Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Eira
#2299596
Eergisteren is Eira voor het eerst loops geworden, ze is nu 7 maanden oud dus voor een Hollandse Herder is dat een beetje aan de vroege kant. Nu vraag ik mij af in hoeverre ze nog de hoogte in kan gaan. De enige manier om dit zeker te weten is natuurlijk afwachten en het maakt ook allemaal niets uit maar ik ben wel benieuwd naar jullie ervaringen. Dus... hebben jullie ook een teef (gehad) die wat vroeg loops was en is deze nog verder de hoogte in gegaan?

Groetjes!
Door tessa
#2299627
De echte groei is er dan wel uit, maar ze kunnen nog wel iets groeien natuurlijk.
Mijn boxerteef van 8 maanden kan ik wel loops kijken, die moet stoppen met groeien, anders wordt ze echt te groot ::)
Door Eira
#2299652
Ramses1 schreef: Interessant, en als je een teefje voor haar 1e loopsheid steriliseert, stopt dan ook de groei eerder?
Vraag ik me dan weer af.
Ik geloof dat honden juist wat groter kunnen worden als je steriliseert voor de 1e loopsheid omdat de groeiplaten onder invloed van hormonen (loopsheid) sluiten.

Dit is ook precies waarom ik me dit afvraag omdat de meeste teefjes loops worden rond de 9-12 maanden (van een middelgroot ras) en dan misschien nog een enkele cm groeien. Ik kan vrij weinig vinden over hoe dat is met teefjes die eerder loops worden dan gemiddeld en of die dan toch nog wat meer in de hoogte groeien. Ik heb een enkele ervaring kunnen vinden en die teefjes groeide vaak in de hoogte toch nog wat meer door dan hun soortgenoten die op een 'normale' tijd loops werden.

Ik vindt dit best een interessant iets, in hoeverre de hormonen invloed hebben hierop en of er verschil zit tussen een vroege of een 'normale' eerste loopsheid m.b.t. de hoogte groei. Eira is nog wat aan de kleine kant (mams en paps waren groot) en er zou nog best wat bij mogen. Maar mocht dat niet zo zijn dan maakt dat verder natuurlijk niets uit!
Door Cupcake
#2299772
De onze was ook met 7 maanden loops en is daarna de hoogte niet verder ingegaan. Na de sterilisatie (met 10 maanden) ging ze de breedte in. Zeker niet qua vet, maar daarna kreeg ze pas een beetje body.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door