Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Urs
#230735
Ben nu zover dat ik de honden af en toe ga verwennen met kluif artikelen. Ben net bij de islamitische slager hier in de buurt geweest. Voor 1 kilo kipvleugels betaal ik 1,99 euro en de lamsribben zijn 5 euro de kilo. Soepkippen heeft ie ook voor 1,99 euro. Lams pens kost daar 3,00 euro de kilo maar dat had hij nu niet maar kan het wel bestellen en dat ie ze vuil laat. Zijn dit normale prijzen of is het goekoop? Kippenekken heeft de slager niet. Wel weer veel orgaanvlees en hart. Hij was nu runderlever aan het snijden zag er wel mooi fris uit.

En is het voor een teckel voldoende als maaltijd om 1 kip vleugel te verorberen en voor de basset 2? En ook zo met de lamsribben zit best veel vlees aan dus de tekcels ieders 1 en Jasper 2?
Door Lizzy
#230777
Urs schreef: Ben nu zover dat ik de honden af en toe ga verwennen met kluif artikelen. Ben net bij de islamitische slager hier in de buurt geweest. Voor 1 kilo kipvleugels betaal ik 1,99 euro en de lamsribben zijn 5 euro de kilo.
Twee euro de kilo voor kippenvleugels is vrij normaal. De lamsribben, is dat met of zonder vlees? Als het een soort spareribs zijn (dus vlees en bot afgewisseld) dan is het niet duur. Als het alleen bot is: is het te duur.
Soepkippen heeft ie ook voor 1,99 euro. Lams pens kost daar 3,00 euro de kilo maar dat had hij nu niet maar kan het wel bestellen en dat ie ze vuil laat. Zijn dit normale prijzen of is het goekoop? Kippenekken heeft de slager niet. Wel weer veel orgaanvlees en hart. Hij was nu runderlever aan het snijden zag er wel mooi fris uit.
Soepkippen 2 euro is normaal. Ik vind soepkippen erg hard (vaak omdat het oudere kippen zijn) dus je moet wel even kijken of je honden geen moeite hebben met verteren. Het is geen beginnersbot, zeker de poten niet. Drie euro de kilo lamspens is aan de prijzige kant maar ik zou het voor die prijs zo nu en dan zeker meenemen.

Als je ook nog versvlees geeft, raad ik je af runderlever te geven. Runderlever vind ik sowieso niet ideaal omdat de lever een 'opslagplaats' is voor veel ongezonde stoffen (ik noem bijv. antibiotica). Beter geef je lever van biologisch gehouden dieren of jongere dieren.
En is het voor een teckel voldoende als maaltijd om 1 kip vleugel te verorberen en voor de basset 2? En ook zo met de lamsribben zit best veel vlees aan dus de tekcels ieders 1 en Jasper 2?
Moeilijk te zeggen. Je kunt het beste even kijken hoeveel gewicht je per maaltijd normaal aan hen geeft en kijken wat dan 1 of 2 vleugels wegen en of dat ovreeen komt.

Het zelfde geldt voor de ribben. Even wegen, want ik heb geen idee wat 1 rib + vlees weegt.
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 28 dec 2004, 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Urs
#230780
De lamsribben zit veel vlees aan. Wel een goede tip om even het eten te wegen. Jasper eet een pond kvv per keer en de teckels een pond per dag met zijn twee. Thanks voor de antwoorden Lizzy !
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door