Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2306080
Ik heb dinsdag 3 april mijn puppy (3 1/2 maand) een wormkuur gegeven.
De volgende ochtend heeft ze groene gal gebraakt en 's middags vond ik een spoelworm (+/- 10 cm) in de ontlasting.

De andere honden hebben enkele weken gelden ook een wormkuur gehad.

Nu is de vraag of ik ze allemaal weer moet ontwormen of wanneer?
Ik heb geen wormcheckkits.
#2306098
Alles en iedereen moet ontwormt worden dan.

Ligt aan de tabletten die je hebt gegeven wanneer je het moet herhalen. Dat verschilt per medicijn en staat in de bijsluiter. anders even contact opnemen met de da.

Ik heb ook geen wormcheckkits, maar kon wel bij de da ontlasting van 3 dagen inleveren voor een onderzoek. De rekening van het laboratorium zal ik nog wel ontvangen, maar dat zal best prijzig zijn.
#2306101
Bedoel je of je alle honden weer moet ontwormen omdat pup spoelwormen had? Ik heb dat met mijn pups nooit gedaan. En daarna hebben er nog diverse mestonderzoeken van de andere honden plaats gevonden en geen spoel (of andere) worm te zien.
#2306111
Ik had voor de pup eenmalig een wormkuur opgehaald omdat het rommelde in het buikje (kon wel eens wormen hebben).
Ik heb van de DA Drontal Dog 50mg/10kg mee gekregen.
1 1/2 tablet gegeven, ze weegt 15 kg.

Bij de andere honden vind ik geen wormen in de ontlasting en in de buik is het ook rustig.

Gewoon even aanzien?

De pup heeft heldere ogen en geeft niet over en eet goed.
#2306115
Je kunt niet alle wormen in de ontlasting zien. Het is nog een wonder dat de wormen bij pup eruit gekomen zijn (dat je ze zag) want normaal gesproken 'lossen ze op' met Drontal. Ik zou pup dus over een paar weken wel nog een keer ontwormen. En de volwassen honden: je zou ook een mestonderzoek bij Het Woud kunnen laten uitvoeren. Dan ontworm je alleen op basis van of er ook echt wormen zijn of niet.
#2306143
Ok, enne... een week geleden heeft ze ook de grote cocktail gehad, misschien dat daardoor de weerstand minder was en de wormen die een hond standaard heeft, vrij spel kregen.
Ze was ook een dagje verkouden... drup neusje.
Dierenarts Tannetje Koning over jaarlijks inenten of vaccinatie bij honden en katten
ZIt er net naar te kijken :)
Laatst gewijzigd door Limbabnees op do 05 apr 2012, 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door