Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door jeanne
#229878
Gisteren zijn onze honden best veel alleen geweest (jan is tussendoor nog naar huis gegaan om te wandelen en ieder een halve kip te geven)
Dus toen ik vanmiddag ging wandelen zag ik bij het uit de auto tillen van Bes, dat ze behoorlijke grote kale plak heeft kapot gebeten net boven de staartaanzet?
Vlooien?????
Ze krabde de laatste tijd wel meer, maar ik kan geen vlo ontdekken. Sil zie je helemaal niet krabben.
Shit zeg.
Ik heb er wat acederm opgedaan, dat vinden ze vies, en hopelijk blijft ze er nu af.
Ik ga morgen voor de zekerheid alle dekentjes enzo even in de wasmachine gooien met vlooienshampoo.
Wat vinden jullie, even aanzien, of toch maar een anti-vlo actie uitvoeren?
(heb nog shampoo en omgevingspray - heb ik altijd in huis ivm trimsalon)
Heb ook nog die tabletten die Freule gebruikte; program.

misschien zit ik vreselijk te overdrijven, maarja, het is mijn eigen puppekindje he? :-[
Gebruikersavatar
Door Angelique
#229886
Als er niets is wat wijst op de aanwezigheid van vlooien zou ik de rommel in de kast laten staan.
Heeft ze misschien iets raars/anders gegeten in combi met het lang alleen zitten (verveling)?
Stop haar anders voor de zekerheid even in bad en dan met een gewoon mild shampootje even lekker opfrissen.
Door jeanne
#229928
ze krabt al een tijdje, alsof ze vlooien zou hebben. maar ik kan niets vinden, het is ook moeilijk zoeken tussen dien dichte vacht :-\. Ik ga haar morgen helemaal inspecteren, want ik heb een paar weken geleden wel 1 vlo gevangen. Ik denk zelf toch dat het een vlooienbeet is namelijk.
Door Moos
#229945
Moos heeft een tijd geleden een enorme hotspot ontwikkeld bij zijn staartaanzet (zo groot als de onderkant van een theekopje, en dat op een klein Maltezertje).
Ik kon ook geen vlooien vinden in eerste instantie, maar na twee dagen was het dus van een plek naar een flinke hotspot gegaan :( (Ondanks het op bed slapen en dragen van een baby-rompertje, hij was er gewoon doorheen gekauwd.....)
Uiteindelijk heb ik na een inspectie van denk wel 15-30 min. een vlo gevonden, dus ze waren er wel schijnbaar, maar zelfs op een klein wit hondje kon ik ze amper vinden...
Door jeanne
#229947
ja daarom.
omdat ik een salon heb aan huis, (die ik altijd heel schoon houd, en na iedere vlooienklant word er extra ontsmet met vlooienspul)
en omdat ze via de salon door het luikje altijd naar buiten wandelen
en omdat ik een tijdje geleden een vlo heb gevangen bij Bes
en omdat het exaxt hetzelfde bijt/krab gedrag is als bij een vlooienbeet
daarom vermoed ik, helaas, toch vlooien :-[
en omdat ze gisteren veel alleen waren, heeft ze ongestoord haar staartaanzet stuk kunnen bijten >:(
ach ja, ik heb toch vakantie, en toch helemaal geen drie volle wasmanden dussssssssssssssssss :P
Gebruikersavatar
Door Angelique
#229959
jeanne schreef: ze krabt al een tijdje, alsof ze vlooien zou hebben. maar ik kan niets vinden, het is ook moeilijk zoeken tussen dien dichte vacht :-\. Ik ga haar morgen helemaal inspecteren, want ik heb een paar weken geleden wel 1 vlo gevangen. Ik denk zelf toch dat het een vlooienbeet is namelijk.
In dat geval zou ik haar even in een vlooienshampoo wassen. De Programmpillen doden geen vlooien en zijn misschien ook al over de datum. Omdat die dingen toch geen vlooien doden zou ik ze niet geven.
Met vlooienplagen zal het momenteel wel loslopen, dus denk ik dat een badje genoeg is. Plekje even in de Teatree-olie zetten, des te eerder is het weer dicht.
Door jeanne
#230180
Angelique schreef: In dat geval zou ik haar even in een vlooienshampoo wassen. De Programmpillen doden geen vlooien en zijn misschien ook al over de datum. Omdat die dingen toch geen vlooien doden zou ik ze niet geven.
Met vlooienplagen zal het momenteel wel loslopen, dus denk ik dat een badje genoeg is. Plekje even in de Teatree-olie zetten, des te eerder is het weer dicht.
nee, de program is nog niet over datum maar blijft wel in het doosje.
Tea-tree zit er al op.
En vandaag gaan alle dekentjes enzo in de was en krijgen ze alletwee een badje ;)
Door jeanne
#230522
Truus schreef: Het kan ook de anaalklier zijn Jeanne. Ze hebben dan ook jeuk over het hele lijf.
Ja, dat weet ik.
Ik heb ze alletwee in bad gedaan vanmiddag, en geen vlo gezien :-\ (gelukkig)
Maar ze krabt nog steeds ???
Ze heeft nu een behoorlijke hotspot op haar staartaanzet. Het is vies en nat en gelig. Ik spray er teatrea op.
shit
ik haat kale plekken >:(
Door Truus
#230532
jeanne schreef: Ja, dat weet ik.
Ja dat dacht ik wel, maar ik zei het maar...voor alle zekerheid ;)
Door Eidos
#230688
Ik leef met je mee jeanne... Dos had ook een hotspot en die was net weer dicht, maar vanacht heeft hij vlak naast de vorige weer een leuke hotspot gebeten ( 4 bij 1,5 cm :'( :-X :-\ )
Door Lupa
#230692
mientje heeft ook net zoiets gehad, ik denk dat ze een vlo had , maar ze gaat door met bijten en krabben.
Nu is het gelukkig over, iedere dag met vlooi kammetje, de plek heb ik met teetree gesmeerd en idere keer dat ze met de bek richting rug wilde was het" MIn niet doen" en ik heb homeopatische druppels van atjo westerhuis gegeven, huid tonic, om het circel te stoppen.
Ik denk dat je gewoon moet zorgen dat ze niet meer bijt op die plek, door verbiden of een tshirt en iets smerig erop smeren
Door Eidos
#230696
Ik heb van Paul de tip gekregen om vetaderm bij de DA te halen en dat smeer ik erop. Hopelijk is deze plek ook snel weer dicht en blijft hij nou eens van zichzelf af >:( :(
Door jeanne
#230943
wat is vetaderm?

Ik heb er nu een paar keer teatree spray op gedaan, en de plek is droog en er zit al een korst op. Ze vinden de teatree hier erg smerig, dus hopelijk blijft ze er nu vanaf.
Door geer
#230948
Ik gebruikte Vetaderm altijd als Saar lipplooiontsteking had... Het werkte als een trein, de plekken droogden op en werden 'rustig'..
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door