Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Flyball-Junkies
#2302372
Hoi,Ik barf nu sinds september 2011 met mijn beide honden.Ik hou zoveel mogelijk de gestelde regels aan.Eerst vielen ze als een gek af,mijn oudste hond komt nu geleidelijk weer aan ze is bijna weer op haar oude gewicht,mijn jongste hond is wel weer wat aan gekomen maar begint nu weer wat af te vallen.ze krijgen beide 4% van hun lichaamsgewicht.Maar nu merk ik dat vooral van mijn jongste hond zijn vacht erg dun wordt,mijn oudste hond verhaart weer behoorlijk.
Mijn 1ste vraag is nu kan dit nu nog te maken hebben met de overstap van brok naar barf.
Mijn tweede vraag is er iets wat ik nog kan toevoegen aan hun menu wat voor hun vachtherstel goed is.
Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen alvast mijn dank hiervoor.
Laatst gewijzigd door Flyball-Junkies op do 05 apr 2012, 07:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#2302373
Ik vrees dat je eerst twee vragen moet beantwoorden....

Hoe lang hebben je honden brok gegeten? (reken gerust 1 maand per jaar dat ze brok hebben gegeten, qua ontgiften).

En, wat eten ze nu?
Door Flyball-Junkies
#2302380
Lizzy schreef: Ik vrees dat je eerst twee vragen moet beantwoorden....

Hoe lang hebben je honden brok gegeten? (reken gerust 1 maand per jaar dat ze brok hebben gegeten, qua ontgiften)Mijn oudste hond vierenhalf jr en mijn jongste hond bijna 2 jaar.

En, wat eten ze nu?Ze krijgen nu kippennekken,eendennekken,kipkarkas,eendenkarkas en parhoenkarkas als vleesbot.Als spiervlees krijgen ze Konijn,Geitensnippers,Kalfssnippers,Kalkoenvlees,paardenvlees,Hert en Lama en Eendenvlees.Als orgaan krijgen ze momentueel Konijnenlever,konijnennier,lamshart en runderpens.Als vis krijgen ze Sardines vette vismix en Zalmmix.Ze krijgen ook 10%groentemix per week die ik per dag verdeel.Ik probeer ze iedere week een eitje te geven maar dat lukt niet altijd ze krijgen ook 2xper week een knoflookteentje
Laatst gewijzigd door Flyball-Junkies op wo 04 apr 2012, 07:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2302821
hier zat Noa naar 9 maanden barf pas in een mooi glimmend vachtje  ;)
omdat ze geen rauwe vis eet krijgt ze zalmolie
Door Parelridder
#2303201
7 Mnd. na aanvang nog aan het ruien zijn van de overschakeling vind ik zelf wel erg lang. Ze kunnen natuurlijk gewoon in de rui zijn..
De afwisseling in je menu is super en ik veronderstel dat de verhoudingen ook dik in orde zijn. De hoeveelheid die ze nodig hebben en waarbij de jongste toch nog af valt, vind ik hoog. Maar misschien voer je érg mager en leiden ze een bijzonder sportief leven?
In z'n algemeenheid is eigeel (biotine) goed voor de vacht, dus in plaats van max. 1 ei per week, zou ik er om de dag 1 gaan geven. Maar de combi van afvallen ondanks royale porties én niet goed in de vacht zitten zou ik wel in de smiezen houden.
Door Lizzy
#2303867
Ik vrees dat je eerst twee vragen moet beantwoorden....

Hoe lang hebben je honden brok gegeten? (reken gerust 1 maand per jaar dat ze brok hebben gegeten, qua ontgiften)Mijn oudste hond vierenhalf jr en mijn jongste hond bijna 2 jaar.

En, wat eten ze nu?Ze krijgen nu kippennekken,eendennekken,kipkarkas,eendenkarkas en parhoenkarkas als vleesbot.Als spiervlees krijgen ze Konijn,Geitensnippers,Kalfssnippers,Kalkoenvlees,paardenvlees,Hert en Lama.Als orgaan krijgen ze momentueel Konijnenlever,konijnennier,lamshart en runderpens.Als vis krijgen ze Sardines vette vismix en Zalmmix.Ze krijgen ook 10%groentemix per week die ik per dag verdeel.Ik probeer ze iedere week een eitje te geven maar dat lukt niet altijd ze krijgen ook 2xper week een knoflookteentje
Je oudste hond kan dan nog wel aan het ontgiften zijn. De jongste niet meer, vermoedelijk.
De afwisseling in vleessoorten/diersoorten ziet er goed uit. Als je tenminste de diverse diersoorten ook goed over de week verdeeld. Qua omega 3 vetzuren ziet er het er ook goed uit. Lastig. Ik denk dat je tijdelijk wat extra visolie, chlorella en eieren (3 keer per week ieder 1 ei) kunt geven.
Door Flyball-Junkies
#2305200
Lizzy schreef: Je oudste hond kan dan nog wel aan het ontgiften zijn. De jongste niet meer, vermoedelijk.
De afwisseling in vleessoorten/diersoorten ziet er goed uit. Als je tenminste de diverse diersoorten ook goed over de week verdeeldIk maak een vierweken menu dus het spiervlees is over 4 weken verdeeld ze krijgen twee verschillende dieren als spiervlees per week ongeveer zitten er 6 a7 verschillende diersoorten per week in hun menu. Qua omega 3 vetzuren ziet er het er ook goed uit. Lastig. Ik denk dat je tijdelijk wat extra visolie Mag dat ook viscapsule's van de hema zijn en hoeveel mag ik ze dan per week extra geven mijn honden wegen nu ongeveer 25 en 19kg en hoe lang mogen ze dat extra krijgen., chlorellaMisschien een domme vraag maar wat is chorella hoeveel moet ik dan per week geven en waar kan ik dat kopen en hoe lang moet ik ze dat geven. en eieren (3 keer per week ieder 1 ei) kunt geven.Nog 1 vraagje is het de bedoeling dat ik zowel de extra visolie,chlorella en eieren geef of is het het 1 of het andere.
#2305242
Ik denk dat ze gewoon aan het ruien zijn ;)
Je wilt niet weten hoe mijn reu er nu uit ziet. Die is echt rampzalig! Overal liggen vlokken haren en 1x met de kam door zijn vacht en de kam zit VOL haren.
Ohja en hij krijgt al dik 3 jaar vers, dus dat heeft bij hem zeker niet met omschakelen te maken ;) Eerder met het warme weer van de afgelopen weken ;)

Op de verpakking van de visolicapsules staat hoeveel je moet geven, deel dat door 2 (een volwassen mens weegt immers meer) of houd de hoeveelheid voor een kind aan. Ikzelf geef 1 capsule per dag.

Chlorella:
http://www.fonteine.com/chlorella.html (even naar onderen scrollen en je komt de info over chlorella tegen)
Door Lizzy
#2305249
Flyball-Junkies schreef: Ik maak een vierweken menu dus het spiervlees is over 4 weken verdeeld ze krijgen twee verschillende dieren als spiervlees per week ongeveer zitten er 6 a7 verschillende diersoorten per week in hun menu. Mag dat ook viscapsule's van de hema zijn en hoeveel mag ik ze dan per week extra geven mijn honden wegen nu ongeveer 25 en 19kg en hoe lang mogen ze dat extra krijgen., chlorellaMisschien een domme vraag maar wat is chorella hoeveel moet ik dan per week geven en waar kan ik dat kopen en hoe lang moet ik ze dat geven. en eieren (3 keer per week ieder 1 ei) kunt geven.Nog 1 vraagje is het de bedoeling dat ik zowel de extra visolie,chlorella en eieren geef of is het het 1 of het andere.
Zoveel diersoorten is echt perfect!
Je kunt ook de visolie van de HEMA nemen maar kijk wel goed uit dat je de visolie neemt waar alleen visolie in zit en niet ook andere plantaardige olieen (voor omega 6 en 9). Ze hebben 1 visolie, die is zeer geconcentreerd. Daar staat iets van 55% op het etiket. Ik vind dat de beste, van de HEMA. Je mag er voorlopig elke dag 1 geven, 1 capsule per hond.

Chlorella is een alg. Het bevat zoveel extra nutrienten en micro nutrienten. Het helpt bij het ontgiften, het is ontzettend gezond en kan net een extra zetje geven die je hond nodig heeft. Je moet dit wel langzaam opbouwen. Je begint dus met 1 tablet per hond per dag. De dag erop 2 tabletten per hond per dag. De dag erop weer 2 tabletten. De dag daarop weer. De dag daarop 3 tabletten per dag per hond. En zo kun je dat opbouwen totdat je 5 a 10 tabletten per dag geeft Maar, bouw het langzaam op! De uiteindelijke dosering doet er niet zoveel toe. Het is niet echt een supplement maar een supervoeding. Sommige honden doen het op 5 tabletjes al perfect en andere hebben er 10 nodig. Je kunt dat bijv. aan de vacht, aan de geur van de vacht/bek en aan de ontlasting zien. Als de ontlasting erg donker wordt, is je hond veel afvalstoffen aan het lozen en mag je best verder gaan met langzaam opbouwen. Als de ontlasting weer de normale kleur krijgt, kun je bijv. stoppen of minder gaan geven. Je moet dit een beetje zelf bepalen.

Ik zou zelf even en extra visolie en chlorella en eieren geven. Om de gezondheid te boosten en daarmee de vacht in topconditie te brengen.
#2305388
Hoi

ook ik zit met een vachtprobleem. Zara (die 6jr brokken heeft gegeten) had vroeger veel jeuk aan de buik, krabde zich echt kapot, ik dacht altijd dat het aan gras lag ... maar weet het niet echt. Nu staat ze sinds februari op vers, heeft vorige maand 2 zware oorontstekingen gehad, die zijn nu over en nu krabt ze haar oogleden kaal en jeukt haar neus ook enorm (ze schuurt met haar neus overal tegen). Of het nu gras is, of het is iets in haar voeding of het is ontgiften... ik weet het niet. Toen ze eens op vakantie was bij mijn ouders, heeft ze 2weken geen gras aangeraakt en toen had ze geen jeuk meer ... . Maar nu bij mij heeft ze ook eens een tijd terug op gras geweest en dan had ze ineens geen last ... .
Zouden extra eieren, visolie en chlorella ook voor haar kunnenhelpen?
Ik ga ze alleszinds nu een aantal weken niet meer op het gras laten (6 weken, 8 weken?) en als dit niet helpt eens een eliminatiedieet starten denk ik. Het is ook zo moeilijk dat het altijd andere symptomen blijken te zijn. Hoewel het altijd terugkomt, buik, ogen, oren, neus... .
Door Flyball-Junkies
#2306078
Lizzy schreef: Zoveel diersoorten is echt perfect!
Je kunt ook de visolie van de HEMA nemen maar kijk wel goed uit dat je de visolie neemt waar alleen visolie in zit en niet ook andere plantaardige olieen (voor omega 6 en 9). Ze hebben 1 visolie, die is zeer geconcentreerd. Daar staat iets van 55% op het etiket. Ik vind dat de beste, van de HEMAHeb je dan ook andere (die nog beter zijn)?Ik wilde ze v/d Hema nemen omdat ik weet dat zij capsules verkopen (1 van mijn honden lust namelijk wel capsules maar geen olie). Je mag er voorlopig elke dag 1 geven, 1 capsule per hond.

Chlorella is een alg. Het bevat zoveel extra nutrienten en micro nutrienten. Het helpt bij het ontgiften, het is ontzettend gezond en kan net een extra zetje geven die je hond nodig heeft. Je moet dit wel langzaam opbouwen. Je begint dus met 1 tablet per hond per dag. De dag erop 2 tabletten per hond per dag. De dag erop weer 2 tabletten. De dag daarop weer. De dag daarop 3 tabletten per dag per hond. En zo kun je dat opbouwen totdat je 5 a 10 tabletten per dag geeft Maar, bouw het langzaam op! De uiteindelijke dosering doet er niet zoveel toe. Het is niet echt een supplement maar een supervoeding. Sommige honden doen het op 5 tabletjes al perfect en andere hebben er 10 nodig. Je kunt dat bijv. aan de vacht, aan de geur van de vacht/bek en aan de ontlasting zien. Als de ontlasting erg donker wordt, is je hond veel afvalstoffen aan het lozen en mag je best verder gaan met langzaam opbouwen. Als de ontlasting weer de normale kleur krijgt, kun je bijv. stoppen of minder gaan geven. Je moet dit een beetje zelf bepalen.Jolanda heeft een link gegeven waar je info kon vinden over Chlorella ik zag dat je het daar ook kunt bestellen weet jij toevallig of er nog meer verkooppunten zijn,zodat ik de prijzen een beetje kan gaan vergelijken.

Ik zou zelf even en extra visolie en chlorella en eieren geven.Ok dan ga ik dat voorlopig doen. Om de gezondheid te boosten en daarmee de vacht in topconditie te brengen.
Door **Jolanda**
#2306091
Als je via google op chlorella zoekt kom je diverse sites tegen waar ze chlorella verkopen.
Deesje hier op het forum besteld vaker van de site waar ik je de link van heb doorgestuurd, dan word het goedkoper omdat je met meerdere mensen tegelijk besteld, alleen heeft zij pas besteld en zal het nog even duren voordat je mee kunt bestellen.

Tabletten worden hier als snoepjes gegeten, en poeder doe ik door de yoghurt heen oid en eten ze ook probleemloos op. Het heeft niet echt een smaakje.
Door Jump
#2306139
Mijn jongste Aussie wierp ook na ong een maandje of 7 Barf haar hele vacht eraf,
zo erg had ze nog nooit geruid. :o
Maar nu ziet ze er weer geweldig uit,haar vacht is mooier dan ooit.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door