Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Lillebill
#2299557
Mijn hond had gister 32 teken ze moeten altijd haar hebben.. En vandaag weer 12.. En de andere twee honden hadden helemaal niets.. En dat na een uurtje bos..

Het moeilijke is dat djes allergisch is voor vlooien en teken druppels.. Ze bijt haar huid dan tot bloedens aan kapot..

Iemand een idee wat ik kan doen? Buiten dat teken risico's met zich meedragen.. Vind djesta de tekenpen dood eng.. Het is dus drama om ze eruit te halen..
Door nicolette
#2301363
Hoi,

Teken zou verboden moeten worden, die snertbeesten. Gebruik zelf nooit gif, maar soms kom je er niet onderuit. Vervelend dat ze allergisch is voor de druppels. Zag op forum wel natuurlijke middeltjes staan. Water met tea tree druppels in plantenspuit en voordat je gaat wandelen hond benevelen.
Appelazijn, lavendel, chi insectenspray, knoflook, karnemelk komt ook voorbij.
Denk dat je gewoon wat moet proberen wat beste werkt.
Mijn moeder geeft altijd zo,n drie teentjes knoflook per week tot nu toe nog geen teek gezien.

Succes
Door jara
#2304504
Lillebill schreef: Mijn hond had gister 32 teken ze moeten altijd haar hebben.. En vandaag weer 12..
:o :o :o :o :o...zoveel in 1 wandeling...Daar doen ze hier nog geen 2 jaar over zo'n aantal!

Het enige zinnige wat je met teken kan doen is.... :knuppel2: :knuppel2: :knuppel2: :knuppel2: :knuppel2:
Door eelke
#2304670
jara schreef: :o :o :o :o :o...zoveel in 1 wandeling...Daar doen ze hier nog geen 2 jaar over zo'n aantal!

Het enige zinnige wat je met teken kan doen is.... :knuppel2: :knuppel2: :knuppel2: :knuppel2: :knuppel2:
Wel eerst even de teek van de hond af halen ;)

Rotbeesten...ik durf Joep inderdaad ook geen tekenspul te geven, maar ook hier hebben ze er last van. Ik ga de hoeveelheid knofoof in mijn groentemix ophogen. Had er nu 1 teentje in gedaan.
Gebruikersavatar
Door nova
#2305164
Kan hij ook niet tegen een scalibor  band?

Als mijn hond zoveel teken opnam, dan kreeg ze  toch echt wel een band om.
Met zo een tekeninvasie kun je wachten op lyme  :-\ :-\
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2306427
Ik was vandaag bezig met autotraining met onze Daan (lag in zijn autokennel) en zie zo een teek over hem heen lopen ... Terwijl hij het bos nog in moest  :o
Door inni
#2306671
Ik hoorde vorige week nog van iemand die doekjes voor mensen haalde bij de apotheek (ik denk van Baygon??) en de hond daarmee inwreef voor een wandeling.

Ze zijn met velen dit jaar, de hond van mijn zoon heeft er deze winter zelfs gehad, Berre had er eergisteren een op z'n balzakje en alhoewel hij een venijn is als je aan hem gaat prutsen liet hij deze gemakkelijk weghalen.
Laatst gewijzigd door inni op do 05 apr 2012, 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Kemi
#2312829
Ik had vorig jaar de scaliborand gehaald en dik tevreden! Ik ga hem nu ook weer omdoen hoor!
Door Danny
#2315128
Kennisje van mij geeft de hond iedere dag 6 biergist tabletten...en tot nu toe nog geen teken gehad zei ze...
Door Lillebill
#2355026
Ja t zijn van die hele mini teekjes die haar pakken.. Deze hebben nog niet eerder bloedgezogen heb ik gelezen dus de kans op lyme is klein.. Maar toch hè tblijf heel vervelend!
De scalibarband heb ik ook al geprobeerd.. En helaas gaf dat ding ook een bloedbad van het krabben :(
Biergist zal ik ook is proberen en die doekjes ga ik zoeken :)
Bedankt voor de tips..
Door nienk
#2355038
oei 32, dat is wel heul veul! Reus had er vorige week eentje, heeft er een paar per jaar.

als ze er iedere keer zoveel heeft, dan wordt het risico op Lyme wel groter ook.

vervelend dat ze dan van al de standaard dingen tegen teken zo gaat krabben.

wat voor een hond is het? als het nou een langharige hond is die toch naar de kapper gaat, dan kan ik me indenken dat het wellicht helpt om de vacht zo kort mogelijk te houden. (hebben de teken minder grip en vallen ze sneller van haar af)

geen idee, misschien heeft het zin om haar op commando uit te laten schudden, zodat je haar dat tijdens de wandeling kan laten doen, zodat niet vast gebeten teken er uit vliegen voordat ze kans krijgen te bijten?

onderweg een keer laten zwemmen?
Door Lillebill
#2355116
Ze is een podenco ibicenco.. een korte vacht dan zij heeft kan denk ik haast niet.. Van zwemmen is madam ook geen fan helaas.. Vind ze veelste koud.
haar laten schudden zou ik kunnen proberen.. Maar ze maakt altijd zulke wilde bokkensprongen dat ik t al knap vind dat ze zoizo kunnen blijven zitten.

T is allemaal erg vervelend maar tot nu toe krabt ze zich van alleproducten open.. teatree doe ik nu steeds opsprayen maar echt werken doet t volgens mij niet:(
Door nienk
#2355120
waar zitten de meeste teken? als dat op het lijf is, dan zou het wellicht kunnen helpen om haar een strak zittend tshirt aan te trekken, bijvoorbeeld van www.equafleece.co.uk (leveren ook makkelijk en snel naar nederland, reus heeft er een truitje van). lijkt misschien overdreven, maar met 32 teken van 1 dag...
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door