Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Dreetje
#2308196
Ik heb Sil voor het eerst eendennekken gegeven, meneer trok er meteen z'n neus voor op.
Zelf vond in de nekken een beetje eigenaardig ruiken, is dat normaal.
Haas ruikt ook vreemd maar hoort dat ook zo bij eend?
Gebruikersavatar
Door judith vd
#2308251
Tja, wat vind je een vreemde geur.
Ik vind wild altijd anders (heftiger) ruiken dan 'gewoon' vlees, maar eend vind ik eigenlijk niet bijzonder sterk ofzo ruiken.
Het is trouwens geen enorm probleem als het vlees wat je geeft een beetje over datum is.

Kan best zijn dat Sil het gewoon niet lekker vind (geurend of niet), maar dat komt volgens mij niet zo heel vaak voor.

Ik zou het gewoon over een paar dagen nog een keer geven. Misschien eet hij het dan wel.
Door wijkje
#2308373
Ik heb ondertussen al vele diersoorten "geroken". Eend heeft wel zijn eigen geur. Ik zou het Sil gewoon nog een keer voorschotelen.
Is het trouwens wilde eend of tamme eend ?
Wilde eend wordt door groot aantal honden niet gegeten. .Mijn kliko hond heeft het altijd gegeten maar is nu in het algemeen aan het miepen met meerdere diersoorten..De katten waren het in eerste instantie ook niet mee eens, maar die hebben zich toch maar bedacht. En waarschijnlijk komt het dat er nog wat vel op zit. Het vlees eten ze wel.
Door Dreetje
#2308387
wijkje schreef: Ik heb ondertussen al vele diersoorten "geroken". Eend heeft wel zijn eigen geur. Ik zou het Sil gewoon nog een keer voorschotelen.
Is het trouwens wilde eend of tamme eend ?
Wilde eend wordt door groot aantal honden niet gegeten. .Mijn kliko hond heeft het altijd gegeten maar is nu in het algemeen aan het miepen met meerdere diersoorten..De katten waren het in eerste instantie ook niet mee eens, maar die hebben zich toch maar bedacht. En waarschijnlijk komt het dat er nog wat vel op zit. Het vlees eten ze wel.
Het zijn de eendennekken van Kiezebrink, geen idee of dit wild of tam is.
Ik probeer het nog wel een keer, hij eet wel KVV met eend.
Door Limpy
#2308409
Dacht dat de eendennekken van KB tam waren want de katsels eten ze (wilde eend vinden ze heul bah)
Door wijkje
#2308416
Limpy schreef: Dacht dat de eendennekken van KB tam waren want de katsels eten ze (wilde eend vinden ze heul bah)
Ik denk dat het ook tamme eend is..Daarom zou ik het nog een keer voorschotelen..Onder het mom : wat de boer niet kent, vret ut niet. Misschien als hij het een keer gegeten heeft, een volgende keer wel eet.
Gebruikersavatar
Door pike
#2308695
De eendenekken van Kiezenbrink zijn afkomstig van tamme eend. Elke diersoort heeft zijn eigen geur, die van eend is inderdaad iets minder aangenaam  ;)
Door miruske
#2308734
jamie wilde die ook niet die eendennekken. Ze had veel liever kippennekken. Maar na een paar keer aanbieden en gewoon niet iets anders geven vind ze ze toch wel lekker en nu gaan ze er gewoon in hoor!
Door tess06
#2309114
Tess lust ook geen eendenekken,
behalve als ze gedroogd zijn dan gaan ze met smaak naar binnen.
Door wijkje
#2309185
tess06 schreef: Tess lust ook geen eendenekken,
behalve als ze gedroogd zijn dan gaan ze met smaak naar binnen.
Ik ga nu twijfelen of ik wel Bijkes heb  :P want hier lusten ze allemaal wel eendennekken...Jeppe is een Kliko (behalve als ze last heeft van haar hormonen want dan eet ze wel slechter/ is ze selectiever).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door