Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door malimaniac
#2300426
Hebben jullie dat ook, dat als je kipkarkas besteld je bij de ene leverancier hele karkasjes krijgt, bij de volgende een stuk rug met nek en bij de 3e in stukken gehakte kip krijgt? Ik kan er echt geen peil op trekken.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2300428
Ja. Niet alleen bij kip, bij praktisch alles. Ook bij dezelfde leverancier.

Ach, wel altijd zo dat het goed te voeren was, dus ik vind het prima. Vind het wel altijd weer spannend, hoe ziet het er nu weer uit...
Door Nadia
#2300434
Jup, dat herken ik ook. Niet alleen bij kip, ook bij konijn, bij parelhoen. Enige wat ik een beetje constant vind zijn hazenruggen,. Die heb ik bijna altijd het zelfde.
Wat wel kan helpen, is vragen om kippenRUGstukken. Dit heb ik nu ook gedaan. En dan krijg je dus het bovenste deel, goed bevleesd.

Voor mijzelf haal ik de biologische kipkarkassen bij 1 adres en heb al 3x verschillende karkassen gehad. ::)
Gebruikersavatar
Door koekje
#2300460
Ik vind het meestal wel meevallen  met de verschillen.
Herby had altijd van die kleine kale karkasjes.
KB heeft dikke stukken rug/karkas (dus meestal geen hele rug, maar in stukken gehakt, wel veel vlees eraan).
Poelier Kukeluku heeft van die mini-baby karkasjes, zelfde bevlezing als Herby.

Ik geef overigens vaak vleugels en nekken. Dat is makkelijker portioneren en meestal wel hetzelfde, ongeacht dealer.
Door eelke
#2300903
nova schreef: ja hoor,  het ligt ook aan de slachtlijn die men heeft in het slachthuis.
Een goed voorbeeld hiervan zijn de  eendkarkassen van VSE
of de konijnkarkassen van orinake.
Ik heb ook steeds weer wat anders met verschillende dingen inderdaad. Houdt het afwisselend  ;D
Door Nadia
#2302043
Ook niet te vergeten, je kunt de rug krijgen, deze zijn meestal mooi bevleesd. Dit herken je omdat daar meestal nog het staartje aanzit.
Je kunt de borstkap krijgen. Of helemaal compleet. Het is maar net wat de leverancier verstaat onder kipkarkas. Zij weten meestal niet wat wij willen. Had ik ook met mijn leverancier. Alles wat ik kreeg was prachtig, behalve de karkassen, dat mocht de naam karkas nog niet eens hebben. Maarja, hij dacht dat het prima was. Wiens fout dit was? Geen van beide, of anders de mijne. Ik had beter moeten communiceren en aangeven wat ik wilde. Maarja, je zit er zo ingebakken, dat je er niet altijd bij nadenkt :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door