Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2308548
Weet niet of ik met deze vraag op juist plek in forum zit, maar dat zien we dan wel. Ik heb vraagje over vleesmixen en in dit geval de mixen die je kunt krijgen bij Richard Versvoeding. Ze hebben hier enorme afwisseling, maar mij duizelt het soms van wat je nu moet / kan geven en wat je er dan evt. bij moet geven want:
eendenmix, geiten of lamsmix hebben dus verhoudingen 75% vlees, 20 bot, 5 orgaan
of als ik barfdiner geef van konijn of hert, verhoudingen resp. 75-20-5 ( zelfde verhouding als mix van boven ) 80 vlees en 20 bot voor hert
of de gewone vleesmixen I en II  waarbij staat geschikt voor groentemix: vleesmix I 50 rundvlees, 20 kipkarkas, 30 pens en II: 63 spiervlees, 20 bot, 5 lever, 5 nier en 5 pens, 2 ruw vezel. Zoveel verschillen deze 3 soorten toch niet en in principe groente erbij maakt het toch compleet of moet ik ook nog aan supplementen denken. Ga er overigens vanuit dat ik deze mixen gebruik als aanvulling op rauwe botten en vlees en orgaan.
#2308671
Ik vind het zo ingewikkeld, het is dus geen compleet voer. Dus je moet er zoveel aan gaan rekenen om het met toevoegingen wel compleet te maken, dat je net zo goed gewoon zelf een compleet menu kan maken. Je geeft aan dat je al een compleet menu voert, als je er deels iets gemalen naast wil voeren zou ik gewoon KVV kiezen. Daarin zijn de verhoudingen dichterbij 'ideaal' dan bij deze mixen.

Barfplaats wordt gesponsord door