Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Eidos
#23009
sinds maandag is eidos weer aan de diaree.. naja diaree kan ik het niet meer noemen eigenlijk.. soms komt er gewoon water uit. Zondag heeft dos niks raars gegeten... gewoon carnibest en savonds kruidenmix..

Ik heb hem in eerste instantie rijstewater gegeven, maar daarvan moest meneer om het half uur naar buiten... Rende dan echt als een speer naar het veld en stond dan piepend zijn waterval te lozen... dus overgezet op gewone rijst die ik iets gepureerd had. Dit wou hij gisteren alleen niet meer eten dus heb ik er wat gekookte kip en ei doorheen gedaan.. maar nog steeds geen resultaat :'(... Vanmorgen weer 10 keer zitten om water te poepen....

Heb vanmorgen dus mijn DA gebeld en die zei me dat ik hem vandaag diaree remmer moest geven en als het morgen nog niet beter gaat moet ik met dos langskomen en word hij dus hoogstwaarschijnlijk weer volgegooid met antibiotica....
Ik heb daar dus helemaal geen zin in, maar weet niet meer wat ik anders nog kan proberen.. Ik heb al gehoord dat ik roosvice stop kan geven, maar hebben jullie misschien nog meer tips voor me ???

Op zich is dos buiten redelijk vrolijk.. maar zie zijn buik echt verkrampen soms dus pijn heeft hij zeker wel. Gisteren heeft hij ook overgegeven..

Ik houdt hem erg goed in de gaten en voel een aantal keren per dag of hij niet uitdroogt, wat gelukkig nog niet zo is... maar dit mag natuurlijk niet lang meer duren, want op rijst en gekookte kip kan hij natuurlijk niet leven.. wel krijgt hij er smorgens vit C bij.
Ik hoorde ook al van iemand dat ik hem het beste even Chlorella door het eten kon geven voor het herstel in de darmen enzo ...

Wie kan me helpen ???

Liefs barbara
Door Helen
#23011
Ik ben met fikse diarree ook een keer naar de da geweest. Hij raadde toen aan om 24 tot 36 uur helemaal niets te geven. Ook geen water. Een hond droogt niet zo snel uit zei hij. De darmen moeten rust krijgen om zich te herstellen en dat lukt niet als je er wat in gooit. Verder heb ik er drie maal daags acilodophilis capsules van de Hema in gegooid en de diarree was binnen 24 uur over.

Sterkte Helen
Door Lupa
#23015
Mientje heeft vorige week 4 dagen aan de diaree gezeten, het was gewoon water(gadver)
ik heb haar 1 dag niet laten eten, ze wou zelf niet, maar het is voorbij.
Ik had hier ergens gelezen dat er een soort buikvirusje heerst, mischin is het dat.
Door crutz
#23016
klinkt allemaal niet echt super :'(

zelf heb ik bij diaree (ook echte water diaree) bij de honden altijd veel baat gehad van okugest (klik aan voor meer info)van VSM, dan was het echt binnen een dag over, ook die buikkrampen

ik hoop dat je er wat aan hebt, beterschap in elk geval voor Eidosje
Door Eidos
#23019
Bedankt voor de tips .... Eidos heeft wel erge trek!! Hij is continue om eten aan het schooien..

Ik heb inderdaad al meer mensen gehoord over buikgriep bij honden.. Baal baal...

Bedankt Crutz.. Ik hoop ook dat dos snel beter is ...Heb ook al een zieke vent in huis.. nou hopen dat ik niet ook nog ziek word anders gaat het hier helemaal fout...
Laatst gewijzigd door Eidos op do 13 nov 2003, 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door qyan
#23021
gewoon ff geen eten geven barbara, maar geen antibiotica.
ik heb ook gehoord dat het heerst.
paar honden bij ons op de vereniging hebben het ook!
Door Janet
#23037
Sinds maandag? Da's toch al wel een paar dagen. Als het na het weekend niet over is, lijkt het me wijs om een bezoekje te brengen aan je dierenarts. Of even overleg te plegen met Tannetje de Koning.
Door ~anna~
#23065
Hoi Eidos
Ik geef in in een situatie meteen kamille thee minstens 4 keer per dag desnoods lepel je het naar binnen een kwart kopje niet sterk maken. Rijst met kippenboulion(van kip zonder vet) en af en toe wat vifit yogurt/drank geen gewone yogurt.De kamille thee is het belangrijkste geen eireren niet rauw of gekookt(zwaar verteerbaar)op letten dat de hond geen kans krijgt iets eetbaars te pakken krijgt.De kamille wekt als een aspirientje ook bij honden.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#23161
Hoi Bar,
Geen antibiotica geven >:(, geen salazosulfapyridine (Paul toch!) >:( :o, wel water. Eten is niet zo belangrijk maar als hij wil eten gekookte kip met gekookte rijst en geduld.
Probiotica zijn goed, dus bijvoorbeeld die acidophilus.
Door Eidos
#23165
Hehehhehehe,

Oke tnx Tannetje ( en de rest natuurlijk ook ). Maar wat nu als je hond de rijst zo zat is dat hij het niet meer wil eten ??? Vanaf gisteravond eet dos alleen nog maar een heel klein beetje ervan. Maar loopt dan wel weer de hele tijd te schooien om andere dingen.... is er niks wat ik er nog aan toe kan voegen zodat hij het wel weer eet ???
Door jeanne
#23166
Hitam schreef: Wat staat dat weer knullig: geduld mag licht gestoomd ;D ;D
Mag ik dan een portie gestoomde geduld voor onze Onno? ;D ;D ;D Kan ie wel gebruiken
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door