Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door N.B.A.
#2295329
Omdat ik met been in de gips zat kon ik niet tot bij mijn huidige kvv winkel geraken waar ik voor onze teckel kvv koop.
Dus andere winkel gegaan vlakbij maar deze kvv stond me niet aan,ben dan op het net naar andere merken gaan zoeken dichterbij,hierbij stootte ik op de kvv van degomeat,op hun site merkte  ik op dat ze een groentemix hebben die de stof BHt bevat:http://www.degomeat.nl/index.php?main_page=product_info&cPath=55_16&products_id=551 en zag ik ook dat ze kvv mixen hebben met groente,vroeg me dan ook af als ze in hun kvv deze groentemix gebruiken
nu blijkt dus inderdaad dat ze in de kvv's met groente de groentemix doen waar BhT inzit wat ook ineens wil zeggen dat deze kvv's niet meer graan vrij zijn want de groentemix bevat op nr 1 graan.
vind het erg jammer dat vuiligheid als BHT zijn intrede maakt in kvv,maar heb dergelijke groente/vlokken mixen al bij meerdere kvv fabrikanten gezien vraag me dan ook af als deze ook BHT en graan bevatten.
een spijtige zaak wat toch ingaat tegen het concept natuurlijk voeren.
Laatst gewijzigd door N.B.A. op vr 23 mar 2012, 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door eelke
#2295392
[quote="Angelique"]
Dat zingen we dan maar samen :-X
[/quote]

Volgens mij is er dan best een koor te vormen hier!  :D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2295396
[quote="eelke"]
Volgens mij is er dan best een koor te vormen hier!  :D
[/quote]

Dat hoop ik van harte, een stadion vol graag. Het is toch van de schandalige dat je o.a. omwille van die BHT-meuk geen brok wilt voeren en vervolgens krijg je het alsnog in je kvv :-X
Gebruikersavatar
Door Meike en Daisy
#2297618
De kvv van Degomeat was nog in ontwikkeling. Degomeat Compleet is de enige variant nog die de groentenmix (ook wel degomeatvlokken genoemgd) bevat. De andere varianten bevatten wel allemaal een vitaminepremix, maar daar zitten geen conserveringsmiddelen of chemische antioxidanten in (mailtje van premix-fabrikant). Ik heb er gister een nieuwsbericht over geschreven:

http://www.voerwijzer.com/nieuws/nieuwe-kvv-degomeat
Gebruikersavatar
Door Meike en Daisy
#2298991
[quote="Pedro98"]
rare vraag wat is bht?
[/quote]

Een chemische antioxidant die wordt gebruikt om de vetten langer goed te houden, maar die niet gezond is.
Door Pedro98
#2299924
[quote="Meike en Daisy"]
Een chemische antioxidant die wordt gebruikt om de vetten langer goed te houden, maar die niet gezond is.
[/quote]

Oke en dit staat dan ook onder BHT op de verpakking of met een andere tekst. Want zou dan wel willen weten of het in  Carnvoer en Darf zou zitten. Want dat is dus iets waar ik niet op zit te wachten
Door Parelridder
#2299949
[quote="Pedro98"]
Oke en dit staat dan ook onder BHT op de verpakking of met een andere tekst. Want zou dan wel willen weten of het in  Carnvoer en Darf zou zitten. Want dat is dus iets waar ik niet op zit te wachten
[/quote]DARF is een biologisch product en bevat dus geen anti-oxidanten zoals BHA (E320), BHT (E321), Prophylgalaat (E310) en/of Ethoxyquine (E342), dit staat ruim omschreven in de reglementen voor het Eko keurmerk. Biologische producten herkent je aan het Eko keurmerk, wat vergezeld moet zijn van een Skal nummer.
Door Janie2
#2300011
Zal toch niet.. zit niet op bht te wachten.
Ik voer haaksbarf en eigen groentemix, maar in de hb zit ook groente.
Moeten we hier wat mee, of ?
Door Fido
#2300097
[quote="Pedro98"]
Oke en dit staat dan ook onder BHT op de verpakking of met een andere tekst. Want zou dan wel willen weten of het in  Carnvoer en Darf zou zitten. Want dat is dus iets waar ik niet op zit te wachten
[/quote]

CarniVoer bevat absoluut geen BHT of BHA. Ik wordt al misselijk bij de gedachte alleen al. Doe je je best om brokken met deze antioxidant te ontlopen ga je het niet in rauwe voeding stoppen  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door