Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Kemi
#2308669
Kemi is (om precies te zijn) 74 dagen geleden loops geworden. Ik heb geen vergelijkings materiaal, maar volgens mij een prima loopsheid, geen gekke dingen.
Sinds vorige week gaat het bij mij sudderen dat er iets niet klopt. Het hoeft misschien niets met elkaar te maken te hebben, maar;
- sinds vorige week gaat ze elke ochtend rond 6 uur janken (whoehahoeee, dus geen gepiep, maar echt huilen)
- al 3 dagen laat ze haar botvlees liggen (kip, nog een keer kip, vandaag fazant)
- heldere vaginale afscheiding
- ietsje grotere licht roze tepels met soort schilfertjes, komt niets uit
Ze is speels, niet knorrig, niet de indruk dat iets pijn doet, ik mag aan haar tut zitten om te kijken, buik ook niets vreemds aan te voelen...
Ze sleept niet met spullen, piept wel wat meer dan anders.

De situatie; ik woon sinds 3 maanden samen met een andere hond erbij. Dikke vriendinnen, heel de dag spelen als we ze niet stoppen. Ze slapen apart, de één in de gang, de andere binnen in de bench.
Nu net de bench in de gang gezet, kijken of het vannacht beter gaat zonder ochtend-concert.
Heeft 2 dagen dunne ontlasting gehad, kindigest gegeven. Gister niets, nu net weer prima gepoept.

Iemand enig idee of herkenning?? Ik vermoed nog steeds dat ze die schimmel heeft aan haar poten en lippen, maar na 3 dierenartsen die me aan de pretnison wilde helpen of hypoallergene brokken, ben ik een beetje huiverig meteen naar de eerste de beste dierenarts te gaan. Weet iemand in zuid-holland (of rond-om) een goede (holistische/homeopatische) dierenarts???
Door Alba
#2308679
Ze zit ruim 9 weken na de loopsheid, dus dikke kans dat het schijndracht is. Iedere teef is anders daarmee, sommigen hebben alle klassieke symptomen en anderen zijn alleen maar anders dan anders.
Alba heeft ook nooit dikke tepels of die hele klassieke dingen, maar ze is dan hangerig en wil meer bij je zijn dus hopelijk helpt het Kemi dat ze met de andere hond in de buurt kan slapen.

Wij gebruiken (normaal, nu niet aangezien Alba gedekt is) Puur Schijndracht druppels en dat helpt goed. De keren dat we niet zo netjes waren en het eigenlijk meer vergaten dat gaven, had ze meer last. Geen ramp maar dan zat ze zichzelf een beetje in de weg een paar dagen. En ik werd knettergek van het feit dat ze me telkens dingetjes kwam brengen: ze nam ze niet mee naar haar bed ofzo maar kwam ze telkens dumpen bij mij. Ik ga ervanuit dat ze dat niet met echte pups gaat doen ;).
Door Kemi
#2308942
Vandaag flink wezen wandelen en gelukkig heeft ze vannavond gegeten!

Als ik niet helemaal zeker weet of ze schijnzwanger is, kan het dan kwaad om Puur Schijnzwanger te geven of valt dat onder de noemer 'baat het niet, dan schaad het niet?'
Door Alba
#2309037
Wij geven het vanaf het eind van de loopsheid, hebben we ook de eerste keer al gedaan terwijl we niet wisten of ze wel schijndrachtig zou worden. Ik zou het dus gewoon geven, en verder idd lekker bezig houden en afleiden. En natuurlijk wel in de gaten houden of het niet wat anders is.
Alba heeft nog nooit afscheiding gehad tijdens de schijndracht, maar zolang het helder is en niet ruikt zou ik me niet direct zorgen maken.
#2309095
even zoeken naar een holistische dierenarts.
stel dat ze niet schijndracht heeft maar wel die schimmels en vagenites(wat ook een schimmel is) dan lijkt het me toch ergens vandaan te komen.
sorry voor de rest kan ik je vragen niet beantwoorden.
Door conleeuw
#2309229
ik zou denken schijndracht, veel naar buiten en lopen (afleiding) en geen knuffels laten liggen, niet overdreven veel aanhalen, vooral niet rond de buik (melkfabriek) en indien gewenst wat druppels, maar bij mijn honden werkt veel er op uit, met andere dingen bezig zijn dan het zwangeren of bevallen ;) Altijd even temperaturen, bij verhoogde temperatuur wel een dierenarts raadplegen, bij twijfel altijd langs de dierenarts  ;)
Door Lizzy
#2309267
Ik denk ook schijnzwangerschap maar ja, het kan ook altijd een BMO zijn/worden dus je teef goed in de gaten houden. Niet alle teven krijgen bij een BMO een verhoogde temperatuur. Dus goed blijven letten op de afscheiding (dat het niet vies gaat ruiken), algehele malaise en veel drinken. Als je teef meer gaat drinken, kan dat ook een indicatie zijn.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door