Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Dtjesmama
#2305944
Goedenavond allemaal,

Ik loop al een paar dagen te dubben. Binnenkort moeten wij een weekendje weg en gaat onze Rintou uit logeren bij een vriend van ons die ook hondjes heeft waar onze kleine man het erg goed mee kan vinden.
Dat is allemaal niet zo erg, ware het niet dat hij zijn hondjes frolic geeft en dat dat daar een hele dag staat voor t grijpen!
Die van ons gaat zich daar dan natuurlijk ook aan te buiten.
Nou vraag ik me af, kan dit kwaad (afgezien van het feit dat het rommel is)? Moet hij dan ook nog wel gewoon zijn Barf-hap krijgen?
Wat te doen??? :-[
Door Martine-Tom
#2305948
Kwaad...nou ik denk niet dat hij van een paar dagen het loodje legt  ;)
Maar ik zou het liever niet hebben...
Tom mag als hij ergens is best eens een gewoon snoepje ofzo maar zoveel nee dat mag niet...
Door Dtjesmama
#2305956
Ja ik heb het liever ook niet, snap hem ook wel. Zijn huis, zijn honden, zijn manier.
Eten staan in de gang, deuren altijd open, zodat ze ten alle tijden kunnen eten en drinken, maar ja....
Verder is hij er super goed voor hoor, maar twijfel nu gewoon heel erg.
Weet verder ook niet wat te doen. Bij mn moeder is het hetzelfde met haar honden en bij mn pa kan hij niet want die heeft een hele oude labrador die niet zo veel meer kan hebben van kleine jonge hondjes.
Door **Jolanda**
#2306153
Ik zou gewoon zeggen dat jouw hondje niet goed tegen brokken kan, er slechte ontlasting van krijgt, na enkele dagen jeuk ect en dat ie dus echt zijn eigen voer moet hebben en geen brokjes mag eten ;)
Misschien dat ie er dan voor gaat zorgen dat jouw hondje die meuk niet opeet ;)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2306183
Ik vind, dat als je voor de hond van iemand anders gaat zorgen, je daarmee ook de verantwoording hebt dit zo goed mogelijk te doen. Dus als jij aangeeft dat jou hond geen (niet zo veel) frolic mag, dan moet hij iets verzinnen waardoor jou hond het niet eet en zijn eigen honden wel.

Ik zou in ieder geval niet willen dat mijn hond onbeperkt frolic mag eten bij zo'n logeerpartij. Een paar frolicjes als snoepje, ala. Maar als jou versgevoerde hond opeens heel veel frolic gaat eten, dan is de kans groot dat dit niet goed gaat (overgeven, diaree).

Wil hij daar echt niets aan doen, even goede vrienden, maar dan zocht ik een ander logeeradres.
Door nienk
#2306205
ik zou hem  ook vriendelijk doch dringend vragen maatregelen te treffen zodat jou hondje niet al te veel frolicjes krijgt. ik zou niet liegen, maar als je hondje ooit ook maar een spoor heeft vertoond van een negatieve reactie op brokken, dan dat verhaal inderdaad wel in zetten. (bij Reus is het echt zo dat ie een week zijn nek en oren stuk krabt tot bloed aan toe van 1 brokje, dat werkt fantastisch goed om mensen in te laten zien dat wanneer ik zeg dat hij alleen mag wat ik mee geef, het niet alleen maar een principe-kwestie is.)

zijn het grotere honden dan die van jou? dan zou het niet heel moeilijk moeten zijn om iets te verzinnen dat jou hondje er gewoon niet bij kan. bijvoorbeeld door het hoog te zetten, of een afscheiding naar de hal waar zijn honden wel over heen kunnen, maar die van jou niet.

je hondje zijn eigen eten geven in zo makkelijk mogelijk te voeren porties. persoonlijk denk ik dan aan een bakje per maaltijd. bakje laten ontdooien, bakje voor de neus van je hond zetten, zo min mogelijk gedoe.
het zou goed kunnen dat de honden van die baas het eten van jou hondje 10 keer interessasnter vinden dan hun eigen eten. zou dus zorgen voor een rustig plekje om eten.

mocht het nou allemaal niet werken, dan zou ik hem ook ergens anders onder proberen te brengen.
Door Martine-Tom
#2306230
Ik zou daar idd ook voor kijken, fluor voer lekker hoog dan kan uk er niet bij.
En voor Tom geld ook, hij kan er best eens 1 of 2 eten maar als het er meer worden word hij er gewoon ziek van dus als ze nou niet midden in de nacht diarree op willen ruimen...dan geen fluor brok geven.

En als ze niet kunnen of willen...dan gaat Tom echt ergens anders heen!
Door Suzanne
#2308759
Jammer dat je dat niet eerder besproken hebt; maar ik zou vragen of hij voor die paar dagen niet constant frolic beschkbaar wil houden.
Kan/wil hij dat niet of "vertrouw" je het niet... hond daar niet heen... maar, en dat vind ik raar; had je dat nite eerder kunnen weten??

Suzanne
Door Dtjesmama
#2308775
Het is opgelost hoor!!!
Ben bij m geweest en heb alles uitgelegd waarom ik Rintou over heb laten gaan naar Barf en hij snapte het allemaal.
Hij gaat zijn hondjes nu 2 keer per dag samen met Rintou hun brokken aanbieden wanneer Rintou zijn Barf krijgt.
Verder laat hij dan de rest van de dag de brokken op het aanrecht staan.
Ben zo blij, zag er enorm tegenop om het aan te kaarten, maar viel allemaal reuze mee.
Door nienk
#2309277
Dtjesmama schreef: Het is opgelost hoor!!!
Ben bij m geweest en heb alles uitgelegd waarom ik Rintou over heb laten gaan naar Barf en hij snapte het allemaal.
Hij gaat zijn hondjes nu 2 keer per dag samen met Rintou hun brokken aanbieden wanneer Rintou zijn Barf krijgt.
Verder laat hij dan de rest van de dag de brokken op het aanrecht staan.
Ben zo blij, zag er enorm tegenop om het aan te kaarten, maar viel allemaal reuze mee.
nou, mooi, helemaal goed opgelost!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door