Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door PLientje
#2304025
Via mijn vader heb ik prachtige vis gekregen, heel mooi bevleesde zalmlijven met zalmkoppen en kabeljouw koppen.

De zalmlijven/snijlingen heb ik verdeeld, maar de koppen zijn nogal groot... De kleinste is zo'n 500gr en de grootste meer dan 1 kilo. Mijn hond eet zo'n 300gr per dag en heeft nog nooit zo'n kop gehad. Kan ik die kleine gewoon geven, ze stopt altijd met eten als ze genoeg heeft, of moet ik er in gaan snijden? En als ik het dan voer, moet er nog iets bij? Geen idee hoe zo'n kop samengesteld is namelijk...

Moet ook nog even moed verzamelen om het te geven hoor, als ik het al ga geven  :-[
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2304032
als ze zelf stopt of anders ruil je het...
dan kan je die kop zo geven, ik spoel ze altijd wel effe af onder koud water dan zijn ze niet zo glibberig meer...
je kan ze ook door het midden klieven maar dat gaat zo makkelijk niet...
ik geef enkel een kop niks erbij....
kabeljauw koppen gaan ze hier van spugen...
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#2304046
Hier een klein hondje dus gaan de zalmkoppen in vieren, meneer -Annemarie- knipt ze met de snoeischaar door. En dan ben ik ook nog zo'n muts die vraagt of hij de tandjes eraf wil knippen.  :-[ ;D

Moyra (ong. 8 kilo) eet twee keer per dag, als ik zalm geef is één van de maaltijden een kwart kop. Als daar weinig vlees aan zit krijgt ze er wat spiervlees bij.
Ik geef haar geen grote hoeveelheid zalm in één keer (kop of lijf maakt niet uit) omdat ze er best dunne ontlasting van krijgt. Maar dat is per hond natuurlijk verschillend.  ;)

Kabeljauwkop vind ik zelf best hard, dat voer ik niet.


Succes met de zalm!  :)
Door PLientje
#2304050
Hier helaas geen meneer Plientje  :( Denk dat ik er 1 ga proberen van de week en de rest op het forum gooi, zijn er 7 in totaal en nemen nogal wat vriesruimte in. Ze raakt niet snel aan de dunne, alleen van puppy brokken die ze jat bij mijn schoonouders  :-X
Door nienk
#2304106
voor Reus deed ik de koppen met de snoeischaar door midden. hij eet normaal zo rond de 200 gram. Ik heb van meerdere mensen hier op het forum begrepen dat een maaltijd van dubbel het gewicht dat de hond normaal eet geen probleem is, als hij niet gewend is om verschillende hoeveelheden te krijgen.
Door boris2009
#2305118
inderdaad ook ruilen met wat anders of doormidden halen, hier gaan ze in een keer op, alles eten ze en het is echt smullen, kabeljouwkoppen vind ik te hard en blijven gedeeltelijk liggen hier, ze zijn er ook niet zo fan van
Door Daphne&Jayden
#2308535
Ik voer ook geen kabeljauwkoppen, die zijn vaak megagroot en heel hard. Zalmkoppen gaan hier door midden en daar voer ik een halve staart bij. Dat is dan een hele maaltijd (voer 500 gram per dag).
Je zou anders een kwart staart en een kwart kop kunnen geven. Maar als zij die haaskarkassen goed wegkrijgt, dan zal die kop qua hardheid ook wel lukken. Maar de grootte...

Als ze ze niet eet, wil ik ze wel van je overnemen. Succes ermee! Ze zal het vast lekker vinden. :)
Door Alba
#2308673
Van zalmkoppen kreeg Alba (inmiddels blieft mevrouw ze niet meer) geen harde ontlasting. Wij hakken ze in stukken, maar ruilen of eens lekker laten 'vreten' kan ook.
Als je een droger hebt: die snijlingen vind onze hond zalig als ze even een paar uur op de droger hebben gelegen. Ik verdeel dat in porties en haal er voor trainingen een handje van uit de vriezer. Het ruikt wel goor op de droger, dus als je geen schuur oid hebt zou ik 't niet aanraden.
Gebruikersavatar
Door pike
#2308699
Kabeljauwkoppen lusten ze hier niet. Een zalmkop is doorgaans groter dan hun normale vleesbot, maar als ze niet al te mega zijn krijgen ze die in zijn geheel. Maar een kop van 8 ons die knip en snij ik in twee helften. Ik geef er een stuk zalmlijf bij.
Door miruske
#2308732
ook ik heb een keer kabeljauw gegeven maar dat wilde ze niet. Ik heb ook niet meer aangedrongen dus wie weet had ze dat nog wel gegeten hoor. Maar de zalmkop ging er met smaak in. Ook mijn hond eet 330 gram per dag en een hele zalmkop kwam er ook net zo lekker als hij erin ging weer uit. Het was teveel. Nu knip of hak ik ze dus ook doormidden. En een halve gaat er goed in. Dat knagen wat ze erop doet is echt leuk om te zien.

tip: als je iets nieuws geeft laat de hond dan even buiten in de tuin. Als het er weer uit komt ligt het daar beter dan op je vloerkleed.
Gebruikersavatar
Door pike
#2309340
miruske schreef: ook ik heb een keer kabeljauw gegeven maar dat wilde ze niet. Ik heb ook niet meer aangedrongen dus wie weet had ze dat nog wel gegeten hoor. Maar de zalmkop ging er met smaak in. Ook mijn hond eet 330 gram per dag en een hele zalmkop kwam er ook net zo lekker als hij erin ging weer uit. Het was teveel. Nu knip of hak ik ze dus ook doormidden. En een halve gaat er goed in. Dat knagen wat ze erop doet is echt leuk om te zien.

tip: als je iets nieuws geeft laat de hond dan even buiten in de tuin. Als het er weer uit komt ligt het daar beter dan op je vloerkleed.
Hier wordt altijd buiten in de tuin gegeten  ;)
Door miruske
#2309855
ja jamie eet ook buiten, maar toen was ze klaar en hup naar binnen en ja hoor daar lag het op mijn kleed  :-\
Door PLientje
#2309862
Er staat voor morgen een zalmkop op het menu, ben benieuwd. Als ze het niet weg krijgt zal ik het je laten weten Daphne  :)

Mijn opa werd helemaal blij van de koppen onder het mom, daar krijg je "goeie soep" van. Dus de kabeljouw koppen gaan die kant op  ;D Kaya eet altijd op haar kleed, als ze daar kotst is het niet zo erg.
Door kaszi
#2312411
Hier krijgen ze elke week 1 zalmkop en die wordt helemaal opgegeten. Is een beetje te veel, maar voor 1 X per week kan het geen kwaad.
Door Daphne&Jayden
#2315171
En heeft de zalmkop haar gesmaakt? :)
Ik vind het nog steeds stoer dat ze met gemak haaskarkas wegkrijgt met haar formaatje. In principe zou een zalmkop ook zeker tot de mogelijkheden horen.  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door