Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Kaela
#2301589
Hebben garnalen (veel) voedingswaarde voor katten?

Ik heb namelijk vandaag een kilo garnalen overgenomen, samen met een heleboel vleesjes. Die garnalen kan ik ook in onze kliko correctie hond kieperen, die eet alles. Maar ik neem aan dat de katten ze ook wel lusten en vroeg me af of het veel voedingswaarde bevat. Kan ik me haast niet voorstellen en dan zou het wel een ideaal snackje zijn voor in hun verrijkingsspeeltjes.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2301759
Ik zou ze voeren. Zelfs zonder te weten wat er nu precies inzit.
Wel niet allemaal tegelijk natuurlijk  :D

Gewoon als extra'tje. Gedroogd of gewoon rauw. Of in de zomer bevroren als ijsco. 
Lijkt me gewoon lekker als extra.  Ik geef hier ook wel eens een scampi, gewoon omdat ik dat leuk vind. Er hoeft daarom nog niets speciaals of waardevols in te zitten (wat blijkbaar wel het geval is bij garnalen).
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2301896
Ik heb mijn vraag verkeerd gesteld merk ik. Ik bedoel meer in de zin van, zetten garnalen aan, worden ze er makkelijk dik van? Dit in het kader van dat Otje en Pluk momenteel eerder wat te zwaar dan te licht neigen te worden. Ik hoop eigenlijk dat ik die garnalen als een "dieet-snoepje" in kan zetten zeg maar.

Ik ga ze straks drogen en op komen ze wel, daar ben ik niet bang voor  ;D.
Door Limpy
#2302081
In de link die Olga geeft staan ook de KJ en Kc en vetgehalte en zo......
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door