Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2307348
Vanmiddag met de dames het bos in geweest, toen ik thuis kwam zag ik dat Jillz allemaal dikke bulten had op haar oor en schouders en dat haar neus en oog helemaal opgezwollen was  :-[ :-\

Waarschijnlijk een reactie op een bepaalde plant. Meteen even de DA gebeld, maar die gaf aan dat ik het wel even kon aankijken, hun ervaring was dat het meestal net zo snel weer verdwijnt als dat het opzet. En hij heeft gelijk  ::) het is al een stuk minder en ze heeft geen jeuk meer.

Of dit vaker gaat gebeuren weet ik natuurlijk niet, maar is er iets wat ik zelf vast in huis kan hebben mocht het weer gebeuren??
Laatst gewijzigd door Sammy1980 op vr 06 apr 2012, 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
#2307364
Sammy1980 schreef: Vanmiddag met de dames het bos in geweest, toen ik thuis kwam zag ik dat Jillz allemaal dikke bulten had op haar oor en schouders en dat haar neus en oog helemaal opgezwollen was  :-[ :-\

Waarschijnlijk een reactie op een bepaalde plant. Meteen even de DA gebeld, maar die gaf aan dat ik het wel even kon aankijken, hun ervaring was dat het meestal net zo snel weer verdwijnt als dat het opzet. En hij heeft gelijk  ::) het is al een stuk minder en ze heeft geen jeuk meer.

Of dit vaker gaat gebeuren weet ik natuurlijk niet, maar is er iets wat ik zelf vast in huis kan hebben mocht het weer gebeuren??
op Puur Jeuk staat volgens mij dat het ook voor acute jeuk verlichting kan geven. (etiket is beschadigd, dus kan het niet meer nalezen voor je)

(netjes van de DA trouwens, dat ie het aan wou kijken. ik ken er hier in amsterdam eentje die bij precies eenzelfde verhaal, bij een gewone gezonde hond, er gelijk een spuit dexamethason  in zette en een kuur prednison uit schreef.)
#2307382
nienk schreef: op Puur Jeuk staat volgens mij dat het ook voor acute jeuk verlichting kan geven. (etiket is beschadigd, dus kan het niet meer nalezen voor je)

(netjes van de DA trouwens, dat ie het aan wou kijken. ik ken er hier in amsterdam eentje die bij precies eenzelfde verhaal, bij een gewone gezonde hond, er gelijk een spuit dexamethason  in zette en een kuur prednison uit schreef.)
Oke thanx!! Ga ik eens naar puur jeuk kijken  :biggrin2:

En zeker netjes van de DA, ik was ook wel even in paniek, zeker omdat heel haar gezicht aan 1 kant opzwol  :-[
Maar het is al aan het afnemen hoewel ik het nog wel even in de gaten moet houden, haar neus is nog wel verdikt.
#2307544
inni schreef: Komt 't misschien door netels???
Zou heel goed kunnen, ze heeft wel door de planten heen gelopen
Mevroi Kruim schreef: Prikweg helpt bij mij altijd aardig snel, en de drogist verkoopt het meestal wel. Qua homeopathisch is Apis het aangewezen middel.
Oke ga ik dat ook even halen!

We zijn helaas net wel naar de DA geweest, de zwelling nam weer heel erg toe. Haar ogen zaten helemaal dicht en heel haar neus was dik. Ze voelde zich duidelijk erg beroerd.
En met de avond en weekend wat er aan komt durfde ik het niet aan om het aan te kijken.
Ze was heel lief bij de DA, liet de prik rustig zetten en ze ligt nu heerlijk naast me te slapen  :)

Hopelijk krijgt ze dit niet vaker, maar dat is even afwachten!!
#2307552
Sammy1980 schreef: Zou heel goed kunnen, ze heeft wel door de planten heen gelopen

Oke ga ik dat ook even halen!

We zijn helaas net wel naar de DA geweest, de zwelling nam weer heel erg toe. Haar ogen zaten helemaal dicht en heel haar neus was dik. Ze voelde zich duidelijk erg beroerd.
En met de avond en weekend wat er aan komt durfde ik het niet aan om het aan te kijken.
Ze was heel lief bij de DA, liet de prik rustig zetten en ze ligt nu heerlijk naast me te slapen  :)

Hopelijk krijgt ze dit niet vaker, maar dat is even afwachten!!
hè vervelend dat het toch weer erger werd! hoop dat ze gauw weer op knapt en niet teveel last heeft van de prik! (geen idee hoe dat bij honden werkt, ik ben er zelf altijd een dag of wat groggy van.)
#2307554
vanaalst schreef: hier zwellen geer en goor ook weleens op, heb altijd apis in huis..
Ik ga inderdaad apis in huis halen, het was dat alle winkel al dicht waren anders had ik dat nu nog gedaan.
Maar jeetje wat heeft de dame me laten schrikken, haar neus was zo dik dat je niet meer zag waar haar hoofd begon  :-[ :-\
nienk schreef: hè vervelend dat het toch weer erger werd! hoop dat ze gauw weer op knapt en niet teveel last heeft van de prik! (geen idee hoe dat bij honden werkt, ik ben er zelf altijd een dag of wat groggy van.)
Ik hoop ook dat ze niet teveel last van heeft, maar ik slaap vanavond wel bij mijn wijffie op de bank!!
#2307591
Sammy1980 schreef: Tja de DA durfde het niet met zekerheid te zeggen, kan van een plant maar ook van een insect zijn  :-\
Als het echt een hele dikke bult is dan kan het 3 dagen duren voordat ie helemaal weg is getrokken, zolang duurde het bij Prudence, die ook eens een half hoofd extra gehad (aan bult) Die was vermoedelijk ook gestoken. Het was echt geen gezicht. Kleine bultjes zijn idd zo weer weg. Hoop dat de bult zo weer wegtrekt :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door