Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door kaszi
#2301639
Ik kocht al een paar jaar naturis worsten en normaal zouden ze morgen opnieuw komen leveren, maar dat heb ik geannuleerd.
Een beetje uitleg.

Tot de laatste keer kreeg ik nooit een factuur en vond ik de totaalprijs niet abnormaal hoog en stelde ik me ook geen vragen. De laatste keer dat ze eten hebben geleverd (januari 2012) kreeg ik wel een factuur en kon ik ook de prijzen in detail bestuderen. Omdat ik fokker bén én omdat ik groot afneem waren die een heel pak goedkoper dan in de winkel voor particulier en kleine afnamen.
Nu kreeg ik zojuist het totaalbedrag doorgeSMSt dat ik morgen dan moest betalen bij levering, en ik verschoot me een ongeluk!  40 procent duurder dan wat ik normaal betaal!  En op grote hoeveelheden is dat een serieus bedrag.
Heb getelefoneerd om te vragen hoe dit kwam en er werd me verteld dat er de vorige levering een fout was gebeurd op de factuur (heel toevallig voor ALLE soorten) en dat dat het prijsverschil van nu verklaard.  Tja, daar kan ik niet veel op zeggen, want de keren ervoor heb ik nooit een factuur gekregen en kan ik dus ook niet vergelijken.
Eerst wou ik de bestelling laten doorgaan, maar heb hem nu toch maar afgezegd. 
Daarom zoek ik een ander merk.

Graag iets vergelijkbaars, niet te duur én zonder rijst of granen.
Dus enkel dat dier in de bepaalde KVV
Vb Geit (enkel geit in en niets anders)

Zou graag ook keuze hebben in verschillende diersoorten en liefst geen runds, kip of zalm (zalmkoppen, runds en kip is heel gemakkelijk én goedkoop als barfproduct aan te geraken)

Vb eend, hert, geit, lam, konijn,....

Ik heb haaksbarf en barfmenu reeds aangeschreven, ben benieuwd wat de prijzen bij hen zijn.
Laatst gewijzigd door kaszi op vr 30 mar 2012, 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door nienk
#2302036
alaska?

en, als je zo heel veel afneemt, kan je het niet ergens speciaal voor jou laten malen dan? dat je zegt ik wil er zoveel van dat in en zoveel van dat, zo grof en zo verpakt?
Door M@rina
#2302219
Versvoer barfmix? Die heeft een barfmix met eend, paard, rund en konijn.

Ik weet niet wat je voor Naturis betaalde. Versvoer barfmix kost 16,00 voor 5 kilo, ik weet niet of er grootverbruikers prijzen zijn, maar dat zou je na kunnen vragen.

Tammenga heeft een vlesmix van rund, lam, paard geit en kip, maar ook losse vleesmixen per diersoort van rund, paard, lam, geit, een runderpens en lamspens.per kilo tussen de 2 en 2,50
Door kaszi
#2302366
[quote="M@rina"]
Versvoer barfmix? Die heeft een barfmix met eend, paard, rund en konijn.

Ik weet niet wat je voor Naturis betaalde. Versvoer barfmix kost 16,00 voor 5 kilo, ik weet niet of er grootverbruikers prijzen zijn, maar dat zou je na kunnen vragen.

Tammenga heeft een vlesmix van rund, lam, paard geit en kip, maar ook losse vleesmixen per diersoort van rund, paard, lam, geit, een runderpens en lamspens.per kilo tussen de 2 en 2,50
[/quote]

Barfmix ken ik niet, zal eens zoeken.
Van Tammenga heb ik een foto gezien van hoe die KVV eruit ziet, vind het allesbehalve smakelijk, wat is die groene blubber en nog wat andere blubbers... bah!

Ik zou voor 136 kg naturis nu opeens 495 euro moeten betalen terwijl ik voordien voor 160 kg + nog 30 kg kippenrugstukken 305 euro betaalde.
Volgens mij werden nu de gewone winkelprijzen aangerekend.

Het is niet dat ik niet 3-4 euro per Kg wil betalen, maar ik vind het niet netjes dat de prijzen ineens zo de lucht ingegaan zijn en dat ze me daar niet van op de hoogte bracht.
Door kaszi
#2302368
[quote="mysmoothcollies"]
Herbyvers.nl? Of Richard vers? Weet dat ze aan diverse fokkers leveren. Heb nu diverse keren met iemand meebesteld om aan de 100 euro te komen, maar het bevalt prima.
[/quote]

Herbyvers heb ik me nog niet echt in verdiept met de gedachte dat ze denk ik niet in België zullen leveren, Richard vers ken ik niet.
Ga me er zeker eens in verdiepen.
Door kaszi
#2302370
[quote="nienk"]
alaska?

en, als je zo heel veel afneemt, kan je het niet ergens speciaal voor jou laten malen dan? dat je zegt ik wil er zoveel van dat in en zoveel van dat, zo grof en zo verpakt?
[/quote]

Dat zou een oplossing zijn, maar waar doen ze dat?
Om zelf eerst alle diersoorten te gaan aankopen en dan naar ergens te rijden om het te 'vermalen' en in worsten te draaien daar doe ik het niet voor. Die KVV is om het mezelf wat makkelijker te maken.  Ze krijgen gedeeltelijk Barf en dan zou het makkelijker zijn om helemaal barf te geven. 
Door kaszi
#2302375
Oh ik wil in de KVV geen rund of kip, want niet al mijn honden doen het daar goed op, die diersoorten kan ik ook gewoon als barfhapje geven.

Heb al een mailtje gehad van barfmenu dat ze maandag prijzen etc gaan doorsturen, ze leveren in elk geval wel in Bornem. Oef!
Door N.B.A.
#2302400
[quote="kaszi"]
Herbyvers heb ik me nog niet echt in verdiept met de gedachte dat ze denk ik niet in België zullen leveren,
[/quote]herby levert aan huis in Belgie bij bestellingen vanaf 150 euro.
ik bestel er sinds kort barf producten en de mixen basic compleet,eend,vleesmix 2 en de puppy mix deze kan je ook perfect aan een adult geven heb je ineens een aantal diersoorten
moet zeggen dat deze mixen toch niet moeten onderdoen voor vele kvv merken vind ze er eigenlijk prima uitzien.
Laatst gewijzigd door N.B.A. op za 31 mar 2012, 18:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door N.B.A.
#2302412
[quote="kaszi"]
Nou dat is mooi, ga straks eens bij Herby kijken.
Heb zonet ook de Lupamixen gezien, zijn deze goed? Volledig?  (nu ja ik geef toch 4-5 diersoorten per week)
[/quote]altijd goede ervaring mee gehad alleen de vlees compleet bevat een calcium premix dit heeft ze gedaan omdat ze een andere calcium bron wou in deze mix dan kip,
op voerwijzer kan je zien welk bot de andere mixen bevatten,maar nu ik beide ken gaat mijn voorkeur toch naar herby niet perse omwille van de prijs maar we om de vele verschillende diersoorten in hun mixen.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2303909
[quote="kaszi"]
Barfmix ken ik niet, zal eens zoeken.
Van Tammenga heb ik een foto gezien van hoe die KVV eruit ziet, vind het allesbehalve smakelijk, wat is die groene blubber en nog wat andere blubbers... bah!

Ik voer dagelijks tammenga en heb nog nooit vieze groene blubbers gezien. Tuurlijk zie je wel eens een stukje pens bv maar dat is logische.
Alle soorten heb ik.
En als je idd zoveel wil bestellen bezorgen ze vanaf 100 euro gratis thuis en kan je ook vragen om bv lam en geit samen te mixen.
Als je contact met hun zoek via mail bv heb je heel snel antwoord bellen gaat nog sneller en ze kunnen veel aan jou wensen toevoegen.
[/quote]
Door andmar
#2304011
Ik heb vanmorgen ook weer Tammenga voer binnen gekregen voor mijn doggies en ben ook nog niet eerder groene blub tgen gekomen.
Je zou ook kunnen overwegen eend nsar Bibi te kijken...kosten €3,- prr kilo
Lam, geit,schapen,bibimix,bibivital zijn de smaken.
Mij bevalt de tammenga goed, via verkooppunt tussen de €2,50 en €2,75 per kilo.
Succes
Door kaszi
#2304192
Hier een voorbeeldfoto van het Tammenga eten dat ik op een site zag staan.  :-X

Afbeelding

Daar wordt mijn maag niet echt vrolijk van.

Heb dus heel wat KVV merken aangeschreven en van de meerderheid GEEN antwoord gekregen, wat ik jammer vind!
Van Lupa kreeg ik antwoord over de samenstelling en voor mij vind ik het niet volledig en zit er teveel bot in

eendmix is eendennek / hart/lever
bosduif is gemalen bosduifkarkas
konijnmix is konijnkarkas met aanhangend vlees en  orgaan
hazenmix  gemalen hazen voorstukken kompleet met orgaan.
lammix lamvleesbot met lamspens



Van Tinlo kreeg ik uitgebreid antwoord op mijn vragen en ze stelden mij het fokkerspakket voor aan 2.75 euro per kg, waarin 6 diersoorten in verwerkt zitten (waaronder ook kip en runds). Heb hen gevraagd of ik niet gewoon uit de enkelvoudige worsten mocht kiezen en daar een combinatie uit maken.
Nou dat kon, ik koos voor eend, paard, lam en konijn en de prijs per kg incl BTW is XX.00 de kg, nou dat vind ik netjes van ze. Ik krijg ook puppypakketten, per pup 2.5 kg.  Mooi zo.
Ik heb dus voor vrijdag eten besteld en ga zien hoe de honden er het op doen. Het voer wordt zelf nog aangevuld met barfhapjes (zalm, geit en voor de honden die het wel goed doen op kip en rund, met kip en rund) af en toe krijgen ze nog wat anders.
Laatst gewijzigd door kaszi op wo 04 apr 2012, 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door