Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Suzanne
#2303147
Hoi,

ik probeer in te schatten hoeveel vriezerruimte ik na volgende week overhou en denk bij mezelf: "hoeveel is 1 kg runderlip" ?

Ik krijg er ca 8 van, die ik ongetwijfeld niet allemaal kwijt kan. Een kg kan meteen de droger in, ik zal er uiteindelijk een stuk of 4 moeten invriezen.

Ik heb echter geen idee hoeveel 1 kg is? Heeft iemand toevallig een foto waar een hoeveelheid runderlip opstaat zodat ik kan inschatten hoeveel ruimte dat in de vriezer gaat innemen?
Het mag natuurlijk ook een foto zijn van 500 gram of van meer, als ik maar weet hoeveel er op de foto staat en hoe groot dat dan ongeveer is.

Ja, i know, domme vraag  8)

Ik krijg ook lever maar daarvan weet ik "hoeveel dat is" en hoe en waar ik dat in de vriezer kan proppen ;-)

Mocht die hier niet goed staan dan magtie natuurlijk verplaatst, die vraag.

Suzanne
Door Suzanne
#2303155
tycolaika schreef: ik ga een foto voor je maken
:thumbup:


Die 3 pakjes samen is 600 gram? Dus per pakje 200 gram?
Even nog lastig zonder maatgever ernaast, hoeveel cm zijn die pakjes breed en lang?

Suzanne
Door tycolaika
#2303158
Suzanne schreef: :thumbup:


Die 3 pakjes samen is 600 gram? Dus per pakje 200 gram?
Even nog lastig zonder maatgever ernaast, hoeveel cm zijn die pakjes breed en lang?

Suzanne
hihi , volgens mij heb je crisis he in de vriesruimte :D , ik zal ze voor je gaan meten , ik heb dit overigens verpakt tussen dienbladen :D
Door tycolaika
#2303160
ik heb ongeveer gekeken en dan kom ik bij mij op 17 bij 17 ongeveer
als je het ruim neemt , 20 bij 20 cm , heb je altijd genoeg plek dan om er een toren van te stapelen
Laatst gewijzigd door tycolaika op zo 01 apr 2012, 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Suzanne
#2303167
tycolaika schreef: ik heb ongeveer gekeken en dan kom ik bij mij op 17 bij 17 ongeveer
als je het ruim neemt , 20 bij 20 cm , heb je altijd genoeg plek dan om er een toren van te stapelen
Ah, super!!!
Jij bent echt van de platte pakjes he? ;-))))

Hoe maak je die? Heb je een mal voor zeker? ;-)

Maar eh.. per pakje dus 200 gram he?  Mooi, dat wordt rekenen en stapelen ;-)

Suzanne
Door tycolaika
#2303174
ik doe inpakken zoals nadia dat ergens voor heeft gedaan hier in een topic

je pakt een stapel dienbladen
goedkope van de action doen het prima.

ik vul een zakje niet met wegen , ik pak gewoon flinke hompen in mijn hand , en doe ongeveer et zelfde in ieder zakje.

dan druk ik de vleesjes allemaal goed in de hoekjes aan onder in.
en vouw em om.
meestal heb ik 1 zakjes ma voor de helft vol , en de andere flap die over is , die vouw ik om tot aan de hoekjes van et zakje onder aan.

dan leg ik zo het eerste dienblad vol.

is ie vol , pak je een tweede die leg je op de eerste pakjes die al op een blad liggen , en zo ga je stapelen.
ik zet het allemaal met bladen en al in de vriezer.
laat het aan vriezen , en haal dr na de bladen er tussen uit

dit is het voorbeel van nadia
het is echt een super uit komst :D

nadia heeft het mooi uit gelegt met foto`s erbij

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 081.0.html
Gebruikersavatar
Door nova
#2303179
Je kunt als standaard aanhouden:  1 kg spiervlees of 1 kg  lippen of  1 kg. kleine orgaantjes als kiplever of kipharten dat is  1 liter inhoud.
Ik  verpak veel in vlees en klein orgaan  melkpakken  van 1 ltr.  en daar gaat net een kilo in  ;),

en:  5 a 6  runderlippen is een kilo  zeker als het van  die flinke lellen zijn
Laatst gewijzigd door nova op zo 01 apr 2012, 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Suzanne
#2303228
nova schreef: Je kunt als standaard aanhouden:  1 kg spiervlees of 1 kg  lippen of  1 kg. kleine orgaantjes als kiplever of kipharten dat is  1 liter inhoud.
Ik  verpak veel in vlees en klein orgaan  melkpakken  van 1 ltr.  en daar gaat net een kilo in  ;),

en:  5 a 6  runderlippen is een kilo  zeker als het van  die flinke lellen zijn
Dat is zondermeer waar maar dan moet je wel goed kunnen stapelen.

Ik ga een stapelcursus volgen!  :wiggle:

Suzanne
Door Suzanne
#2303237
tycolaika schreef: ik doe inpakken zoals nadia dat ergens voor heeft gedaan hier in een topic

je pakt een stapel dienbladen
goedkope van de action doen het prima.

ik vul een zakje niet met wegen , ik pak gewoon flinke hompen in mijn hand , en doe ongeveer et zelfde in ieder zakje.

dan druk ik de vleesjes allemaal goed in de hoekjes aan onder in.
en vouw em om.
meestal heb ik 1 zakjes ma voor de helft vol , en de andere flap die over is , die vouw ik om tot aan de hoekjes van et zakje onder aan.

dan leg ik zo het eerste dienblad vol.

is ie vol , pak je een tweede die leg je op de eerste pakjes die al op een blad liggen , en zo ga je stapelen.
ik zet het allemaal met bladen en al in de vriezer.
laat het aan vriezen , en haal dr na de bladen er tussen uit

dit is het voorbeel van nadia
het is echt een super uit komst :D

nadia heeft het mooi uit gelegt met foto`s erbij

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 081.0.html
Helder!
Ik ga voor het moment even voor een variatie; ik heb ff geen dienbladen (gaan er dus wel komen).

Ik heb sluitzakjes met van die "zipritsjes" dus "hersluitbaar". Die kun je ook mooi plat maken in de basis. Even zien dat ik een soort mal vind, een soot vervanging van dienblad zeg maar. Ik zit even te denken aan een doos op het juiste formaat met stukken karton ertussen zodat de zakjes niet aan elkaar vastvriezen.

Ik heb beeld; ik ga wel een eind komen.

Met "karkas" wordt het lastiger maar daarvan heb ik het ook wel voor elkaar dat ik de zakjes zo plat mogelijk heb gemaakt door de individule karkas/rugdelen los in te vriezen. Dan per zakje een x-aantal erin zodat ik ze makkelijk uit kan nemen en het zakje weer sluiten (handig... hersluitbare zakjes).

Wie weet ga ik het redden ;-)

Suzanne
Door tycolaika
#2303242
toen ik nog geen dienbladen had gehaald , heb ik het eerst uit geprobeert met de dozen van vse en zo
ik had een flinke bestelling , en heb toen alles in dozen gedaan , en die gestapeld
dat ging ook prima.
of dunne plaatjes hout ? van dat dunne mdf. mocht je dat dan toevallig in huis hebben
ik die indd ook het bot , gewoon per stuk in een zakje , ik heb het geluk dat ik 2 vriezers heb
2 kisten.
1 kist , is alleen maar bot. gewoon los erin gegooid. en de andere kist , zit een mdf plaat in , die de vriezer in 2 deelt , een vak is spier en 1 vak is orgaan
ik hoef niet te rommelen of te zoeken gelukkig :D

daar staat ook door nadia een mooi topic van , hoe je vriezer mooi kan indelen http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 080.0.html
Door Suzanne
#2303248
Maar zo'n vriezer heb ik niet  :'( :'(

Ik heb 1 tafelmodelletje en we hebben een koelvriescombi - upsidedown.

Dus, 2 in de basis kleine kastjes, geen kisten.

Het wordt dus HEEEL erg inventief omgaan met de ruimte die ik ga hebben.

Eerst dus maar de bestelling van volgende week in ontvangst nemen; en dan bekijken hoeveel ik bij de volgende kan bestellen.

Zal me nog wat worden ;-)))

Suzanne
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door