Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Benchy
#2305225
Mijn hondje heeft een voedsel allergie, nu krijgt hij al een tijdje carnibest eend. Met de allergie gaat het al een heel stuk beter. Het vlees van carnibest  vind hij verschrikkelijk en nu laat hij het gewoon staan en eet gewoon niets. Dat is dus ook niet de bedoeling. Wie kan mij zeggen welk vers voer voor honden ook goed is, het liefst vlees wat verpakt is in plakken.

Groetjes Miriam
Door eelke
#2305331
Je bedoeld dat de symptomen bijna weg zijn?

Wat heeft ze hiervoor gegeten waar ze wel een reactie op kreeg?

Het is sowieso niet zo goed om maar 1 diersoort te geven, ook niet bij een allergie. Het kan zijn dat ze dan ook nog een allergie ontwikkeld tegen eend, omdat ze dat zo veel binnen krijgt. Je kan dus ook gaan elimineren met kvv (al is dat wel onduidelijker omdat je niet weer of ze ook reageren op andere stofjes die zijn toegevoegd, dus wat dat betreft is barfen beter).

Plakken schijn je makkelijk zelf te kunnen snijden met een elektrisch mes, of met een elektrische zaag. Dat vergroot het assortiment wat meer, en zou je bv van tinlo verschillende diersoorten een voor een kunnen gaan toevoegen. Bv eerst tinlo eend proberen een aantal weken, of dat geen reactie geeft, en dan konijn, fazant, en welke soorten tinlo nog meer heeft. Een voor een. Steeds met een paar weken ertussen, zodat je goed kunt zien, mocht je hond een reactie geven, van welke soort het komt.
Van tinlo gaan ze wel vaak droog poepen, dus wellicht is het dan handig om iets van visolie bij te geven.
#2305359
Als ze voedsel allergie hebben zou ik geen rodi gaan geven ondanks dat dat in plakken is. Hier zitten toch granen door verwerkt, ik weet dat je van Tinlo Barfmenu ook kleine rollen van 500 gram hebt. Daar heb je konijn van, dat wordt ook vaak gebruikt als voeding voor honden met allergieën, omdat ze dat eigenlijk nog nooit eerder hebben gehad.


Ik zou gewoon een soort erbij kopen die je hond wel lust en dan proberen af te wisselen met een paar soorten. Wellicht de ze wat afwisseling wil :)
Door nienk
#2305407
krijgt ze de carnibest met rijst of de diabetes variant? (zelfde samenstelling maar zonder rijst). als je hond allergisch is, dan raad ik je met klem aan die laatste te geven, rijst is behoorlijk allergie gevoelig voor honden!

hoelang heeft ze nu eend gekregen? wat bedoel je met dat de allergie bijna weg is? krijgt ze nog iets anders aan tussendoortjes, beloningen of extra's?

carnivoer heeft ook een eend kvv, verpakt in 250 grams worstjes.
Door crutz
#2312814
eventueel zelf gaan samen stellen op basis van eend, of is het specifiek de eend die hij niet lust?
dan zou je ook de kalkoen variant kunnen proberen als eliminatie, mss dat hij dat beter eet.
#2312880
Er zijn veel meer merken die de kvv in plakken leveren (Duck, DARF..) maar als je hond allergisch is, zou ik éérst middels een eliminatiedieet uitzoeken waar voor. Het meest zorgvuldig doe je dat door iedere keer na 6 weken succes slechts 1 nieuwe diersoort toe te voegen. Anders weet je immers niet waarop de allergische reactie is, als die terug komt: op welke nieuw toegevoegde diersoort, op groenten, op een pre-mix of andere toevoegingen?
#2313995
[quote="Benchy"]
Nee, dat is het net. Carnibest doet het het wel goed op. Allergie is bijna weg, maar hij eet het gewoon niet meer!!
[/quote]

Helaas pindakaas, allergie gaat niet weg. Je hond heeft nu alleen even geen klachten omdat hij datgeen waar hij allergisch voor is niet binnen krijgt. Ga je nu dus "zomaar" een ander merk voeren met een geheel andere samenstelling dan is je allergie zo weer terug als daar per ongeluk inzit waar je hond allergisch voor is. Wat at hij vóór die Carnibest eend?
#2314747
Als je opzoek bent naar kleine verpakking van een carnivoer heeft ook 200 grams verpakking zit dan in een doos van 3 rollen van 200 gram. Ook hebben deze eend alleen weet ik niet of de samenstelling gelijk is aan carnibest.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door