Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door casandra
#2308580
Hoi hoi, ja sorry maar hier ben ik weer.
Het KVV voeren bevalt tot nu toe prima. Tayca heeft sinds ik ermee begonnen ben alleen nog maar goede ontlasting JOEPIE!!!

Ik voer op dit moment nog smuldier( vervoers en barfmix heb ik ook bekeken maar is op dit moment nog niet te doen voor mij) omdat ik op dit moment nog geen grote hoeveelheden
kan inslaan en die merken er hier in de buurt niet zijn.

Tot nu toe heb ik pens/hart compleet en kip gevoerd dat gaat prima. De kip versie is enkelvoudig en heb ik bewust gegeven op een dag dat ze s'ochtends brok heeft gehad.
Kan ik die kipversie zelf makkelijk aanvullen zodat deze wel compeet is? Ze vinden de kip hier errug lekker vandaar. Eventueel ook de enkelvoudige pens en de hart versie.
Vandaag ga ik de rundcompleet uitproberen.

Heb ook een advertentie gelezen van iemand hier uit de buurt die nog heel wat kg Lotgering verkoopt, is dat ook goed? Daar zitten weer andere diersoorten bij Lam en eend geloof ik.
Gebruikersavatar
Door Meike en Daisy
#2308596
DNee, Kip enkelvoudig is niet zo eenvoudig compleet te maken. Maar zolang je het af en toe geeft is dat niet erg. Je zou er wat vleesbot bij kunnen geven om de bot-vleesverhouding 'completer' te maken, maar volgens de barfprincipes mis je dan de organen.

Het lijkt me goed om ook lotgering erbij te voeren. Zeker goed om er een extra diersoort bij te geven. Of lotgering een goed merk is, daar zijn de meningen over verdeelt. Maar afwisseling is zeker goed. Het grote voordeel van Lotgering boven smuldier, is dat het bot als calciumbron bevat.
Door M@rina
#2308614
Te vaak die enkelvoudige versies van smuldier geven  isni et okay, dan krijgt je hond te weinig voedingsstoffen binnen die hij nodig heeft.

Voer hem minimaal 5 dagen de complete versies, 2 dagen in de week de enkelvoudige is wel te doen. Niet gaan lopen rommelen met zelf aanvullen.
Laatst gewijzigd door M@rina op zo 08 apr 2012, 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door casandra
#2309030
Bedankt!! De rundcompleet ging er ook zonder probleem in...geloof wel dat mijn hondjes alles lusten. Dat zijn dus 2 compleetversies dus ze kunnen al wisselen. Af en toe kip en dan ga ik na de paasdagen eens kijken voor die lotgering.

Oh ja, mag ik ze er nog wat groente bijgeven, bijvoorbeeld sperzieboontjes? Tayca kwam behoorlijk mager toen ze bij ons kwam, ze komt goed aan nu maar lijkt alsof ze toch nog honger heeft.
Door M@rina
#2309058
je kan ook gewoon wat meer smuldier geven en bekijken of ze niet te dik wordt.  Groente toevoegen kan maar dan niet alleen spercibonen, maar een van een aantal groente gepureerde groenteprut maken is prima.

Ik voer zelf alleen kvv's zonder groente en granen en maak zelf een groenteprut, bijv. van andijvie, wortelen, komkommer, alfalfa of taugé, snijboontjes, witlof, bloemkool of brocoli. Ik haal dit door de blender zodat het goed fijn gepureerd is en geef het met een eitje of een flinke klodder yoghurt.
Laatst gewijzigd door M@rina op ma 09 apr 2012, 10:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door elianne
#2309067
jazeker kan je tussendoor wat groente geven, als beloning bv komkommer, fruit, karnemelk yogurt, maar nogmaals ik zou eerst alleen op de kvv houden.  Als je hond mager is dan heb je snel de neiging teveel te geven....ik heb hier 1 rond lopen die moet afvallen .......en dat valt niet mee hoor....met kvv komt jouw hond heus wel weer op gewicht,,,,heb geduld
Door casandra
#2309244
Hahaha...oke ik zal wat meer geduld hebben. Het is natuurlijk zo dat ze voorheen van de brokken een behoorlijke bak vol had waardoor ze wel even aan het eten was en nu heeft ze alles in 1 minuut op en zoekt naar meer. Misschien moet ik er gewoon even aan wennen.

Tayca weegt nu 26 kg en krijgt 800gr smuldier per dag. Ben niet zo'n rekenwonder maar ik dacht dat dat genoeg moest zijn toch?
Door elianne
#2309259
Sjors weegt 64 kg en krijgt1 kg pd......dus kijk uit met t te vet worden, elke hond is natuurkijk verschillend en ook zijn energieverbruik......je mkan dit zelf t beste zien....
Door casandra
#2309334
Oke, moet eerlijk zeggen dat ik tot nu toe mijn honden altijd wel goed heb kunnen houden wat het gewicht betreft(voerde dan wel brok), was er ook altijd heel makkelijk in als ze te dik aan het worden waren kregen ze gewoon minder. Heb van de DA vaak complimentjes gekregen vanwege het gewicht van mijn honden.
Alleen Lucky is af en toe wat te zwaar maar als er een loopse teef in de buurt is zet die zichzelf op dieet dus gaat alles er weer af :biggrin2:.

Een van mijn vorige bouviers was de eerste 2 jaar brood en broodmager net een uitgemergelde hond, en eten kreeg hij echt genoeg. Veel test gehad bij de DA maar ze konden geen oorzaak vinden. Ik gebruikte toen zelf aloevera jelly voor mijn darmen. Dat heb ik Igor toen ook een maand lang gegeven en sindsdien moest ik opletten dat hij niet te dik ging worden.

Ik denk dat ik daardoor een beetje te voorzichtig ben met Tayca, ik moet natuurlijk niet vergeten dat ze een achterstand had kwa voeding, ze had wormen dan die slechte ontlasting. En daarbij is het een hele levendige hond in de groei.

Denk dat jullie gelijk hebben...wat meer geduld hebben. Mocht ze echt niet dikker gaan worden dan kan ik haar nog altijd wat meer geven. Ze valt ook niet af op dit moment dus zal ik het even bij deze hoeveelheid laten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door