Ja, ik ken het en ik vind het drie keer niks.... Het bevat lijnzaadolie (en tarwekiemolie en olijfolie en weet ik wat voor olie nog meer). Lijnzaadolie: daar heeft een hond (en mens) praktisch niks aan. Het is niet-actieve omega 3 en dat moet eerst omgezet worden hetgeen gewoon teveel vraagt van het lichaam. Tarwekiemolie is voor de vitamine E. Je kunt ook gewoon tarwekiemolie bij de reformwinkel kopen en daar af en toe een lepeltje van geven. Veel goedkoper ook. Olijfolie: het is volstrekt onduidelijk wat een hond aan deze olie heeft.... Nee, als je goede olie voor de gewrichten wilt geven, neem dan visolie. Dat is actieve omega 3 en dat kan direct opgenomen worden door het lichaam. Haarlemmerolie: ik weet niet wat het is maar als je het op google intikt, dan kom je al snel tegen dat dit 'overal goed tegen was' maar later niet gezond en zelfs giftig bleek te zijn. Ik zou me er (als ik jou was) niet aan wagen.....
Gossie Haarlemmer olie giftig??? Mijn moeder slikt het al heel lang, niet konstant, maar toch vaak en ze is al 86 geworden???????? Maareh misschien is het voor een hond echt niet goed!!!!!! De reactie van dieren is vaak heel anders natuurlijk. Ik weet van iemand die had stenen in de gal en moest geopereerd worden en dankzij het slikken van haarlemmer olie pillen zijn die stenen verdwenen en dus geen operatie meer nodig.
Ik wist niet dat het giftig was, zal het doorgeven aan mijn moeder ;) ;) ;) ;) ;) ;)
Laatst gewijzigd door casangio op wo 29 dec 2004, 09:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#231000
CaSanGio schreef: Gossie Haarlemmer olie giftig??? Mijn moeder slikt het al heel lang, niet konstant, maar toch vaak en ze is al 86 geworden???????? Maareh misschien is het voor een hond echt niet goed!!!!!! De reactie van dieren is vaak heel anders natuurlijk. Ik weet van iemand die had stenen in de gal en moest geopereerd worden en dankzij het slikken van haarlemmer olie pillen zijn die stenen verdwenen en dus geen operatie meer nodig.
Ik wist niet dat het giftig was, zal het doorgeven aan mijn moeder ;) ;) ;) ;) ;) ;)
Voordat je haar de schrik om het hart jaagt: er staat van alles en nog wat te lezen over dit 'middel'. O.a. hier: http://www.haarlem.nl/smartsite2740.htm (waar ze zeggen dat het schadelijk zou zijn). Het lijkt ook wel een soort spreekwoord/gezegde geworden te zijn trouwens! Maar goed, er is nergens te vinden wat er nou precies in dit middel zit en zolang je niet weet wat je geeft: niet geven (vind ik). Het recept van deze olie is dus strikt geheim ::) (en dat anno 2004).
Door Mayka
#231025
De Salisprin-capsules moeten héél gegeven worden. Dit antwoord kreeg ik van de fabrikant nadat ik gevraagt had of het over het voer mocht gestrooid i.p.v. een hele capsule geven zoals in de bijsluiter staat en had daarbij vermeld dat het om een hond met atrose gaat:

"De Salisprin capsules mogen niet geopend worden omdat het product Moederkruid bevat. Dit kruid kan irritatie in de mond geven.

Graag wil ik voor artrose Duivelsklauw adviseren. Salisprin werkt meer als pijnstiller. Duivelsklauw daarentegen heeft een ontstekingsremmende werking en levert goede resultaten bij de behandeling van reuma en artrose. Het werkt in op zowel de pijn als op de ontsteking zelf en verbetert bovendien de beweeglijkheid van de gewrichten. Hierdoor bereikt Duivelsklauw in lagere doseringen hetzelfde effect als de klassieke behandelingen zonder bijwerkingen.

De Duivelsklauw capsules kunt u wel openmaken en door het eten doen.

Wij vertrouwen erop u hiermede voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groeten,
Indros HealthCare b.v. "
Gebruikersavatar
Door Hitam
#231043
Salisprin is prima, is volgens mij van Vitelle, duivelsklauw (Harpagophytum) is meer specifiek voor gewrichten en bij groeipijnen minder van toepassing.
Als je Salisprin door het eten doet heb ik nog geen problemen gezien.
Ik ben bezig met de Groene Os met het ontwikkelen van een pijnstiller.
Door K@rin
#231227
Hitam schreef: Salisprin is prima, is volgens mij van Vitelle, duivelsklauw (Harpagophytum) is meer specifiek voor gewrichten en bij groeipijnen minder van toepassing.
Als je Salisprin door het eten doet heb ik nog geen problemen gezien.
Ik ben bezig met de Groene Os met het ontwikkelen van een pijnstiller.
Dus jij denkt ook, dat ik Salisprin kan geven aan Arak, voor de moeilijkere dagen .........
Hij krijgt nu (buiten de Visolie en de Glucosamine) alleen nog 1x per TWEE dagen een Prednoral tabletje van 5 mg.

Staat de dosering op de verpakking ?
Zoniet; Wat zou de dosering voor Arak kunnen zijn, hij weegt nu ca. 24 kg.
Door K@rin
#231229
sylvia schreef: Misschien zitten er Haarlemmers in :o ;D
Dan stinken die Haarlemmers als de n*te hoor !!! :o :o ;D
Tjonge jonge, dat stikt toch dat spul ......
Op stal gebruikten ze van die dunne flesjes, die je in één keer naar binnen kon gieten bij een paard.
Je rook meteen, wanneer er eentje koliek had ....
Laatst gewijzigd door K@rin op wo 29 dec 2004, 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door