Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door chery
#2300093
Kan ik extra vitamines geven bij het leverdieet? Ik weet dat Vitamine A een no/no is, maar omdat het toch aardig eenzijdig is, probeer zoveel mogelijk variatie te geven, maar ja.....
Dacht ik is het niet verstandig om toch maar iets bij te geven en wie weet WAT ik er evt. bij kan geven.
Hij krijgt dagelijks:
havermout,
zuivel,
witvis en kip,
aardappel,
groente,
paar keer per week rauw ei.

Gek maar heb het gevoel dat dit niet compleet genoeg is en iets extra's moet geven.... :-\
Gebruikersavatar
Door choopy
#2300099
Hoelang geef je dit dieet al?
Je kan na een aantal weken qua diersoorten wel gaan uitbouwen.
Konijn mag gegeven worden, parelhoen, wild.
Hierdoor krijg je weer meer afwisseling, dus een minder groot risico op vitamine tekort.
Zelf heb ik bij Djilly nooit iets van een vitamine preparaat gebruikt of andere extra toevoegingen, op Mariadistel na dan.
Gebruikersavatar
Door chery
#2300144
OKE, maar zal een kvv ook kunnen. Dit omdat mijn man vaak moet voeren en die is niet zo van het "prakje" maken. Ik geef nu soms ook kvv, maar ben bang voor het teveel aan orgaan.....
Gebruikersavatar
Door chery
#2300168
tt-tjes schreef: Fjurdy krijgt ook kalkoen, haas en zalm. Zijn toch weer een paar diersoorren meer. Af en toe doe ik er een schepje multivitamine van de groene os door.
Oke maar daar zit toch ook vitamine A in?
Door Lizzy
#2300172
Uit de barfplaats bieb:
Ze vinden dat je geen supplementen moet geven die veel koper bevatten en ook orgaanvlees moet je niet/weinig geven. Je kunt eventueel een zink supplement geven om koper te binden.
#2300626
Misschien niet helemaal bij dit topic horend, maar een vraagje: Ik ben nog niet toe aan een leverdieet omdat het nu van belang is dat ze wat eet. Maar hoe (met wat) geef je de havermout? Met magere melk wil ze het niet....brinta wel een beetje. Verder lees ik belangstellend mee.......
Gebruikersavatar
Door choopy
#2300665
mysmoothcollies schreef: Misschien niet helemaal bij dit topic horend, maar een vraagje: Ik ben nog niet toe aan een leverdieet omdat het nu van belang is dat ze wat eet. Maar hoe (met wat) geef je de havermout? Met magere melk wil ze het niet....brinta wel een beetje. Verder lees ik belangstellend mee.......
Ik gaf het voornamelijk met water en volle yoghurt.
Djilly vond havermout niet zo lekker, die krijgt nu ook pap. Dit ook aangemengd met water en yoghurt.
Gebruikersavatar
Door chery
#2301502
Ik geef het gewoon met water{gekookt} en dan roer ik er wat hüttenkase door en wat vlees{meestal kip} en wat hij heerlijk vind is die diepvries kipvlees van de AH. Niet een super iets, maar dan eet hij het prima. Maar hij moest eten dus nood breekt wetten...
Door Eef+Stippels
#2317442
Zink inderdaad en vitamine B-complex is ook een goede aanvulling op het leverdieet.
Verder kun je ook mariadistel, SAMe en cats claw geven ter ondersteuning van de lever.

Ik maak de havermout met water.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door