Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#2300619
Boomer deed dit vorige week en nu weer:
Binnen 10 minuten na het eten onrustig door het het huis lopen ( niet rennen maar ook niet rustig lopen)
Ze piept hierbij en zoekt in hoekjes.
Dan wil ze de tuin in. Graaft een klein beetje met 1 poot en duwt de aarde terug met haar neus.
Dit doet ze een paar keer en gaat dan weer binnen liggen.
Vorige week herhaalde het zich een paar keer maar weet niet of dat nu ook gaat gebeuren.
Ze ligt voor nu rustig naast me op de bank. Slaap niet maar ligt wel.
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#2300711
Vind het graven en bedekken zo gek! Dat heb ik nog niet eerder gezien.
Vorige week heb ik zit voelen of ze kots begraven had.... :-X
Maar het is gewoon beetje graven en bedekken.
Ze ligt nu rustig te slapen en dr buikje rommelt.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2300716
ze kan door haar 'schijnzwangerschap' ( :-\) misselijk zijn en buikpijn hebben...
dat ze dan het gevoel heeft te moeten kotsen maar het lukt niet en vanwege haar instinct het toch begraaft....
met schijnzwangerschap graven ze wel maar ze begraven in feite toch niks, ze graven dan toch om een 'nest' te maken?
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#2300724
Ja en dat zijn dan echt kuilen en dan graaft ze met 2 poten.
Nu verplaatst ze met haar pootje wat aarde en bedekt het 'gat' direct weer door met haar neus de aarde te verplaatsen.
Gebruikersavatar
Door kira
#2300744
Doet Kleine beer erg vaak met haar kong. Het is dan feitelijk voor haar een prooi die ze begraaft en weer opgraaft, even schud en weer ondergraaft, ze rolt dan met haar neus de aarde erover heen. Kan ze heerlijk een uurtje zoet mee zijn terwijl ik lekker van de zon geniet. Kleine beer kan ook "gewoon" graven, dan trek je pollen eruit en graaf je naar Australië. En als grote beer tegen haar bevalling aan zit (das dus na iedere loopsheid) dan graaft ze een hol, dan moet je ook passen en meten of je er in kunt liggen, is ze dan bevallen dan gaat ze met haar pups in dat hol liggen.

Gezien de overlap in schijndrachtgedrag tussen de grote beer en jouw prinses denk ik dat jouw prinses in haar hoofd meent dat het verstandig is voedsel te begraven voor haar toekomstige puppen.
Door millyckk
#2300869
Misschien een rare vergelijking maar ik post hem toch maar.... Heb hier een fanatieke graver, vooral als er iets lekkers in het spel is wat moet worden bewaard.

Maar wat ik zie in periodes dat er veel loopse teven in het bos zijn, lijkt wel heel veel op het gedrag van Boomer: heel klein kuiltje graven en het dan met de neus weer dichtgooien. Hij doet dat normaal nooit zonder dat er echt iets te begraven is en dan graaft hij fanatiek en diep, behalve dus als er loopse teven in de buurt zijn. Geen idee maar misschien toch iets hormonaals?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door