Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door TuttiFrutti
#2304570
Badu weegt ondertussen 40 kg en krijgt 3%.
Nadat ik gehoord heb dat je beter niet elke dag compleet kan voeren heb ik besloten om 5 dagen spiervlees, 2 dagen organen en 7 dagen vleesbot te geven.

Haar menu ziet er als volgt uit:

Menu voor een Cane Corso, teef, 1 jaar oud, 40 kilo.
Hoeveelheid: 3% van 40 kilo = 1200 gram per dag / 8400 gram per week

Rauw vleesbot 45% : 3780 gr.
Groentes 0% : 0 gr.
Orgaanvlees 15% : 1260 gr.
Spiervlees 40% : 3360 gr.


Maandag
540 gr hertenribben
630 gr paardenhart/konijnenlever/konijnennieren

Dinsdag
540 gr konijnenkarkas en kop
670 gr paardenspiervlees

Woensdag
540 gr konijnenkarkas
670 gr hertenvlees

Donderdag
540 gr hertenribben
630 gr paardenhart/konijnenlever/konijnennieren

Vrijdag
540 gr konijnenkarkas en kop
670 gr paardenspiervlees

Zaterdag
540 gr hertenribben
670 gr konijnenvlees

Zondag
540 gr hertenribben
670 gr paardenspiervlees

Ik heb nou pakketjes t/m mei gemaakt. Hierna wil ik beginnen met een vierde diersoort. Ik weet alleen niet zo goed welke. Lam en eend niet omdat ze dit ook als pup veel gegeten heeft. De kans op een allergische reactie is dan groter.
Geit heeft ze één keer eerder gehad. Ik zou hiervoor kiezen vanwege de pens maar die ene keer dat ze geitenribben at had ze daarna veel jeuk. Ik denk niet dat het door geit kwam aangezien ze toen sowieso veel jeuk had maar nu durf ik het niet zo goed.
Andere optie is natuurlijk haas. Volgens mij is dat hier ook makkelijk aan te komen.

Wat zouden jullie kiezen als 4de diersoort? (I.i.g. geen rund/kip/lam/eend)
Gebruikersavatar
Door Xerox
#2304633
Ik als leek vind je menu er goed uitzien  :biggrin2: Op basis van welke argumenten heb jij ervoor gekozen niet meer elke dag compleet te voeren? Ik moet as. weekend nieuwe pakketjes maken en twijfel nog wat ik zal doen!

Wat een 4de diersoort betreft: Wat denk je van lama? Voor een gevogelte zou ik niet zo snel kiezen in jouw geval.

En dan nog een vraag uit interesse: Waarom kies je ervoor eerst een 4de diersoort toe te voegen i.p.v. groente te proberen? Of is dat van ondergeschikt belang in vergelijking met een 4de diersoort?
Door TuttiFrutti
#2305327
Sinds de lezing van Erwin van Gijtenbeek heb ik besloten om niet meer compleet te voeren. Hier een stukje waarom hij zegt dat compleet voeren niet nodig is http://www.carnivoer.nl/compleet-voeren.

Ik zat al te denken om Lama te bestellen. Echter wou ik ook een diersoort erbij hebben waar ik niet alleen spiervlees maar ook vleesbotten en organen van kan vinden. Zo breng ik hopelijk wat meer afwisseling in mijn menu. Groenten vind ik wel belangrijk maar het komt pas na mijn 4de diersoort  :)
Door eelke
#2305338
Ik zit in hetzelfde schuitje kwa allergieen. Rund, kip, eend en lam heeft ie al gehad, dus die krijgt ie nu niet.

Ik ben pas bij diersoort 1; konijn.
Hierna ga ik hert toevoegen, als spiervlees.

En daarna staat haas inderdaad in de planning, omdat ik daarvan aan zowel orgaan, spier en bot kan komen, en dat dus een goede aanvulling vind. En haas is ook nog eens altijd wild, wat dus ook een goede toevoeging geeft.
Door TuttiFrutti
#2305369
Ik ben ook begonnen met konijn. Daarna paardenspiervlees en nu hertenvlees/ribben.

Mijn voorkeur gaat ook naar wild. Schijnt rijker te zijn aan voedingsstoffen. Ik denk dat het haas wordt maar wil ook zo graag weer pens geven. Dat vindt ze heerlijk  :D.
Door eelke
#2305384
Ja, pens is ook lekker.....voor honden :)

Maar ik zou er toch even mee wachten. Pens valt niet altijd goed, omdat er granen in (kunnen) zitten. Pens moet je dus eigenlijk ook apart als diersoort toevoegen, dus dan zou je eerst geit moet moeten voegen, en dan later geitenpens.
Ik zou dus eerst voor haas gaan.
Door Lizzy
#2305387
[quote="RvT"]
Sinds de lezing van Erwin van Gijtenbeek heb ik besloten om niet meer compleet te voeren. Hier een stukje waarom hij zegt dat compleet voeren niet nodig is http://www.carnivoer.nl/compleet-voeren.

Ik zat al te denken om Lama te bestellen. Echter wou ik ook een diersoort erbij hebben waar ik niet alleen spiervlees maar ook vleesbotten en organen van kan vinden. Zo breng ik hopelijk wat meer afwisseling in mijn menu. Groenten vind ik wel belangrijk maar het komt pas na mijn 4de diersoort  :)
[/quote]

Al voer je elke dag vleesbot, groenten, orgaan, spiervlees: je voert dan nog steeds niet compleet hoor. Zo simpel ligt het niet. Je zou om te beginnen al 5 diersoorten in 1 maaltijd moeten stoppen. En elke dag alle extra's moeten voeren.

Haas of fazant, is dat geen goede 4de?
Door TuttiFrutti
#2305425
Je hebt wel een punt Lizzy!

Ze heeft ooit een rol alaska fazant geprobeerd. Dat was erg bah!! Haha
Ja, ik ga voor haas.

Bedankt allemaal  :flowers:
Door wijkje
#2305544
[quote="RvT"]
Je hebt wel een punt Lizzy!

Ze heeft ooit een rol alaska fazant geprobeerd. Dat was erg bah!! Haha
Ja, ik ga voor haas.

Bedankt allemaal  :flowers:
[/quote]

Fijn dat het goed gaat..En ik zou ook voor haas gaan. Is redelijk goed aan te komen : zowel botwerk, orgaan als vlees..En de meeste honden eten het graag. Althans hier staat het wel op favorietenlijst.
En als je graag pens voert : heel soms kun je ook aan hertenpens komen. Niet zo makkelijk, maar ze zijn er wel..
Door TuttiFrutti
#2305986
Ja heeft 'even' geduurd maar het gaat nu prima met Badu  O0.

Ik zal de 'vraag en aanbod' goed in de gaten houden voor haas. Heb vlees tot juni dus gelukkig de tijd om te zoeken/bestellen  :D
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door