Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Gaby
#22792
Dag barfplaatsers,

De anaalklieren van mijn hond zijn ontstoken, ze schuurden de laatste tijd erg regelmatig met haar kont.
Ze zijn leeggehaald en mijn d.a. wilde haar antibiotica meegeven.
Dit heb ik nog even geweigerd (ik werk daar zelf dus kan het altijd als nog doen als ik dat wil)

Het verbaasde me overigens en vroeg me af hoe ze daar als gezonde vers vlees hond aan kon komen.??

Wat zouden jullie doen wat betreft de ab?

gr. Gaby
Door Lizzy
#22906
Tja.... heeft jouw hond eerst brokken gegeten? Mijn hond heeft ook lang brokken gegeten en last van haar anaalklieren. Dat gaat blijkbaar niet meer over.... Misschien is een bezoek aan een homeopathisch dierenarts nog de moeite waard! Zij kunnen nog wel eens iets doen aan volle anaalklieren.
Groetjes, Lizzy
Door Gaby
#22946
Lizzy schreef: Tja.... heeft jouw hond eerst brokken gegeten? Mijn hond heeft ook lang brokken gegeten en last van haar anaalklieren. Dat gaat blijkbaar niet meer over.... Misschien is een bezoek aan een homeopathisch dierenarts nog de moeite waard! Zij kunnen nog wel eens iets doen aan volle anaalklieren.
Groetjes, Lizzy
Ze is inderdaad met Nutro opgegroeid maar eet nu bijna een jaar vers vlees.

Goede tip inderdaad van de homeopatie.
Ik denk dat ik nu zo eigenwijs ga zijn om haar goed in de gaten te houden wat betreft het schuren met haar kont over de grond en dat ik toch de ab even laat voor wat het is.
Wat ik overigens wel spannend vind, de d.a. zei immerss niet voor niets het is geïriteerd en ontstoken...

gr. Gaby
Door qyan
#22990
qyan heeft 2x anaalklierontsteking gehad, ook op vlees en ook nu weer volle anaalklieren die ik straks maar weer fijn ga uitknijpen :-X
1x antibiotica gehad die uiteraard niet hielp voor een ontsteking.
heb toen colloidaal zilver geprobeerd en binnen een week was het weg. en.........colloidaalzilver is tenminste niet de reguluiere antibioticatroep.
maar ook bij qyan blijven ze ondanks het vers gewoon vollopen hoor, terwijl zijn ontlasting toch gewoon hard is.
Door Lupa
#23018
ik denk toch nog steeds dat anaalklieren niet veel met voer te maken hebben, maar meer met het gedrag van de hond.
Gebruikt hij zijn geur ter kennismaking, sommige honden doen daar nieks mee en hebben aanleg voor het vol komen van die dingen, andere honden doen er ook nieks mee maar ze blijfen normaal en andere honden spuiten ze om de minuut leeg.
Dus volgens mee heeft met aanleg en gedrag te maken.
Door Gaby
#23061
qyan schreef: qyan heeft 2x anaalklierontsteking gehad, ook op vlees en ook nu weer volle anaalklieren die ik straks maar weer fijn ga uitknijpen :-X
1x antibiotica gehad die uiteraard niet hielp voor een ontsteking.
heb toen colloidaal zilver geprobeerd en binnen een week was het weg. en.........colloidaalzilver is tenminste niet de reguluiere antibioticatroep.
maar ook bij qyan blijven ze ondanks het vers gewoon vollopen hoor, terwijl zijn ontlasting toch gewoon hard is.
Hoe ben je aan colloidaalzilver gekomen? en hoeveel heb je daarvan gegeven?

gr. Gaby
Door qyan
#23078
Gaby schreef:

Hoe ben je aan colloidaalzilver gekomen? en hoeveel heb je daarvan gegeven?

gr. Gaby
ik bestelde het toen altijd bij http://www.huisdierendokter.nl
betaalde wel veel, maar gezien het best snel hielp bij qyan, meestal binnen 2 of 3 dagen is het volgens mij wel een redelijke prijs.
30 ml geloof ik 9,95 en 100 ml 26 euro of iets in die richting.
ik zweer bij dat spul. iedere oog of oorontsteking is snel overwonnen, we hebben het gebruikt bij de ziekte van lyme en dan die anaalklierontstekingen. ook bepalade plekken op zijn huid/ huidontstekingen hebben we erme gedaan en hielp perfect.
kan altijd veel goedkoper, maar dan moet ik het zelf gaan maken en daar heb ik geloof ik geen zin in ;D
ik heb me altijd aan de 10 druppels per kg lichaamsgewicht gehouden.
Door Gaby
#23079
qyan schreef:

ik bestelde het toen altijd bij http://www.huisdierendokter.nl
betaalde wel veel, maar gezien het best snel hielp bij qyan, meestal binnen 2 of 3 dagen is het volgens mij wel een redelijke prijs.
30 ml geloof ik 9,95 en 100 ml 26 euro of iets in die richting.
ik zweer bij dat spul. iedere oog of oorontsteking is snel overwonnen, we hebben het gebruikt bij de ziekte van lyme en dan die anaalklierontstekingen. ook bepalade plekken op zijn huid/ huidontstekingen hebben we erme gedaan en hielp perfect.
kan altijd veel goedkoper, maar dan moet ik het zelf gaan maken en daar heb ik geloof ik geen zin in ;D
ik heb me altijd aan de 10 druppels per kg lichaamsgewicht gehouden.
Dank je voor de tip, zeker ook dat je het inderdaad met meerdere kwaaltjes cq ontstekingen kunt gebruken. Is altijd weer handig.

groetjes Gaby
Door qyan
#23082
Gaby schreef:

Dank je voor de tip, zeker ook dat je het inderdaad met meerdere kwaaltjes cq ontstekingen kunt gebruken. Is altijd weer handig.

groetjes Gaby
ik zweer bij dat spulletje.
alles beter als reguliere antibiotica, als het echt nodig is, voor die kleine dingetjes
als je op de site kijkt staat er ook ene heel stuk geschreven, ook waar het allemala op werkt, dat is op heel veel dingen
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door