Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Irene
#2304799
Mijn Duitse Herder wordt in mei 12 jaar. Ze heeft nu zo'n 2 jaar wisselend last van haar oren. Dit uit zich in het wat scheef houden van 1 oor afwisselend links of rechts, ze voelt zich dan duidelijk niet prettig. Ze krabt er zelf soms aan, maar niet noemenswaardig. Ze vindt het wel heerlijk als ik dan haar oren masseer, dan maakt ze van die diepe geluiden.

Mijn vorige DA had Surolan voorgeschreven, maar dit hielp uiteindelijk niet voldoende. Mijn huidige DA schreef vorig jaar Otiderm voor. Eerst een behandeling, daarna een onderhoudsdosering van 1 x per week. Dit hielp goed, alleen las ik op een gegeven moment op internet dat langdurig gebruik van Otiderm doofheid kan veroorzaken. Aangezien ze ook een beetje doof wordt, ben ik er midden vorig jaar mee gestopt. Natuurlijk kan het ook door haar leeftijd komen, maar voor de zekerheid toch maar stop gezet.
Toen ging het zo'n 2 maanden goed en daarna begon ze toch weer last van haar oren te krijgen. Naar de DA die niets kon zien in de oren, wel een beetje vies, maar niet erg. Oto-Aid meegekregen, maar dit hielp niet voldoende. Ik las goede ervaringen met Puur Oor en sinds een paar maanden gebruik ik dit. Eerst een week 2 - 3 keer per dag en toen 1 keer per dag. Ik wilde het meer afbouwen, maar zo gauw ik 1 dag oversla krijgt ze meteen weer last.
Mijn vraag is dan ook of ik Puur Oor gewoon elke dag kan blijven geven of dat dit niet goed is? Eventuele andere tips zijn ook welkom!

-
Gebruikersavatar
Door choopy
#2304811
Bij Puur Oor wordt aangeraden als onderhoudsdosering 1x per week.
Bij hardnekkige klachten wordt een onderhoudsdosering van 2-3x per week aangeraden.
Dat is wat er standaard in de bijsluiter staat.

In overleg met mijn eigen DA gebruik ik het ook dagelijks.
Bora mist een oorschelp waardoor de gehoorgang niet beschermd is. Bij haar maak ik dagelijks dit "oortje"  schoon met een paar druppels Puur Oor. Hierdoor blijft het onder controle en heeft ze er geen last van. Laatst is ze 3 dagen uit logeren geweest en heb ik er verder niks aan laten doen, maar toen ze weer thuis was, zag ik meteen dat het weer behoorlijk mis was met irritatie en viezigheid.
Door miik
#2305097
Ik weet niet wat ze eet ? ....
Maar mij Mickey is de beste oplossing absoluut geen granen !
Dan zijn de oorproblemen weg, eet ze wat verkeerd, dan is de boel zo weer ontstoken...
Door Irene
#2305464
Choopy, de bijsluiter ken ik, alleen wordt er dus niet aangegeven of je hiermee onbeperkt door kan gaan.
Goed om te lezen dat jij het dan wel dagelijks kan gebruiken volgens jouw DA, fijn dat het helpt bij jouw Bora.

Miik, ze krijgt sinds ruim een jaar KVV en het is daarmee jammer genoeg niet verbeterd. Bedankt voor de tip over granen, ik zal eens kijken of dat verschil gaat maken.
-
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door