Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door fransbulletje
#2302944
Ik heb een 500 grams verpakking K9 besteld om eens te proberen. Als het goed gaat wil ik dit voor de bullen meenemen op vakantie.
Vandaag dus een testdag maar......
Ik heb het vanmorgen afgewogen , juiste hoeveelheid lauw water toegevoegd en na een half uur dreven de stukjes K9 nog vrolijk rond. Niet zacht geworden dus ze maar met een vork kapot gemaakt en het zo gegeven. De bullen vonden het wel lekker maar omdat het nu stukjes in water waren vonden ze het vreemd. Water werd er wel bij op gelebberd en stukjes werd zelfs op gekauwd, en kauwen doen ze hier niet snel :)

Las elders in een topic dat het een papperig geheel moet worden nou dat was het dus echt niet.

Dus hoelang lieten jullie het staan , doe ik iets fout????
Door jara
#2302978
Ik doe er heet water over (niet gekookt) en laat het 10 min.staan en prak het dan fijn met een vork.zo krijg je het redelijk tot een papje. Hier zijn ze er gek op als ze het krijgen in de vakantie.
Laatst gewijzigd door jara op zo 01 apr 2012, 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door saskia37
#2302982
Wij doen het ook overgieten met water dat warmer is dan aangegeven en dan wordt het wel meer opgenomen, maar niet echt een papje maar dat hoeft ook niet.
Bij ons is de wachttijd misschien 5 minuten, langer willen de honden echt niet wachten  ;D
Door fransbulletje
#2303000
Vanavond maar proberen met wat warmer water had het nu lauw gedaan omdat erop staat niet warmer dan 37 graden.
Ze vinden het wel lekker, als het er nu ook weer netjes uitkomt ;) nemen we het mee op vakantie :biggrin2:
Bedankt voor jullie reactie's
Laatst gewijzigd door fransbulletje op zo 01 apr 2012, 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door fransbulletje
#2303096
[quote="Hitam"]
Nee, niet te heet water dan gaan de bacteriën dood. Het wordt een soort soep met stukjes en ik laat het zo. Je kan het ook prakken maar dat hoeft niet.
[/quote]

Okee we houden het dus op water niet warmer dan 37 graden , soep met stukjes ;D ach hebben ze wat te kauwen.
Door Deesje
#2303185
ik deed ook lauw (<37) en prakken.. is goede bezigheidstherapie hihi....

waarbij mijn honden wel wat spiervlees er los bij moesten hebben omdat de ontlasting anders echt te vast werd op de langere duur...
Door fransbulletje
#2303381
De heren hebben de avondhap K9 op en wederom bakken schoonleeg.
Ik had er wat kleinere stukjes van gemaakt en toen het warme water er overheen, maar het blijft water met stukjes :-\

Heb het idee dat ze dat water wat veel vinden, Hugo moest wat spugen en alleen het water kwam terug. Pierre vist de stukjes uit het water en lebbert niet al het water op wat erover heen gaat. Jules is net een kliko daar kun je alles ingooien maakt hem niet uit.
Pierre krijgt het komende dagen nog want die reageert nog wel eens op iets anders maar dan pas wat later.
Het belangrijkste is dat ik weet of ze het lekker vinden en hoe het er morgen weer uitkomt.
Als dat beide oke is dan neem ik het mee naar Frankrijk voor 2 weken.
Mochten ze moeite met de ontlasting krijgen begrijp ik dat ik er wat spiervlees bij moet geven , wat kan ik dan daar het beste kopen?

Nogmaals bedankt voor jullie reactie's.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door