Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door casandra
#2303914
Het is 3 maanden geleden dat wij een bouvierpup van 5,5 kochten. Tayca was nog altijd bij de fokker en alleen een leven in een kennel gewend dus ook niet zindelijk. Het heeft een paar dagen geduurd voordat ze begreep dat de wandelingen ook bedoelt waren om haar behoeftes te doen. Na 2 weken had ze het al door, plaste of poepte nog wel in de tuin maar niet meer in huis.

Het poepen in de tuin deed ze na enkele weken eigenlijk ook nog maar heel soms, tot voor een week of 3 terug.
Dat ze in de tuin poept of plast vind ik helemaal niet erg maar ze doet het nu sinds 2 weken ook weer binnen en vooral plassen.

Het gekke eraan is dat ze het alleen doet als mijn man en ik beide uit huis zijn(al zijn het maar 10 minuten). En ook als ze net van te voren nog uit is geweest.
Als we s'nachts naar bed gaan moet ze ook alleen in de keuken blijven en dan doet ze het niet.
Ook doet ze niks binnen als er een van ons gewoon thuis is.

Het lijkt ook wel alsof ze wel weet dat ze iets doet wat niet mag want als ze een keer alles droog heeft gehouden is ze veel enthousiaster als er iemand thuiskomt dan wanneer er geplast en/of gepoept is.

Zou dit te maken hebben met haar hormonen(is nu 8 maanden) of toch een soort van verlatingsangst(jankt of blaft niet als we weg zijn).
Door Mevroi Kruim
#2303944
Ik zou eerst laten bekijken of ze misschien blaasontsteking heeft. Plasje opvangen, met een soep-opscheplepel, in een schoon potje en gelijk naar de da brengen.
Dat ze gedrukt reageert als ze een ongelukje heeft gehad en jullie binnenkomen heeft zeer wsch te maken met het feit dat jullie er neem ik aan wel eens iets van gezegd hebben. Dan associeert ze jullie in combinatie met een plasje op de vloer met akelige zaken en is dus niet blij.

Heeft ze eerder tekenen van slecht alleen thuis kunnen zijn getoond? Als jullie naar bed zijn zijn jullie wel thuis en ze hoort jullie ook natuurlijk. Dat is dus heel wat anders dan de deur uit gaan. Honden die moeite hebben met alleen thuis zijn kunnen blaffen of janken maar het kan ook heel goed zijn dat ze stil zijn maar wel van narigheid de blaas en de darmen niet meer onder controle hebben. Om te weten wat er gebeurt zou ik zeggen: filmen! Als GT is dat ook het eerste dat je vraagt. Er kunnen vele oorzaken zijn voor onzindelijkheid in afwezigheid van de baas en het is heel belangrijk om te kunnen zien wat de hond doet als de baas vertrekt en als die weg is.
Door casandra
#2304005
De urine en ontlasting is onderzocht allemaal in orde, blaasontsteking was het eerste waaraan ik dacht toen ze begon weer binnen te plassen.
Ik heb gelijk aan de DA gevraagd of het misschien ook een nierprobleem(niet gelijk in urine te vinden) zou kunnen zijn maar dit acht de DA zeer onwaarschijnlijk omdat hier dan meestal meerdere symptomen bij komen. En Tayca er verder gezond uitziet en erg levendig en vrolijk is de kans op een nierafwijking toch erg nihil.

Ja inderdaad heb ik wel eens gezegd "ach Tayca wat heb je nu weer gedaan" maar niet echt gestraft of zo. Wel haar buiten gedaan zodat ik alles kan opruimen anders wandelt mevrouw er steeds doorheen en heb ik de boel overal liggen. Want vaak is het niet een plasje maar staat de hele keuken blank.

Dan maar eens kijken of ik bij iemand een camera kan lenen.

Eerder heb ik nooit iets aan haar gemerkt dat er problemen waren als ze alleen moest blijven. De buren horen haar eigenlijk nooit en horen precies wanneer we thuiskomen, als Tayca de auto hoort begint ze wel te blaffen. en het enige wat ik aan haar merkte was dat ze dolblij is als we weer thuis kwamen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door