Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door toscak
#2303856
Hoi,

Ik geef Bob al jaren KVV, maar ik help mijn tante nu ook met het samenstellen van een KVV-menu. Kunnen/willen jullie checken of ik het goed heb gedaan? Het is niet mijn hondje, dus ik wil absoluut geen fouten maken. Het is een driewekelijks menu van de KVV's HB, Tinlo, Bibi, All Animal en Darf EKO. Elke week 1 visdag (1x HB Zalm, 1x All Animal Haring en 1x Tinlo Makreel). Verder heb ik 8 diersoorten (kip, rund, paard, geit, lam, konijn, eend en fazant). Dit is nu mijn voorstel, maar om eventueel de kosten wat te drukken zullen misschien twee 'dure' diersoorten afvallen, dan kom ik dus op 6. Kip en rund vallen dan sowieso niet af, maar die zitten ook in DARF. Volgens mij krijgt hij geen kilo per dag, maar voor het gemak gewoon even een kilo per dag gerekend, dus misschien is het menu iets langer dan drie weken.

Dit is het menu:
Dag 1 Haaksbarf Zalm
Dag 2 Haaksbarf Paard
Dag 3 DARF EKO
Dag 4 BIBI Natuur
Dag 5 Tinlo Konijn
Dag 6 BIBI Mix
Dag 7 Haaksbarf Rund

Dag 8 Tinlo Makreel
Dag 9 Haaksbarf Lam
Dag 10 DARF EKO
Dag 11 BIBI Natuur
Dag 12 Tinlo Eend
Dag 13 Haaksbarf Kip
Dag 14 BIBI Mix

Dag 15 All Animal Haring
Dag 16 Haaksbarf Geit
Dag 17 DARF EKO
Dag 18 BIBI Natuur
Dag 19 Tinlo Natuurlijk
Dag 20 BIBI Mix
Dag 21 Alaska Fazant


Het is dus nog een pup.
Alvast dank!
Door toscak
#2304108
Pfff ik ben toch nog even bezig hoor, want ik heb net weer menutje voor Bob gemaakt en dan ben ik goedkoper uit en volgens mij is dit ook een goed menu voor de labpup?
Hierbij geef ik dus wel elke week 1 dag een visdag, maar ook 1 dag een versdag. Voor de pup zal ik uiteraard wat beginnersbotten kiezen. Ik dacht aan misschien een pensdag als vers en een dagje een runderstrot? En een dagje een beetje botwerk met wat spiervlees? Die dag is dan niet compleet! Of ik maak een compleet dagje voor hem in een zakje.
Qua vis heb ik dan Haaksbarf Zalm en Tinlo Makreel afgewisseld om de week.
Qua diersoorten heb ik HB Kip, rund, geit, eend, lam en Tinlo Hert. Ik heb dan dus, zonder de vis, 6 diersoorten in 3 weken tijd.
Verder qua KVV's Bibi Mix, Bibi Natuur en DARF EKO.


Bob
Dag 1 Haaksbarf Zalm
Dag 2 Haaksbarf Kip
Dag 3 DARF EKO
Dag 4 BIBI Natuur
Dag 5 Haaksbarf Rund
Dag 6 BIBI mix
Dag 7 VERS:

Dag 8 Tinlo Makreel
Dag 9 Haaksbarf Geit
Dag 10 DARF EKO
Dag 11 BIBI Natuur
Dag 12 Haaksbarf Eend
Dag 13 BIBI mix
Dag 14 VERS:

Dag 15 Haaksbarf Zalm
Dag 16 Haaksbarf Lam
Dag 17 DARF EKO
Dag 18 BIBI Natuur
Dag 19 Tinlo Hert
Dag 20 BIBI mix
Dag 21 VERS:

Dag 22 Haaksbarf Zalm
Dag 23 Haaksbarf Kip
Dag 24 DARF EKO
Dag 25 BIBI Natuur
Dag 26 Haaksbarf Rund
Dag 27 BIBI mix
Dag 28 VERS:

Dag 29 Tinlo Makreel
Dag 30 Haaksbarf Geit
Dag 31 DARF EKO
Dag 32 BIBI Natuur
Dag 33 Haaksbarf Eend
Dag 34 BIBI mix
Dag 35 VERS:

Dag 36 Haaksbarf Zalm
Dag 37 Haaksbarf Lam
Dag 38 DARF EKO
Dag 39 BIBI Natuur
Dag 40 Tinlo Hert
Dag 41 BIBI mix
Dag 42 VERS:
Gebruikersavatar
Door Meike en Daisy
#2304188
[quote="toscak"]
Pfff ik ben toch nog even bezig hoor, want ik heb net weer menutje voor Bob gemaakt en dan ben ik goedkoper uit en volgens mij is dit ook een goed menu voor de labpup?
Hierbij geef ik dus wel elke week 1 dag een visdag, maar ook 1 dag een versdag. Voor de pup zal ik uiteraard wat beginnersbotten kiezen. Ik dacht aan misschien een pensdag als vers en een dagje een runderstrot? En een dagje een beetje botwerk met wat spiervlees? Die dag is dan niet compleet! Of ik maak een compleet dagje voor hem in een zakje.
Qua vis heb ik dan Haaksbarf Zalm en Tinlo Makreel afgewisseld om de week.
Qua diersoorten heb ik HB Kip, rund, geit, eend, lam en Tinlo Hert. Ik heb dan dus, zonder de vis, 6 diersoorten in 3 weken tijd.
Verder qua KVV's Bibi Mix, Bibi Natuur en DARF EKO.
[/quote]

Ja, met een kvv-menu kun je niet zo snel de mist ingaan, alleen als je te weinig diersoorten hebt. De eerste week is het veel kip, maar verder geen probleem. De versdag, of beter gezegd de barfdag, hoeft niet compleet te zijn. Penslap is altijd goed en runderstrot ook prima, als de ontlasting er te zacht op wordt, toch even combineren met vleesbot.
Door toscak
#2305799
[quote="Meike en Daisy"]
Ja, met een kvv-menu kun je niet zo snel de mist ingaan, alleen als je te weinig diersoorten hebt. De eerste week is het veel kip, maar verder geen probleem. De versdag, of beter gezegd de barfdag, hoeft niet compleet te zijn. Penslap is altijd goed en runderstrot ook prima, als de ontlasting er te zacht op wordt, toch even combineren met vleesbot.
[/quote]

Ok, het is eigenlijk een 3 weken menu dus die eerste week komt ook weer in de vierde week voor. Ik heb de HB Kip de eerste week vervangen voor HB Paard en de HB Kip de vierde week vervangen voor Tinlo Konijn. Dan heeft hij dus minder kip, want dat komt inderdaad ook al voor in de andere KVV's en 1 diersoort extra... Konijn. 7 diersoorten dus.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door